İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | |||||
Ders Kodu | LAW 422 | |||||
Ders Adı İngilizce | Mediation Implementation in Turkey and Comparison with International Models | |||||
Ders Adı Türkçe | Türkiye'de Arabuluculuk Uygulaması ve Uluslararası Modellerle Karşılaştırılması | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ders | |||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 94 saat | |||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Medeni Hukuk ve Borçlar Hukukuna Giriş | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Lisans Öğrencileri, Yüksek Lisans Öğrencileri ve Erasmus Değişim Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Mahkeme sistemini tamamlayıcı bir şekilde işleyen ve Türkiye'de ve uluslararası alanda (AB, ABD) avukatlar, hakimler ve arabulucular gibi hukuk profesyonellerinin günlük uygulamalarını büyük ölçüde etkileyen "Arabuluculuk" adı verilen yargı dışı uyuşmazlık çözüm prosedürü hakkında genel bir teorik ve pratik anlayış kazanmak. Arabuluculuk, hukuk ile psikoloji ve müzakereleri heyecan verici ve anlaşılır bir şekilde bir araya getirmektedir. | |||||
Ders Açıklaması | Dersin genel amacı, öncelikle Türkiye’de arabuluculuğun hukuki çerçevesini Avrupa Birliği ve ABD ile karşılaştırmalı olarak tanıtmaktır. Ardından öğrencilere arabuluculuk sürecinde avukatların ve arabulucuların rolleri, bu roller arasındaki farklar ve süreç içinde birbirlerini nasıl tamamladıkları aktarılacaktır. Son olarak öğrencilerin, hem arabuluculuk süreci hem de diğer her türlü profesyonel faaliyetlerinde etkili ve verimli çalışmalarını sağlamak için son derece gerekli olan ve onları diğer profesyonellerden avantajlı kılacak, müzakere ve çözüm üretme tekniklerini anlamalarını da içeren önemli yeni beceriler kazanmalarına yönelik pratik çalışmalar ve arabuluculuk simülasyonları yapılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Arabuluculuk sürecinin ne olduğunu ve adımlarını anlamak. 2) Türkiye'de ve AB'de bu sürece ilişkin yasal çerçeveyi, aralarındaki benzerlikleri ve farklılıkları analiz edebilecektir. 3) Arabuluculuk sürecinde avukatların ve arabulucuların rolündeki farklılıkları ve tamamlayıcılığı değerlendirmek ve arabuluculuğun avukatların günlük uygulamaları için neden faydalı olduğunu belirlemek. 4) Arabuluculuğun Türk mahkeme uyuşmazlık çözüm sistemi ile tamamlayıcılığını ve arabuluculuğun etkin kullanımında hâkimlerin rolünü ve yabancı yargı sistemlerinden diğer örnekleri ana hatlarıyla belirtebilir. 5) Arabuluculuk bağlamında etkin bir şekilde faaliyet gösterebilmek için avukatlar ve arabulucular tarafından geliştirilmesi gereken becerileri (örneğin müzakere, beyin fırtınası, empati, aktif dinleme) kavramak. 6) Bir arabuluculuk sürecinin uygulanması ve bir uyuşmazlığın çözümü için gerekli olan arabuluculuk ve sulh anlaşmalarının içeriğini ve bunların uygulanmasına ilişkin parametreleri değerlendirebileceklerdir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | ÇİĞDEM YAZICI , January 2024 |
Ders Koordinatörü | ÇİĞDEM YAZICI |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. SPYROS ANTONELOS |
Hafta | Konu |
1) | Arabuluculuğa ve diğer A.D.R. uygulamalarına giriş |
2) | Türkiye'deki arabuluculuğun yasal çerçevesi |
3) | Yabancı ve uluslararası arabuluculuk yasal çerçeveleri; karşılaştırma |
4) | Türk hukukunda arabuluculuk sürecinin aşamaları, arabuluculuk ve uzlaşma anlaşmaları (ilk bölüm: arabuluculuk gününden önce ne olur) |
5) | Türk hukukunda arabuluculuk sürecinin aşamaları, arabuluculuk ve uzlaşma anlaşmaları (ikinci bölüm: bir arabuluculuk gününün uyuşmazlığın çözümüne kadar nasıl geliştiği) |
6) | Türk hukukunda arabulucunun rolü |
7) | Türk hukukunda arabuluculukta avukatların rolü |
8) | Ara sınav |
9) | Türk hukukunda avukatlar ve arabulucular için etik konular |
10) | Arabuluculuk sürecinde sergilenen beceriler (ilk yarı: soru kullanımı, aktif dinleme, özetleme) |
11) | Arabuluculuk sürecinde sergilenen beceriler (ikinci yarı: yeniden çerçeveleme, empati gösterme, sessizliği kullanma ve momentumu kavrama) |
12) | Arabuluculuğun psikolojik yönleri (karakter özellikleri ve grup dinamikleri) |
13) | Bir arabuluculuk sürecinde sergilenen müzakere becerileri (müzakere ekolleri ve tarzları, arabuluculuk bağlamına uyum, beyin fırtınası ve yaratıcı çözüm üretme) |
14) | Gruplar halinde gerçek bir dava simülasyonunda avukatların ve arabulucuların rollerini uygulama |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Tüm ders materyalleri eğitmen tarafından sağlanacaktır | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Flipped eğitim düzeni, pratik çalışmalar ve simülasyonlar | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
yazicic@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 94 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.8 | ||||||
AKTS | 4 |