LAW 138 Strategic Communications Management in LawMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 138
Course Title in English Strategic Communications Management in Law
Course Title in Turkish Hukukta Stratejik İletişim Yönetimi ve Dava Savunuculuğu
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Introductory
Semester Bahar,Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 94 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate or Erasmus Students
Overall Educational Objective Students will learn key concepts with regard to communications in law and strategy skills to advocate for social and political change in order to raise the voice of the oppressed and establish social justice for the whole society.
Course Description Advocacy is the act and process of supporting a cause or proposal; active and continuous support of a cause expressed through strategies and methods that influence the opinions and decisions of people and organisations in power. Activism is a doctrine that emphasizes action especially in support of or opposition to a controversial issue. In the legal, social, political and economic development context the aim of advocacy and activism is to build strong strategies and campaigns to benefit winning lawsuits in specific and policy making and social change programmes in general; to create or change policies, laws, regulations, distribution of resources or other decisions that affect people’s lives; to build a more just society for everyone and to raise the importance of human rights and social justice in all decisions taken in this respect and to ensure that such efforts and decisions lead to implementation. This course specifically pinpoints how strong communication strategies and advocacy campaigns can benefit winning lawsuits in specific and policy making and social change programmes in general. Strategic communication entails packaging a core message that reflects values, purpose and mission to persuade key stakeholders including policy makers, implementers and general public. The programme provides guidance on the communicative aspects of legal cases; the philosophy and techniques of policy advocacy and activism work in bringing change and the impact of strategic communications on social justice movements. This is an interdisciplinary programme that combines training in the practical skills of strategic communications and advocacy with an exploration of concepts which inform these fields. This course is designed as an overview of strategic communications and advocacy planning in law, for prospective lawyers and other people who are going to work in legal services.
Course Description in Turkish Bu bir “Hukukta Stratejik İletişim Yönetimi ve Dava savunuculuğu” programıdır. Bu ders hukuk alanında çalışacak kişilere stratejik iletişim planlama yaklaşımıyla davalarını mahkeme salonları dışında da savunmanın yol ve yöntemlerini anlatmak; onları sosyal değişim için savunuculuk yapma ve politikaları etkileme konusunda güçlendirmek üzere planlanmıştır. Sosyal bir davanın savunuculuğu olan “Advocacy” yetkinliğinin geliştirilmesi kanun koyucuları, toplumsal bazda karar vericileri etkileyerek yasaları ve politikaları herkes -özellikle de toplumdan dışlanmış kesimler- lehine değiştirmek için, bilgiyi stratejik olarak kullanmak, güçlü iletişim kurmak, değişim yaratmak ve sonuç almak işi ve süreçlerini kapsar. Bu bağlamda kanun koyucularının karar alma süreçlerini etkilemeyi hedefleyen hak savunucuları sosyal, insani ve de toplumsal bir davanın avukatlığına soyunmuş kişilerdir. Başta avukatlar ve hukuk alanında çalışan kişiler üstlendikleri davaları kazanmak istiyorlarsa sadece mahkeme salonlarında değil, mahkeme dışında da davalarını savunmak, stratejik iletişim konusunda da en az hukuk alanında olduğu kazar uzmanlaşmak durumundadırlar. Bu ders hukuk alanında çalışacak kişiler için tasarlanmış bir stratejik iletişim planlama programı olarak, onların yargı odaklı, geleneksel hukuk mesleklerini icra ederken, hukuksal davalarını gerek mahkeme salonları gerekse de kamuoyu önünde daha etkin bir şekilde savunmalarının yol ve yöntemleri üzerine yoğunlaşacaktır. Bu ders bu vizyonla öğrencilerin toplumsal değişim meydana getirmek, dünyada anlamlı bir değişiklik yaratmak için daha etkin iletişim kampanyaları planlama ve yönetme üzerine uzmanlaşmalarına yardımcı olacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Eleştirel düşünme ve davaların kazanılmasında stratejik iletişimin etkisini anlama ve savunuculuk, politika oluşturma ve sosyal değişim arasındaki ilişkiyi dile getirme
2) Daha iyi politika oluşturmak ve dava kazanmak için iletişim stratejisi planlamasının önemini anlamak
3) Davaları kazanmak için savunuculuk programlarının yanı sıra daha etkili iletişim geliştirmek için sosyo-politik kültürleri analiz etme, derinlemesine analiz yapma, sosyal sorunları tanımlama ve yasal davaların ardındaki sorunları politika terimleriyle çerçeveleme
4) Disiplinlerarası beceriler geliştirmek ve gerçek dünya bağlamlarıyla ilgili iletişim ve savunuculuk planlamasının stratejik, müzakereci ve duygusal boyutlarına ilişkin birden çok disiplinde bilgi edinmek
5) Hukuki davalarını savunmak ve hukuki duruşlarını daha etkili bir şekilde sunmak için stratejik iletişim kampanyaları geliştirme becerileri edinme
6) Davaları kazanmak ve sosyal değişimi başlatmak için tutumları değiştirmek amacıyla stratejik iletişim kampanya planlaması, ittifak kurma ve çatışma çözümü tekniklerini teşvik etme. İletişim mesajlarını ve kanallarını kişisel amaç ve programlarına göre planlama
7) Sivil toplum savunuculuk kampanyalarını ve davaların ardındaki stratejik iletişimleri eleştirel bir şekilde değerlendirmek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S Participation,Presentation,Project
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. S Participation
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. S Participation,Presentation
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. H Participation,Project
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. S Participation,Presentation
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. H Participation,Project
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. H Project
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. H Project
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. N
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H Participation,Project
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. H Participation,Project
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. H Participation
Prepared by and Date İPEK ÖZEL , November 2021
Course Coordinator İPEK ÖZEL
Semester Bahar,Güz
Name of Instructor Öğr. Gör. İPEK ÖZEL

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş ve Hoş Geldiniz
2) Temel Bilgiler: İnsan Hakları İçin Mücadele ve Sosyal Adaletin Sağlanması
3) Avukatlar ve Aktivistler için İnsan Hakları Hukuku İlkelerine Giriş
4) Avukatlar ve Aktivistler için Sosyal Adalet İlkelerine Giriş
5) Proje Planı Ödevinin Ana hatları ve Genel Bakış
6) Savunuculuk Planlama & Strateji Oluşturma Bölüm 1: STRATEJİ OLUŞTURMA
7) Savunuculuk Planlama & Strateji Oluşturma Bölüm 1: STRATEJİ OLUŞTURMA
8) Toplumsal Değişim, Çatışma ve Uyuşmazlık Yönetiminin Doğasını Anlamak
9) SUNUM VE SAVUNMALAR
10) SUNUM VE SAVUNMALAR
11) Sosyal Etki Yaratmanın Dinamikleri (Sanat ve Aktivizm Nasıl Kesişiyor)
12) Bir Topluluk Oluşturmanın Rolü ve İlkeleri
13) Savunuculuk Planlama ve Strateji Oluşturma Bölüm 2-KAMPAIGNING
14) Savunuculuk Yönetimi Ve Aktivizm Etik, İnceleme Ve Tartışmalar
Required/Recommended ReadingsArticles regarding issues that will be discussed during the lectures will also be provided before the program starts. Derslerde tartışılacak konulara ilişkin makaleler ders öncesi kullanıma açılacaktır. Cyberactivism: Online Activism in Theory and Practice, Martha Mccaughey (Editor), Michael D. Ayers (Editor) Developments in Cross-Cultural Communications, PR and Social Media. Silvia Cambié, Yang-May Influence: The Psychology of Persuasion, Robert B. Cialdini Persuasion and Power: The Art of Strategic Communication by James P. Farwell and John J. Hamre Strategic Communication: The Science Behind the Art by Katie Harrington Confronting Power: The Practice of Policy Advocacy by Jeff Unsicker Advocacy: Championing Ideas and Influencing Others 1st Edition by John A. Daly Policy Change And Learning: An Advocacy Coalition Approach by Paul A. Sabatier and Hank C Jenkins-smith Stir It Up: Lessons in Community Organizing and Advocacy by Rinku Sen The Lobbying and Advocacy Handbook for Nonprofit Organizations by Marcia Avner and Josh Wise Advocacy Practice for Social Justice, by Richard Hoefer Rules for Revolutionaries: How Big Organizing Can Change Everything by Becky Bond and Zack Exley How to Change the World: Social Entrepreneurs and the Power of New Ideas by David Bornstein Re:Imagining Change: How to Use Story-based Strategy to Win Campaigns, Build Movements, and Change the World. Patrick Reinsborough and Doyle Canning Simon Lindgren "New Noise: a cultural sociology of digital disruption" From Poverty to Power: How Active Citizens and Effective States Can Change the World Duncan Green, Mark Fried, Amartya Sen Marrying Arts with Campaigns for Social Change https://www.opensocietyfoundations.org/voices/the-intersection-of-art-and-activism An Investigation of the Intersection between Art and Activismhttps by E Wilcox · 2009, https://digitalcommons.wku.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1280&context=stu_hon_theses
Teaching MethodsLecture, Presentations & open class discussion
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 6 % 40
Sunum 2 % 30
Projeler 2 % 30
TOTAL % 100
Course Administration ozeli@mef.edu.tr

E-Mail: ipekozel@gmail.com Rules for attendance: Attendance is mandatory per university policy. Missing an exam: Per University policy

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 2 70
Laboratuvar 14 0 0
Proje 3 7 1 24
Total Workload 94
Total Workload/25 3.8
ECTS 4