LAW 138 Strategic Communications Management in LawMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Hukuk Fakültesi
Ders Kodu LAW 138
Ders Adı İngilizce Strategic Communications Management in Law
Ders Adı Türkçe Hukukta Stratejik İletişim Yönetimi ve Dava Savunuculuğu
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar,Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 94 saat
Ders Kredileri 4 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Lisans ve Erasmus öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Bu bir “Hukukta Stratejik İletişim Yönetimi ve Dava savunuculuğu” programıdır. Bu ders hukuk alanında çalışacak kişilere stratejik iletişim planlama yaklaşımıyla davalarını mahkeme salonları dışında da savunmanın yol ve yöntemlerini anlatmak; onları sosyal değişim için savunuculuk yapma ve politikaları etkileme konusunda güçlendirmek üzere planlanmıştır. Sosyal bir davanın savunuculuğu olan “Advocacy” yetkinliğinin geliştirilmesi kanun koyucuları, toplumsal bazda karar vericileri etkileyerek yasaları ve politikaları herkes -özellikle de toplumdan dışlanmış kesimler- lehine değiştirmek için, bilgiyi stratejik olarak kullanmak, güçlü iletişim kurmak, değişim yaratmak ve sonuç almak işi ve süreçlerini kapsar. Bu bağlamda kanun koyucularının karar alma süreçlerini etkilemeyi hedefleyen hak savunucuları sosyal, insani ve de toplumsal bir davanın avukatlığına soyunmuş kişilerdir. Başta avukatlar ve hukuk alanında çalışan kişiler üstlendikleri davaları kazanmak istiyorlarsa sadece mahkeme salonlarında değil, mahkeme dışında da davalarını savunmak, stratejik iletişim konusunda da en az hukuk alanında olduğu kazar uzmanlaşmak durumundadırlar. Bu ders hukuk alanında çalışacak kişiler için tasarlanmış bir stratejik iletişim planlama programı olarak, onların yargı odaklı, geleneksel hukuk mesleklerini icra ederken, hukuksal davalarını gerek mahkeme salonları gerekse de kamuoyu önünde daha etkin bir şekilde savunmalarının yol ve yöntemleri üzerine yoğunlaşacaktır. Bu ders bu vizyonla öğrencilerin toplumsal değişim meydana getirmek, dünyada anlamlı bir değişiklik yaratmak için daha etkin iletişim kampanyaları planlama ve yönetme üzerine uzmanlaşmalarına yardımcı olacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Eleştirel düşünme ve davaların kazanılmasında stratejik iletişimin etkisini anlama ve savunuculuk, politika oluşturma ve sosyal değişim arasındaki ilişkiyi dile getirme
2) Daha iyi politika oluşturmak ve dava kazanmak için iletişim stratejisi planlamasının önemini anlamak
3) Davaları kazanmak için savunuculuk programlarının yanı sıra daha etkili iletişim geliştirmek için sosyo-politik kültürleri analiz etme, derinlemesine analiz yapma, sosyal sorunları tanımlama ve yasal davaların ardındaki sorunları politika terimleriyle çerçeveleme
4) Disiplinlerarası beceriler geliştirmek ve gerçek dünya bağlamlarıyla ilgili iletişim ve savunuculuk planlamasının stratejik, müzakereci ve duygusal boyutlarına ilişkin birden çok disiplinde bilgi edinmek
5) Hukuki davalarını savunmak ve hukuki duruşlarını daha etkili bir şekilde sunmak için stratejik iletişim kampanyaları geliştirme becerileri edinme
6) Davaları kazanmak ve sosyal değişimi başlatmak için tutumları değiştirmek amacıyla stratejik iletişim kampanya planlaması, ittifak kurma ve çatışma çözümü tekniklerini teşvik etme. İletişim mesajlarını ve kanallarını kişisel amaç ve programlarına göre planlama
7) Sivil toplum savunuculuk kampanyalarını ve davaların ardındaki stratejik iletişimleri eleştirel bir şekilde değerlendirmek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih İPEK ÖZEL , November 2021
Ders Koordinatörü İPEK ÖZEL
Dönem Bahar,Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. İPEK ÖZEL

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş ve Hoş Geldiniz
2) Temel Bilgiler: İnsan Hakları İçin Mücadele ve Sosyal Adaletin Sağlanması
3) Avukatlar ve Aktivistler için İnsan Hakları Hukuku İlkelerine Giriş
4) Avukatlar ve Aktivistler için Sosyal Adalet İlkelerine Giriş
5) Proje Planı Ödevinin Ana hatları ve Genel Bakış
6) Savunuculuk Planlama & Strateji Oluşturma Bölüm 1: STRATEJİ OLUŞTURMA
7) Savunuculuk Planlama & Strateji Oluşturma Bölüm 1: STRATEJİ OLUŞTURMA
8) Toplumsal Değişim, Çatışma ve Uyuşmazlık Yönetiminin Doğasını Anlamak
9) SUNUM VE SAVUNMALAR
10) SUNUM VE SAVUNMALAR
11) Sosyal Etki Yaratmanın Dinamikleri (Sanat ve Aktivizm Nasıl Kesişiyor)
12) Bir Topluluk Oluşturmanın Rolü ve İlkeleri
13) Savunuculuk Planlama ve Strateji Oluşturma Bölüm 2-KAMPAIGNING
14) Savunuculuk Yönetimi Ve Aktivizm Etik, İnceleme Ve Tartışmalar
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme TeknikleriDers anlatımı, sunumlar ve sınıf içi tartışmalar
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 6 % 40
Sunum 2 % 30
Projeler 2 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi ozeli@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 2 70
Laboratuvar 14 0 0
Proje 3 7 1 24
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü/25 3.8
AKTS 4