Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | |||||
Ders Kodu | ELE 304 | |||||
Ders Adı İngilizce | Methods of Teachings Mathematics II | |||||
Ders Adı Türkçe | Methods of Teachings Mathematics II | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 137 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
ELE 303 - Methods of Teaching Mathematics I |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | ELE 303 ( Matematik Öğretim Metotları I) | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | . | |||||
Genel Eğitim Hedefi | . | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders ortaokul matematik öğretmeni adaylarına etkili matematik öğretiminin prensiplerini anlamayı ve bunları uygulama becerilerini kazandırmak için fırsatlar sunacaktır. Derste ortaokulda okutulan matematik konularına özel yaklaşım ve stratejiler öğretilecektir. Özellikle, ders planlaması, soru yazımı ve ölçme ve değerlendirme gibi konular incelenecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Okullarda matematiği ve matematik eğitiminin doğasını anlayabilme; 2) Matematik bilgisini ortaokul matematik müfredatı ile ilişkilendirebilme, uygulayabilme ve genişletebilme; 3) Matematik sınıflarında çeşitli öğretim tekniklerini uygulayabilme; 4) Matematikte öğrenci merkezli dersleri gözlemleyebilme, tasarlayabilme, öğretebilme ve değerlendirebilme; 5) Akranlarında ve diğerlerinde gözlemlediği öğretim becerilerini analiz edebilme; 6) Sınıfta kullanılmak üzere matematiksel belgeler oluşturmak için uygun araçları ve yazılımları kullanabilme. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H |
Hazırlayan ve Tarih | CENGİZ ALACACI , |
Ders Koordinatörü | BENGİ BİRGİLİ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. RUKİYE DİDEM TAYLAN |
Hafta | Konu |
1) | Oryantasyon |
2) | Sınıfiçi Söylem |
3) | Sınıfiçi Söylem |
4) | Özel eğitimde matematik öğretimi |
5) | Matematiksel görevlerin farklılaştırılması |
6) | Somut araçlarla matematik öğretimi |
7) | Ortaokul matematiği öğretiminde sınıfiçi değerlendirme |
8) | Ödev değerlendirme |
9) | Teknoloji tabanlı öğretim |
10) | Sanatla matematik öğretimi |
11) | Tarih ile matematik öğretimi |
12) | Vize |
13) | Mikroöğretim |
14) | Mikroöğretim (matematik ve tarih) |
15) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | . | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | . | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | . | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | . | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | . | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
|
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 4 | 2 | 84 | ||
Proje | 3 | 12 | 36 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Final | 1 | 8 | 3 | 11 | |||
Toplam İş Yükü | 137 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.5 | ||||||
AKTS | 5 |