ELE 304 Methods of Teachings Mathematics IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu ELE 304
Ders Adı İngilizce Methods of Teachings Mathematics II
Ders Adı Türkçe Methods of Teachings Mathematics II
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 137 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ELE 303 - Methods of Teaching Mathematics I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi ELE 303 ( Matematik Öğretim Metotları I)
Kayıt Kısıtlamaları .
Genel Eğitim Hedefi .
Ders Açıklaması Bu ders ortaokul matematik öğretmeni adaylarına etkili matematik öğretiminin prensiplerini anlamayı ve bunları uygulama becerilerini kazandırmak için fırsatlar sunacaktır. Derste ortaokulda okutulan matematik konularına özel yaklaşım ve stratejiler öğretilecektir. Özellikle, ders planlaması, soru yazımı ve ölçme ve değerlendirme gibi konular incelenecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Okullarda matematiği ve matematik eğitiminin doğasını anlayabilme;
2) Matematik bilgisini ortaokul matematik müfredatı ile ilişkilendirebilme, uygulayabilme ve genişletebilme;
3) Matematik sınıflarında çeşitli öğretim tekniklerini uygulayabilme;
4) Matematikte öğrenci merkezli dersleri gözlemleyebilme, tasarlayabilme, öğretebilme ve değerlendirebilme;
5) Akranlarında ve diğerlerinde gözlemlediği öğretim becerilerini analiz edebilme;
6) Sınıfta kullanılmak üzere matematiksel belgeler oluşturmak için uygun araçları ve yazılımları kullanabilme.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. H
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. H
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. H
Hazırlayan ve Tarih CENGİZ ALACACI ,
Ders Koordinatörü BENGİ BİRGİLİ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. RUKİYE DİDEM TAYLAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Oryantasyon
2) Sınıfiçi Söylem
3) Sınıfiçi Söylem
4) Özel eğitimde matematik öğretimi
5) Matematiksel görevlerin farklılaştırılması
6) Somut araçlarla matematik öğretimi
7) Ortaokul matematiği öğretiminde sınıfiçi değerlendirme
8) Ödev değerlendirme
9) Teknoloji tabanlı öğretim
10) Sanatla matematik öğretimi
11) Tarih ile matematik öğretimi
12) Vize
13) Mikroöğretim
14) Mikroöğretim (matematik ve tarih)
15) Final
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar.
Öğretme Teknikleri.
Ödev ve Projeler.
Laboratuvar Çalışması.
Bilgisayar Kullanımı.
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 45
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 0 4 2 84
Proje 3 12 36
Ara Sınavlar 1 4 2 6
Final 1 8 3 11
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü/25 5.5
AKTS 5