BDA 502 Introduction to Machine LearningMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Büyük Veri Analitiği (İngilizce) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Büyük Veri Analitiği (İngilizce) (Tezsiz)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu BDA 502
Ders Adı İngilizce Introduction to Machine Learning
Ders Adı Türkçe Yapay Öğrenmeye Giriş
Öğretim Dili EN
Ders Türü Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 164 saat
Ders Kredileri 7.5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Temel olasılık bilgisi Temel programlama (python) bilgisi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Yüksek Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Grafiksel ve niceliksel araçlar aracılığıyla verileri özetleyerek, dilimleyerek/parçalayarak ve analiz ederek verileri keşfetmek için modern araçları kullanarak temel veri analitiği sürecini mevcut uygulamalarla öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders makine öğrenme algoritmaları kullanılarak Büyük Veri Analitiğinin operasyonel çıkarımlarının ölçülebilir hale getirilmesi konusunda bir çerveve sağlayacaktır. Dersin içeriği makine öğrenmede kullanılan temel ilke ve metotların (Naive Bayes, Support Vector Machines, Decision Trees vbg.) öğrencilere tanıtılmasını kapsamaktadır. Bu ders özellikle Büyük Veri ile ilgili gerçek dünya sorunlarına makine öğrenme algoritmalarını kullanarak teorik ve pratik boyut sağlamayı hedeflemektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Makine öğrenimi alanının temel tekniklerini ve konularını tartışmak
2) En yaygın boyutsallık azaltma algoritmalarını anlamak
3) Temel Bileşen Analizi (PCA) ve Fisher Doğrusal Diskriminantını uygulamak
4) En yaygın sınıflandırma ve kümeleme algoritmalarını anlamak
5) Destek Vektör Makinesi (SVM) ve diğer sınıflandırma algoritmalarını uygulamak
6) Bir problem göz önüne alındığında hangi makine öğrenimi algoritmasının uygulanacağına karar vermek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Lisans derecesi sırasında edinilen beceriler üzerine inşa edilen, makine öğrenimiyle ilgili büyük veri analitiği alanında geliştirilmiş ve derinleştirilmiş bir uzmanlık düzeyi.
2) Makine öğrenimiyle ilgili istatistik, hesaplama ve bilgisayar bilimi alanlarında derinlemesine teorik ve pratik bilgi uygulanmıştır.
3) Makine öğreniminde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ve bunların sınırlamaları hakkında kapsamlı bilgi.
4) Analitik, modelleme ve deneye dayalı keşifsel araştırma tasarlama ve gerçekleştirme; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumlara çözümler üretme ve sonuçları yorumlama becerisi.
5) Analitik süreci ve sonuçlarını makine öğrenimi alanı içinde veya dışında ulusal ve uluslararası platformlarda hem sözlü hem de yazılı olarak tanımlayabilme.
6) Makine öğrenimi, işleme, kullanım, yorumlama ve yayma aşamaları ve ilgili tüm mesleki faaliyetlerle ilgili sosyal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olma.
7) Makine öğrenimi alanındaki yeni ve ortaya çıkan uygulamalar hakkında profesyonel farkındalık ve bunların kullanımlarını gösterme becerisi.
8) Çok disiplinli takımlarda lider olarak hareket etme, karmaşık durumlara büyük veri odaklı çözümler geliştirme yeteneği; sorumluluk almak.
9) Avrupa Dil Portföyü Genel Seviye B2'de hem sözlü hem de yazılı olarak İngilizce iletişim kurabilme yeteneği.
10) Makine öğrenimi uygulamalarının sosyal ve çevresel yönlerini anlama.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Lisans derecesi sırasında edinilen beceriler üzerine inşa edilen, makine öğrenimiyle ilgili büyük veri analitiği alanında geliştirilmiş ve derinleştirilmiş bir uzmanlık düzeyi. H
2) Makine öğrenimiyle ilgili istatistik, hesaplama ve bilgisayar bilimi alanlarında derinlemesine teorik ve pratik bilgi uygulanmıştır. H
3) Makine öğreniminde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ve bunların sınırlamaları hakkında kapsamlı bilgi. H
4) Analitik, modelleme ve deneye dayalı keşifsel araştırma tasarlama ve gerçekleştirme; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumlara çözümler üretme ve sonuçları yorumlama becerisi. S
5) Analitik süreci ve sonuçlarını makine öğrenimi alanı içinde veya dışında ulusal ve uluslararası platformlarda hem sözlü hem de yazılı olarak tanımlayabilme. S
6) Makine öğrenimi, işleme, kullanım, yorumlama ve yayma aşamaları ve ilgili tüm mesleki faaliyetlerle ilgili sosyal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olma. H
7) Makine öğrenimi alanındaki yeni ve ortaya çıkan uygulamalar hakkında profesyonel farkındalık ve bunların kullanımlarını gösterme becerisi. S
8) Çok disiplinli takımlarda lider olarak hareket etme, karmaşık durumlara büyük veri odaklı çözümler geliştirme yeteneği; sorumluluk almak. N
9) Avrupa Dil Portföyü Genel Seviye B2'de hem sözlü hem de yazılı olarak İngilizce iletişim kurabilme yeteneği. S
10) Makine öğrenimi uygulamalarının sosyal ve çevresel yönlerini anlama. N
Hazırlayan ve Tarih ,
Ders Koordinatörü TUNA ÇAKAR
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi TUNA ÇAKAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Makine Öğrenimine Giriş
2) Makine Öğrenimine Giriş
3) Naïve Bayes
4) Naïve Bayes
5) Destek Vektör Makineleri (SVM)
6) Destek Vektör Makineleri (SVM)
7) Karar Ağaçları
8) Karar Ağaçları
9) Regresyon Modelleri
10) Aykırı Değerler
11) Kümeleme
12) Kümeleme
13) Özellik Seçimi (PCA)
14) Doğrulama ve Değerlendirme Metrikleri
15) Proje/Sunum Dönemi
16) Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarYok
Öğretme TeknikleriFlipped sınıf/Uygulama/Laboratuvar/Aktif öğrenme
Ödev ve ProjelerÖğrencilerin final sınavına girebilmeleri için bir portfolyo doldurmaları gerekmektedir.
Laboratuvar ÇalışmasıÖğrenciler laboratuvar saatlerini kullanarak öğrendikleri yöntemleri uygulayacak
Bilgisayar KullanımıÖğrenciler laboratuvar saatlerini kullanarak öğrendikleri yöntemleri uygulayacak
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 1 % 30
Projeler 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi cakart@mef.edu.tr
02123953600

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 1.5 2 77
Proje 9 2 4 54
Final 1 30 3 33
Toplam İş Yükü 164
Toplam İş Yükü/25 6.6
AKTS 7.5