İnşaat Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | MGMT 334 | ||||
Ders Adı İngilizce | Human Resources Management | ||||
Ders Adı Türkçe | İnsan Kaynakları Yönetimi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Bir şirketin tüm paydaşlarının bakış açısıyla insan kaynakları yönetimi bilgisine sahip olmak, gerçek iş dünyasını ve onun insani yönünü anlamlandırmak; ve bu anlayışı daha iyi kurumsal etkililiğe ve sağlığa dönüştürmek. | ||||
Ders Açıklaması | Günümüzde şirketlerin sürdürülebilir rekabet avantajı elde etmeleri için en önemli kaynağın insan kaynağı olduğu kabul edilmektedir. İnsan kaynaklarını etkin bir şekilde yönetmek için liderler / yöneticiler, İK profesyonelleri ve çalışanlar, insanlarla ilgili faaliyetlerin yönetimi yoluyla bir organizasyonda insan sermayesinin nasıl etkin bir şekilde kullanılacağını bilmelidir. İK kavramları, araçları, teknikleri, modelleri, güncel konuları ve işe alım, eğitim & gelişim, performans yönetimi, elde tutma, çalışan bağlılığı, ücretlendirme ve iş ilişkileri gibi temel İK fonksiyonları dersin konularıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) İnsan kaynakları yönetimindeki güncel araştırmaları takip edebilmek, merkezi bir yönetim fonksiyonu olarak önemini takdir edebilmek 2) Diğer bilim alanlarının (ekonomi, psikoloji, hukuk vb.) ve paydaşların (hissedarlar, yöneticiler, çalışanlar, müşteriler, hükümet, toplum vb.) İKY uygulamalarını nasıl etkilediğini anlamak 3) İK fonksiyonunun unsurlarını (işe alma, seçme, eğitim ve geliştirme vb.) bilmek ve her bir unsurun temel kavramlarına, terminolojisine ve süreçlerine aşina olmak 4) İKY kavramlarının, modellerinin ve araçlarının bireysel, grup ve organizasyonel etkililik ve sağlıkta nasıl artacağını anlamak 5) Potansiyel yöneticiler, İK uzmanları veya sadece çalışanlar olarak insan kaynakları uygulamaları için kavramsal temelden yararlanabilmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | N | |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | S | Derse Katılım |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | S | Derse Katılım |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | S | Derse Katılım |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | MİNE ALPTEKİN , October 2024 |
Ders Koordinatörü | CEYHAN MUTLU |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. MİNE ALPTEKİN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş: İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş |
2) | Eşit Fırsat ve Yasa |
3) | İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejisi ve Analizi |
4) | Çalışanları Eğitmek ve Geliştirmek |
5) | Küçük Sınav |
6) | Çalışan Testleri ve Seçimi |
7) | Adaylarla Görüşme |
8) | Kariyer Yönetimi |
9) | Ara sınav |
10) | Mülakat Becerileri ve Etkili Özgeçmiş Geliştirme |
11) | Olumlu Çalışan İlişkileri Kurma |
12) | Performansa Göre Ödeme ve Finansal Teşvikler |
13) | Performans Yönetim Sistemleri |
14) | Dijital İnsan Kaynakları Yönetimi |
15) | Final Projeleri Dönemi |
16) | Final Projeleri Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Gerekli: Introduction to Human Resources Management,Global Edition, Gary Dessler Kitabın amacı, İnsan Kaynakları Yönetiminin ne olduğunu ve iş hayatına hazırlanacak tüm öğrenciler için neden önemli olduğunu açıklar. İşe alma, eğitim, değerlendirme, tazminat ve çalışanları geliştirme gibi insan kaynakları yönetimi faaliyetlerinin her yöneticinin işinin bir parçası olduğunu göreceğiz. İnsan kaynakları yönetiminin de ayrı bir işlev olduğunu göreceğiz. Ele alacağımız ana konular arasında insan kaynakları yönetiminin ne olduğu, insan kaynakları yönetimini şekillendiren trendler, günümüzde insan kaynakları yönetimi yer alacaktır. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders (ters yüz öğrenme), sınav, test | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Dijital platformda ders öncesi ve sonrası çalışmalar, bireysel ve takım çalışmaları. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | kişisel bilgisayar | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
alptekm@mef.edu.tr Öğretim elemanı sınıf/grup tartışmalarında kolaylaştırıcı olarak görev alabilir ve her öğrencinin tartışılan konuya nasıl katkı sağladığını/değer kattığını gözlemleyebilir. Konu, önceki materyali kapsayabilir veya videolardan ve kitap bölümlerinden yeni materyal atanabilir. Verilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Geç teslim kabul edilmeyecektir. Bu, her öğrencinin önceden verilen materyali okuması ve videoları izlemesi, dersi ve Blackboard'u takip etmesi ve aktif olarak katılmasının beklendiği ters çevrilmiş bir derstir. Sınav günü hasta olmanız durumunda, üniversite mevzuatı gereği mazeretinizin sınava girmenize engel olduğunu açıkça belirten yasal bir doktor raporu sunmanız gerekmektedir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |