Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi |
Ders Kodu |
MGMT 332 |
Ders Adı İngilizce |
Case Studies in Entrepreneurship |
Ders Adı Türkçe |
Girişimcilikte Vaka Çalışmaları |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Orta |
Dönem |
Bahar |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: |
Laboratuvar : |
Diğer: |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 122 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making)
|
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Temel girişimcilik kavramları |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece lisans öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Başarılı girişimlerin yakından analizleri yoluyla yeni bir işe başlama konusunda daha derin bir anlayış edinmek. |
Ders Açıklaması |
Ders boyunca öğrenciler, gelecekte diğer girişimcilik eğitim kurumlarında da kullanılabilecek olan Endeavour uzmanlarının mentorluğu ile gerçek hayattan başarı hikayelerinden örnek olay yazma becerilerinde ustalaşabileceklerdir. Öğrenme hedeflerine ulaşmak için derste, gerçek hayattaki işletmelerle etkileşimlerin yanı sıra bir dizi ilgili video, okuma, ders, problem çözme etkinliği ve yaratıcı süreçleri yeralacaktır. Böylece öğrenciler start-up'ların kilit noktalarını kavrayabilecek, vaka çalışmaları ve tartışmalarla bakış açılarını genişletme ve teorik bilgileri gerçek yaşam durumlarına uygulama fırsatı bulacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Start-up'ların fırsatların tanınmasından şirket kurulmasına kadar olan başlangıç süreçlerini analiz etmek
2) Spesifik en iyi uygulamaları tanımak ve vaka verileri toplamak amacıyla start-up kurucularıyla yapılandırılmış görüşmeler yapmak
3) Endeavor uzmanlarının danışmanlığıyla en iyi uygulamalardan vaka yazma konusunda temel becerilerde uzmanlaşmak
4) Yeni girişimlerin iş modellerini değerlendirmenin temel yöntemlerini anlamak
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
|
|
|
|
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
|
|
|
|
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
|
|
|
|
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
|
|
|
|
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
|
|
|
|
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
|
|
|
|
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
|
|
|
|
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
|
|
|
|
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
|
|
|
|
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
|
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
N |
|
2) |
Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
N |
|
3) |
Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
N |
|
4) |
Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
N |
|
5) |
Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
N |
|
6) |
Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
N |
|
7) |
Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
N |
|
8) |
Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
N |
|
9) |
Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
N |
|
10) |
Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
N |
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N |
|
Hazırlayan ve Tarih |
HANDE KARADAĞ , May 2023 |
Ders Koordinatörü |
CEYHAN MUTLU |
Dönem |
Bahar |
Dersi Veren(ler) |
Prof. Dr. HANDE KARADAĞ |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Açıklamalı şablon ve start up seçimi |
2) |
Örnek Vaka Analizi 1 |
3) |
Örnek Vaka Analizi 2 |
4) |
Mülakat teknikleri anketi |
5) |
Vaka Yazım Teknikleri |
6) |
Ödevlerin sunumu
Şirketlerin İş Modeli Çalışması ve sunumları |
7) |
Açıklamalı Şablon ve Bölüm 1 ve Bölüm 2 (sınıf içi çalışması – vakanın yazılması) |
8) |
Bölüm 3 ve 4 (sınıf içi çalışması – vakanın yazılması)
Ödev: Girişimcilerle röportaj (girişimcinin hikayesi, girişimciyle vaka veri güncelleme çalışması) |
9) |
Mülakat içgörüleri ve materyalleri (videolar vb.) Mülakat sonuçlarına göre vakaların revize edilmesi
İkilem nedir?
Ödev: İkilemleri düşünmek |
10) |
Sınıf çalışması- olası ikilem
Ödev: Girişimcilerle 3 ikilem hakkında röportaj yapmak |
11) |
Girişimci İkilemi 1: Analiz ve Yazım |
12) |
Girişimci İkilemi 2: Analiz ve Yazım |
13) |
Girişimci İkilemi 3: Analiz ve Yazım |
14) |
Proje Sunumları / Feedback ve Revizyonlar |
15) |
Final Projesi Sunumları |
16) |
Final Projesi Sunumları |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Bu ders için bir ders kitabı bulunmamakla birlikte aşağıdaki okuma materyalleri önerilmektedir:
Writing Cases (Fourth edition), Michiel R Leenders, James A Erskine and Louise A Mauffette-Leenders, Leenders and Associates Inc.
Teaching with Cases (Third edition), James A Erskine, Michiel R Leenders and Louise A Mauffette-Leenders, Leenders and Associates Inc.
Learning with Cases (fourth edition) , Louise A Mauffette-Leenders, James A Erskine and Michiel R Leenders, Leenders and Associates Inc.
Teaching & Writing Cases: A Practical Guide, John Heath, The Case Centre
The Case Writing Workbook, A Self-Guided Workshop, Gina Vega, ME Sharpe (2013). |
Öğretme Teknikleri | Ders kapsamında vaka çalışmaları, grup tartışmaları, start-up kurucularıyla röportajlar, bireysel ve grup sunumları, vaka yazma oturumları ve açılış konuşmaları dahil olmak üzere çeşitli öğrenme yöntemlerinin bir karışımı kullanılacaktır. Öğrenciler bireysel olarak veya gruplar halinde, bir iş modeli şablonu veya başka bir açıklamalı şablon oluşturmak, görüşme başlatma tekniklerini öğrenmek gibi farklı girişimcilik vakalarına ve yöntemlerine odaklanarak "sıfırdan bir start-up'a nasıl başlanır" en iyi uygulamaları üzerinde çalışacaklardır. Start-up kurucularının yerel bağlamda gerçek hayattaki vakaları analiz etmeleri ve seçilen örnekleri sınıf ortamında sunmak için sunumlar hazırlamaları, çok çeşitli disiplinler için önemli bir konu olduğundan, İşletme ve Ekonomi öğrencileriyle sınırlı olmayacaktır. Bunun yerine, bu dersin ortak eğitmenleri küresel bazda en seçkin girişimcilik derneklerinden biri olan Endeavor tarafından verilecek bu derse sadece iş modeli geliştirme konusunda temel bilgiye sahip öğrenciler katılabilecektir. Ders boyunca Endeavour'un teknik bilgisi ve Endeavor girişimcilerinin en iyi uygulamaları hakkında detaylı bilgiler MEF öğrencileriyle paylaşılacaktır.
|
Ödev ve Projeler | Grup sunumları: Ders sırasında grup olarak 2 sunum yapacaksınız. Gruplar oluşturulacak ve projelerin detayları daha sonra eğitmen tarafından duyurulacaktır.
Her grupta en fazla 5 üye olacak ve her takım üyesi kendi bölümünü bireysel olarak sunacaktır.
Grup projelerinin teslimi: Sunumlardan önce, grup projeleri eğitmen tarafından belirlenen bir son tarih içinde bir PPT dosyası olarak teslim edilmelidir. Geç ödevler tam puan almayacaktır. |
Laboratuvar Çalışması | Yok |
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel bilgisayar kullanımı |
Diğer Aktiviteler | Yok |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
1 |
% 25 |
Sunum |
2 |
% 75 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
karadagh@mef.edu.tr
Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır.
Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir.
Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler.
Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |