MGMT 332 Case Studies in EntrepreneurshipMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MGMT 332
Ders Adı İngilizce Case Studies in Entrepreneurship
Ders Adı Türkçe Girişimcilikte Vaka Çalışmaları
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 122 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making)
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Temel girişimcilik kavramları
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Başarılı girişimlerin yakından analizleri yoluyla yeni bir işe başlama konusunda daha derin bir anlayış edinmek.
Ders Açıklaması Ders boyunca öğrenciler, gelecekte diğer girişimcilik eğitim kurumlarında da kullanılabilecek olan Endeavour uzmanlarının mentorluğu ile gerçek hayattan başarı hikayelerinden örnek olay yazma becerilerinde ustalaşabileceklerdir. Öğrenme hedeflerine ulaşmak için derste, gerçek hayattaki işletmelerle etkileşimlerin yanı sıra bir dizi ilgili video, okuma, ders, problem çözme etkinliği ve yaratıcı süreçleri yeralacaktır. Böylece öğrenciler start-up'ların kilit noktalarını kavrayabilecek, vaka çalışmaları ve tartışmalarla bakış açılarını genişletme ve teorik bilgileri gerçek yaşam durumlarına uygulama fırsatı bulacaklardır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Start-up'ların fırsatların tanınmasından şirket kurulmasına kadar olan başlangıç süreçlerini analiz etmek
2) Spesifik en iyi uygulamaları tanımak ve vaka verileri toplamak amacıyla start-up kurucularıyla yapılandırılmış görüşmeler yapmak
3) Endeavor uzmanlarının danışmanlığıyla en iyi uygulamalardan vaka yazma konusunda temel becerilerde uzmanlaşmak
4) Yeni girişimlerin iş modellerini değerlendirmenin temel yöntemlerini anlamak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. N
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). N
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. N
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. N
Hazırlayan ve Tarih HANDE KARADAĞ , May 2023
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. HANDE KARADAĞ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Açıklamalı şablon ve start up seçimi
2) Örnek Vaka Analizi 1
3) Örnek Vaka Analizi 2
4) Mülakat teknikleri anketi
5) Vaka Yazım Teknikleri
6) Ödevlerin sunumu Şirketlerin İş Modeli Çalışması ve sunumları
7) Açıklamalı Şablon ve Bölüm 1 ve Bölüm 2 (sınıf içi çalışması – vakanın yazılması)
8) Bölüm 3 ve 4 (sınıf içi çalışması – vakanın yazılması) Ödev: Girişimcilerle röportaj (girişimcinin hikayesi, girişimciyle vaka veri güncelleme çalışması)
9) Mülakat içgörüleri ve materyalleri (videolar vb.) Mülakat sonuçlarına göre vakaların revize edilmesi İkilem nedir? Ödev: İkilemleri düşünmek
10) Sınıf çalışması- olası ikilem Ödev: Girişimcilerle 3 ikilem hakkında röportaj yapmak
11) Girişimci İkilemi 1: Analiz ve Yazım
12) Girişimci İkilemi 2: Analiz ve Yazım
13) Girişimci İkilemi 3: Analiz ve Yazım
14) Proje Sunumları / Feedback ve Revizyonlar
15) Final Projesi Sunumları
16) Final Projesi Sunumları
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarBu ders için bir ders kitabı bulunmamakla birlikte aşağıdaki okuma materyalleri önerilmektedir: Writing Cases (Fourth edition), Michiel R Leenders, James A Erskine and Louise A Mauffette-Leenders, Leenders and Associates Inc. Teaching with Cases (Third edition), James A Erskine, Michiel R Leenders and Louise A Mauffette-Leenders, Leenders and Associates Inc. Learning with Cases (fourth edition) , Louise A Mauffette-Leenders, James A Erskine and Michiel R Leenders, Leenders and Associates Inc. Teaching & Writing Cases: A Practical Guide, John Heath, The Case Centre The Case Writing Workbook, A Self-Guided Workshop, Gina Vega, ME Sharpe (2013).
Öğretme TeknikleriDers kapsamında vaka çalışmaları, grup tartışmaları, start-up kurucularıyla röportajlar, bireysel ve grup sunumları, vaka yazma oturumları ve açılış konuşmaları dahil olmak üzere çeşitli öğrenme yöntemlerinin bir karışımı kullanılacaktır. Öğrenciler bireysel olarak veya gruplar halinde, bir iş modeli şablonu veya başka bir açıklamalı şablon oluşturmak, görüşme başlatma tekniklerini öğrenmek gibi farklı girişimcilik vakalarına ve yöntemlerine odaklanarak "sıfırdan bir start-up'a nasıl başlanır" en iyi uygulamaları üzerinde çalışacaklardır. Start-up kurucularının yerel bağlamda gerçek hayattaki vakaları analiz etmeleri ve seçilen örnekleri sınıf ortamında sunmak için sunumlar hazırlamaları, çok çeşitli disiplinler için önemli bir konu olduğundan, İşletme ve Ekonomi öğrencileriyle sınırlı olmayacaktır. Bunun yerine, bu dersin ortak eğitmenleri küresel bazda en seçkin girişimcilik derneklerinden biri olan Endeavor tarafından verilecek bu derse sadece iş modeli geliştirme konusunda temel bilgiye sahip öğrenciler katılabilecektir. Ders boyunca Endeavour'un teknik bilgisi ve Endeavor girişimcilerinin en iyi uygulamaları hakkında detaylı bilgiler MEF öğrencileriyle paylaşılacaktır.
Ödev ve ProjelerGrup sunumları: Ders sırasında grup olarak 2 sunum yapacaksınız. Gruplar oluşturulacak ve projelerin detayları daha sonra eğitmen tarafından duyurulacaktır. Her grupta en fazla 5 üye olacak ve her takım üyesi kendi bölümünü bireysel olarak sunacaktır. Grup projelerinin teslimi: Sunumlardan önce, grup projeleri eğitmen tarafından belirlenen bir son tarih içinde bir PPT dosyası olarak teslim edilmelidir. Geç ödevler tam puan almayacaktır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel bilgisayar kullanımı
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 25
Sunum 2 % 75
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karadagh@mef.edu.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır;  Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Sunum / Seminer 2 16 2 1 38
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü/25 4.9
AKTS 5