Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ARC 434 | ||||
Ders Adı İngilizce | Design Fabrication | ||||
Ders Adı Türkçe | Tasarım İmalatı | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | 4 yarıyıl tasarım stüdyosu | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Alternatif üretim tekniklerinde bilgisayar destekli tasarımın uygulanmasını teorik ve pratik deneylerle tanıtmak. | ||||
Ders Açıklaması | Ders kapsamında tasarımcı adaylarının malzeme ve detay çözümleri konusundaki bilgilerinin artırılması, küçük ve büyük ölçekli üretimler için fikir sahibi olması amaçlanmaktadır. Derste öğrenilen bilgiler Tasarla & Yap Stüdyosu’nun kazanımlarını destekleyecektir ve katılımcıların pratik deneyimleri artacaktır. Katılımcıların haftalık başarıları, derse katılımları ve teorinin pratiğe dönüştürülmesine yönelik çözümleri değerlendirilecektir. Haftalık ders içerikleri ve katılımcıların kümülatif teorik bilgilerinin tasarımcı rolü ile birleşimi final sunumunda değerlendirilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) alternatif üretim yöntemlerini tanımak; 2) gereken ölçeklerde üretim teknikleri ve malzemeleri üzerinde pratik yapmak; 3) detay tasarımda yetkinliğe sahip olmak; 4) üretim sahalarındaki deneyimini geliştirmek; 5) FADA Laboratuvarı olanaklarını kullanmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Hazırlayan ve Tarih | , December 2021 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. ERHAN VURAL |
Hafta | Konu |
1) | Giriş: Mevcut kalıp tekniklerinden bazılarını deneyimlemek ve yöntemlerini tartışmak, teknolojisi hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak. |
2) | 10x10 cm kil kalıp yapma deneyi. |
3) | Geçen haftanın topoğrafya modelini 3D yazıcı ile basma. Termoform mekanizmasını inşa etme. |
4) | 3D yazıcı kalıbında termoform baskı. |
5) | Yüzey montajının tasarlanması. |
6) | Yüzey montajı tasarımı. Yüzeyin yapısını tasarlama. |
7) | FADALAB araçlarının sunumu ve ahşap bağlantı detaylarının yapılması. |
8) | Ahşap CNC operatörünü ziyaret etme, ahşap kalıp frezeleme. |
9) | 10x10 kalıp tasarımının teslimi ve 3D yazıcı kalıp üretiminin başlaması. |
10) | 3D yazıcı kalıplarında alternatif baskı denemeleri. |
11) | 3D yazıcı kalıplarında alternatif baskı denemeleri. |
12) | Kritikler. Nihai üretimler. |
13) | "Nasıl yapılır" A3 teslimi. |
14) | Montaj (kurulum), final sunumu. |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final değerlendirme dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | -Wanderson de Oliveira Leite, (2018) Vacuum Thermoforming Process: An Approach to Modeling and Optimization Using Artificial Neural Networks -Hod Lipson, (2012) Fabricated: The New World of 3D Printing -Liza Wallach Kloski, Nick Kloski, (2016) Getting Started with 3D Printing: A Hands-on Guide to the Hardware, Software, and Services Behind the New Manufacturing Revolution | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders, eğitmenin sunumlarının yanı sıra sınıf tarafından kapsamlı üretimler ve sınıf içi ödevler içerecektir. Ders, tüm videoların ders öncesinde öğrencilere sunulduğu 'Ters Yüz Öğrenme' modelini takip eder. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | 8 Bireysel Proje | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Evet | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Sınıf İçi Ödevler | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
akkumo@mef.edu.tr , yasaru@mef.edu.tr - Öğrencilerin teorik derslerde derslerin %70'ine katılmaları zorunludur. 4 haftayı (dersleri) aşan devamsızlık başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Ders süresinin çoğu haftalık konuların üretimine ayrılacaktır. Öğrenciler derse gelmeden önce hazırlıklı olmalı ve dersten sonra haftalık ödevlerini yüklemelidir. Geç teslimler kabul edilecektir ancak 3 puan düşülecektir. Final teslimi dahil her teslime katılmak final notunda önemli unsurlardır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |