Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | IE 332 | ||||
Ders Adı İngilizce | Exploratory Data Analytics | ||||
Ders Adı Türkçe | Keşifsel Veri Analizi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Ders | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 152 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Hesaplama yöntemlerinin temel prensipleri ve giriş seviyesi olasılık/istatistik | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | - | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Verileri özetleyerek, dilimleyerek ve analiz ederek modern araçlar kullanarak uygulamalı olarak veri analitiği sürecinin temelini öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders veri analitiğinin temellerini inceleyen bir ders olarak tasarlanmıştır. Araştırma amaçlı veri analitiği verinin altında yatan yapılanmayı anlamaya, veri seti hakkında sezgi geliştirmeye, verinin nasıl ortaya çıkıp, nasıl hazırlandığını düşünmeye ve istatistiki metotlarla nasıl derinlemesine incelenebileceğine odaklanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Verileri istatistiksel yöntemler kullanarak özetler; 2) Veri analitiği kullanarak sonuçlar çıkarır ve/veya tahminlerde bulunur; 3) Doğrusal regresyon modellerini uygular; 4) Metin madenciliği, öneri sistemleri gibi güncel analitik trendleri anlar; 5) Veri analizi sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak açık ve öz bir şekilde iletir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | S | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | S | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | S | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | S | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | S | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | S | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | S | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | S |
Hazırlayan ve Tarih | SEMRA AĞRALI , September 2023 |
Ders Koordinatörü | SEMRA AĞRALI |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. SEMRA AĞRALI |
Hafta | Konu |
1) | Veri Bilimine Giriş |
2) | Temel R Bilgisi |
3) | Temel R Bilgisi II |
4) | Veri Analizi (tek değişken) |
5) | Veri Analizi (iki değişken) |
6) | Veri Analizi (çok değişken) |
7) | Doğrusal Regresyon |
8) | Doğrusal Regresyon II |
9) | Doğrusal Regresyon III |
10) | Doğrusal Regresyon IV |
11) | Görüntü İşlemenin Temelleri |
12) | Metin Madenciliğinin Temelleri |
13) | Arama Motorlarının Temelleri |
14) | Öneri Motorlarının Temelleri |
15) | Proje Sunumları |
16) | Proje Sunumları |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | - | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler "ters yüz öğrenme" metodunu benimseyen aktif öğrenme teknikleri ile verilir. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Final Projesi | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Öğrenciler, bilgisayar laboratuvarında ters yüz öğrenme aktiviteleri sırasında öğrendikleri yöntemleri R kullanarak uygulayacaklar. | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
ozluko@mef.edu.tr none |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 2 | 84 | ||
Proje | 1 | 10 | 10 | 20 | |||
Küçük Sınavlar | 3 | 3 | 1 | 12 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 152 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.1 | ||||||
AKTS | 6 |