LAW 325 European Administrative LawMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Hukuk Fakültesi
Ders Kodu LAW 325
Ders Adı İngilizce European Administrative Law
Ders Adı Türkçe Avrupa İdare Hukuku
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 112 saat
Ders Kredileri 4 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Öğrencilerin Avrupa Hukukunun temel ilke ve kavramlarını bilmeleri beklenmektedir.
Kayıt Kısıtlamaları None
Genel Eğitim Hedefi Öğrenciler Avrupa idare hukukunun genel ilke ve kavramlarını öğrenecek ve ilgili davaları tartışacaklardır.
Ders Açıklaması Avrupa idare hukukunun genel esasları ve kavramlarının incelenmesi ve ilgili AB Mahkemesi kararlarında hukuki sorunların tartışılması.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) 1. Avrupa idare hukukunun genel ilke ve kavramlarını tanımlamak ve açıklamak.
2) 2. Hangi birlik tasarruflarının Avrupa Mahkemesi tarafından incelenebilir olduğunu değerlendirmek.
3) 3. İncelenebilir bir eyleme itiraz etmek için kimlerin locus standi'ye sahip olabileceğini belirlemek.
4) 4. Doğrudan ve dolaylı zorlukları karşılaştırmak.
5) 5. Hangi gerekçelerle itiraz edilebileceğini tartışmak.
6) 6. Birliğin sözleşme, tazminat ve haksız fiilden doğan sorumluluğunu açıklamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ , January 2024
Ders Koordinatörü HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) İncelenebilecek Eylemler I: Noordwijks Çimento Anlaşması Davası
3) İncelenebilecek Eylemler II: Geçersiz ve Geçersiz Kılınabilecek Eylemler
4) Locus Standi I: Ayrıcalıklı Başvuru Sahipleri - Ayrıcalıklı Olmayan Başvuru Sahipleri
5) Locus Standi II: Bireysel Menfaat - Doğrudan Menfaat
6) Eylemsizlik
7) Vize Sınavı
8) Dolaylı Görevlendirme
9) İnceleme ve İptal I: İnceleme Koşulları
10) Review and Annulment II: The Time Factor – Interest – Mistake of Fact
11) Birlik Yükümlülükleri I: Sözleşme - Tazminat
12) Birlik Yükümlülükleri II: Haksız Fiil
12) Birlik Yükümlülükleri II: Haksız Fiil
13) Birlik Yükümlülükleri III: Eşzamanlı Sorumluluk
14) Revizyon
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarTC Hartley, The Foundations of European Union Law, Oxford University Press, 2014. Paul Craig – Grainne De Burca, EU Law: Text, Cases and Materials, 4th Ed., Oxford University Press, 2008.
Öğretme TeknikleriDersler, video izleme, ekip çalışması, tartışmalar, vaka çalışmaları
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Laboratuar 14 % 0
Ödev 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi ensaris@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 2 2 84
Laboratuvar 14 0 0
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü/25 4.5
AKTS 4