LAW 324 Judicial Review of Administrative ActionsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 324
Course Title in English Judicial Review of Administrative Actions
Course Title in Turkish Judicial Review of Administrative Actions
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Advanced
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 112 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge Students are expected to know the basic principles and concepts of administrative law.
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective Students will learn the general principles and concepts of judicial review of administrative action and discuss related cases.
Course Description To cover general principles and concepts of judicial review of administrative action and to discuss the legal issues within related cases.
Course Description in Turkish İdari işlemlerin yargısal denetimine ilişkin genel ilke ve kavramları ele almak ve ilgili davalardaki hukuki sorunları tartışmak.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Türk idari yargısının bir şemasını çizmek.
2) Yargı denetiminin sınırlarını belirlemek.
3) İdari davalarda mevcut olan yargı yollarını açıklamak.
4) Farklı yargısal denetim gerekçeleri arasında ayrım yapabilmek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. H HW
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. H HW
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. H HW
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. H HW
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. H HW
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. H HW
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. H HW
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. S HW
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S HW
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. S HW
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. H HW
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. H HW
Prepared by and Date HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ , January 2024
Course Coordinator HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Yargısal Denetimin Kapsamı
3) Yargısal Denetimin Sınırları
4) İdari Yargının Organizasyonu
5) İdari Dava Türleri: İptal Davaları & Tam Yargı Davaları
6) Yetki Alanına İlişkin Sorunlar
7) Locus Standi (Dava Açma Hakkı ve Davalının Belirlenmesi)
8) Vize Sınavı
9) Süre Sınırlamaları
10) Yürütmeyi Durdurma Kararları
11) Yargısal Denetim Gerekçeleri I: İptal Davaları
12) Yargısal Denetim Gerekçeleri II: Tam Yargı Davaları
13) İdari Yargı Kararlarına Karşı İtirazlar
14) Ödev Sunumları
Required/Recommended ReadingsS. Güran, “Administrative Law” in Introduction to Turkish Law, eds. T. Ansay – D. Wallace, Kluwer Law International – Seçkin Yayıncılık, latest edition.
Teaching MethodsFlipped learning, lectures, watching videos, team work, discussions, case studies.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 30
Ödev 1 % 30
Sunum 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration ensaris@mef.edu.tr
0-212-395 3621
MEF University Office (5th Floor)

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 16 1 4 80
Ödevler 1 16 5 21
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Rapor Teslimi 1 1 1
Total Workload 112
Total Workload/25 4.5
ECTS 4