HUK 421 Farazi MahkemeMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 421
Course Title in English Moot Court
Course Title in Turkish Farazi Mahkeme
Language of Instruction TR
Type of Course Practical
Level of Course Intermediate
Semester Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 60 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective Conducting studies to provide students with experience in research, petition writing and petition presentation through a fictional case competition or pre-prepared case examples.
Course Description Bu ders kapsamında öğrenci, belirli bir kurgusal davası yarışması veya önceden hazırlanmış olay örneklerinin çözümü için derinlemesine araştırma yapacak, davacı ve davalı (veya iddia ve savunma) dilekçeleri hazırlayacak ve bu dilekçeleri hakemlerden oluşan bir yarışma jürisine sunacaktır.
Course Description in Turkish In this course, students prepare for a moot court competition or to solve prepared practical cases. They will do in-depth research on specific topics, prepare claimant and respondent memoranda, and present these memoranda to arbitrators who will make up the competition jury.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Belirli bir konuda araştırma kaynaklarına ulaşır ve uygulamada kullanır.
2) Davacı ve davalı dilekçesi hazırlar.
3) Sözlü olarak belirli bir dilekçeyi sunar.
4) Karşılıklı müzakere ortamında hızlı fikir geliştirir.
5) Hakemler önünde sunum yapar, bu kapsamda heyecan ve stres kontrolü sağlar.
6) Bir konuyu farklı perspektiflerden görür ve buna bağlı olarak analitik düşünce silsileleri oluşturur.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. H Exam,HW
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. S Exam,HW
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. H Exam,HW
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. H Exam,HW
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. H Exam,HW
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. S Exam,HW
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. H Exam,HW
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. N
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. S Exam,HW
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. S Exam,HW
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Prepared by and Date KADİR BERK KAPANCI , January 2024
Course Coordinator KADİR BERK KAPANCI
Semester Güz
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Kurgusal dava yarışmalarına giriş
2) Belirli bir hukuki problemin çözümünde izlenecek yöntem
3) Hukuki araştırma
4) Davacı dilekçesinin hazırlanması
5) Davalı dilekçesinin hazırlanması
6) Sözlü sunumlar
7) Vakıa sunumu 1: Kişiler Hukuku
8) Vakıa sunumu 2: Kişiler Hukuku
9) Vakıa sunumu 3: Aile Hukuku
10) Vakıa sunumu 4: Aile Hukuku
11) Vakıa sunumu 5: Sözleşmeler Hukuku
12) Vakıa sunumu 6: Sözleşmeler Hukuku
13) Vakıa sunumu 7: Haksız Fiiller Hukuku
14) Vakıa sunumu 8: Haksız Fiiller Hukuku
Required/Recommended ReadingsA Guide to the Philip C. Jessup International Law Moot Court Competition, Chinese Initiative on International Criminal Justice, Risse, Jörg (Ed.), The Complete but Unofficial Guide to the Willem C. Vis International Commercial Arbitration Moot, C.H. Beck-Hart-Nomos Spillane, Meghan & International Bar Association, International Moot Court: An Introduction, International Debate Education Association Watt, Gary, The Cavendish Guide to Mooting, Cavendish Publishing Limited
Teaching MethodsHomework preparation, presentation / lecture / Flipped Classroom
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 5
Ödev 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration kapancib@mef.edu.tr

Office: MEF University Office (5th Floor) Office Hours: By appointment

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Ödevler 1 4 4
Ara Sınavlar 1 4 1 5
Final 1 7 2 9
Total Workload 60
Total Workload/25 2.4
ECTS 2