Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | POLS 327 | ||||
Ders Adı İngilizce | Youth and Politics | ||||
Ders Adı Türkçe | Gençlik ve Siyaset | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Gençlerin siyasi katılımının farklı yönlerini anlamayı öğrenmek ve çeşitli türlerdeki genç aktivizmleri karşılaştırma becerisini kazanmak | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, gençlerin siyasi katılımına dair yaygın yaklaşımların ötesine geçmeyi ve mevcut genç nesil arasında ortaya çıkan siyasi aktivizm biçimlerine dikkat çekmeyi amaçlamaktadır. Farklı bölgelerdeki çağdaş genç aktivizmler üzerine disiplinlerarası akademik çalışmaları bir araya getirecektir. Ders, çağdaş genç talepleri ve bunların siyasi sonuçları üzerine canlı bir sınıf tartışması yapmayı sağlamayı hedeflemektedir |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Gençlik kategorisinin farklı kavramlaştırılmalarını anlamak 2) Gençlerin siyasi katılımı üzerine farklı teorik yaklaşımlar arasında ayırım yapmak 3) Dünyadaki farklı gençlik siyasi katılım türlerini karşılaştırmak ve ayırt etmek. 4) Dünyadaki kendi akranlarının siyasi taleplerini anlamak ve gençlik siyasalarının seçim siyasası üzerindeki etkilerini analiz etmek 5) Türkiye'deki gençlerin siyasete olan tarihsel ve güncel ilişkisini anlamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Hazırlayan ve Tarih | BEGÜM UZUN TAŞKIN , December 2023 |
Ders Koordinatörü | BEGÜM UZUN TAŞKIN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BEGÜM UZUN TAŞKIN |
Hafta | Konu |
1) | derse giriş |
2) | Gençlik Kategorisini Nasıl Tanımlamalı?" |
3) | Gençliğin Ana Akım Siyasetten Çekilmesi: Nedenler, Sonuçlar ve Çözümler |
4) | Gençlik Siyasi Katılımının Alternatif Biçimleri |
5) | Neoliberal eğitime karşı gençlik aktivizmi |
6) | Otoriter Rejimler Altında Gençlik Direnişi: İran ve Suudi Arabistan |
7) | ara dönem sınavı |
8) | Rejim Yanlısı Gençlik Aktivizmi: Rusya'daki Nashi Gençlik Hareketi |
9) | Gençlik Devrimci Aktivizminin Yükselişi ve Düşüşü: Arap Gençliği, Demokrasi ve Adalet Talepleri |
10) | Çevrimiçi İsyancılar': Dijital Gençlik Aktivizmi |
11) | #FridaysForFuture - İklim Krizine Karşı Okul Grevleri |
12) | Türkiye'de gençlik siyasetinin tarihi |
13) | Türkiye'de çağdaş gençlik hareketleri |
14) | öğrenci sunumları |
15) | final dönemi |
16) | final dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Bourdieu, P. (1993). “‘Youth’ is Just a Word.” In P. Bourdieu Sociology in Question (pp. 94-102). London, Thousand Oaks, Calif: Sage. Bastedo, H. (2015). “Not ‘one of us’: understanding how non-engaged youth feel about politics and political leadership”, Journal of Youth Studies, 18(5): 649-665. Stockemer, D. and Aksel Sundström. (2018). “Age representation in parliaments: Can institutions pave the way for the young?”. European Political Science Review, 10(3): 1-24. Norris, P. (2003, November 27-28th ). "Young People and Political Activism: From the Politics of Loyalties to the Politics of Choice". Keynote at the Council of Europe Symposium on young people and activism . Retrieved from: http://www.hks.harvard.edu/fs/pnorris/Acrobat/COE%20Young%20People%20and%20Political%20Activism.pdf. Farthing, R. (2010). "The politics of youthful antipolitics: representing the 'issue' of youth participation in politics". Journal of Youth Studies" , 13(2):181-195. Somma N. M. and Donoso, S. (2021). “Chile’s Student Movement: Strong, Detached, Infleuntial—And Declining?”. In Lorenzo Cini, Donatella della Porta, and Cesar Guzman-Concha (eds) Student Movements in Late Neoliberalism: Dynamics of Contention and Their Consequences, pp. 241-267. Cham: palgrave macmillan Bayat, A. (2010). “Muslim Youth and the Claim of Youthfulness”. In A. Bayat and L. Herrera (eds) Being Young and Muslim: New Cultural Politics in the Global South and North (pp: 28-48). Oxford Scholarship Online. al-Otaibi.A and P. Ménoret (2010). “Rebels without a cause? a politics of deviance in Saudi Arabia”. In A. Bayat and L. Herrera (eds) Being Young and Muslim: New Cultural Politics in the Global South and North (pp: ??). Oxford Scholarship Online. Atwal,M. and E.Bacon (2012). “The youth movement Nashi: contentious politics, civil society, and party politics”. East European Politics 28(3):256-266. Austin, L. (July 2011). “The Politics of Youth Bulge: From Islamic Activism to Democratic Reform in the Middle East and North Africa.” SAIS Review, V. 31 (2): 81-96. “Gen Z: How young people are changing activism”, https://www.bbc.com/worklife/article/20220803-gen-z-how-young-people-are-changing-activism Nisse,S., Jennifer H. K. Wong & Sally Carlton (2020). “Children and young people’s climate crisis activism – a perspective on long-term effects”, Children's Geographies,advance online publication. Neyzi, L. (2001), “Object or Subject? The Paradox of ‘Youth’ in Turkey.” International Journal of Middle Eastern Studies 33 :411-432. Lüküslü, D. (2009). Türkiye’de "Gençlik Miti" 1980 Sonrası Türkiye Gençliği. Istanbul:Iletisim Yayinlari, ss:117-195. Göle,Nilüfer. (2013). “Gezi — Anatomy of a Public Square Movement”. Insight Turkey 15 : 7-14. Gall, Carlotta, (February 1st, 2021),“Prestigious Istanbul University Fights Erdogan’s Reach”. New York Times, available online: https://www.nytimes.com/2021/02/01/world/asia/turkey-bogazici-university-protests-erdogan.html | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | ters yüz öğrenme yaklaşımlarından olan ders öncesi videolar, sınıf tartışmaları, sunumlar ve grup çalışmaları | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | proje var | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
taskinbe@mef.edu.tr 0212 395 36 00 Devam ve aktif katılım gereklidir. Tıbbi rapor sunulmadıkça, geç sunumlar, sınavlar ve ödev teslimatları kabul edilmeyecektir. MEF Üniversitesi, akademik dürüstlüğe önem vermektedir. Bu nedenle, tüm öğrencilerin hile, intihal ve diğer akademik suçların anlamını ve sonuçlarını anlamaları gerekmektedir. Öğrenciler, akademik dürüstlük ihlalleri ve intihal için Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) Disiplin Yönetmeliklerine tabidir |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 11 | 1 | 12 | |||
Ödevler | 2 | 2 | 1 | 6 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |