PSYC 302 Clinical PsychologyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 302
Ders Adı İngilizce Clinical Psychology
Ders Adı Türkçe Klinik Psikoloji
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 142 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PSYC 208 - Adult Psychopathology | PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi ve Yetişkin Psikopatolojisi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Bu dersin genel amacı, klinik psikolojinin tanımını yapmak, klinik psikologların nasıl eğitim aldığını incelemek ve klinik psikologların profesyonel faaliyetleri ile çalıştıkları ortamları gözden geçirmektir. Öğrenciler ayrıca, klinik psikologların tüm yaş gruplarındaki müşterilere farklı ortamlarda sundukları değerlendirme ve psikoterapi hizmetlerinin çeşitliliğini anlamış olacaklardır.
Ders Açıklaması Bu ders öğrencilere klinik psikoloji alanında genel bilgi sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrencilere, klinik bilimlerin tarihi kadar güncel klinik psikoloji uygulamaları hakkında da bilgi verilecektir. Ayrıca, klinik psikologların çalışma rutinlerinde kullandıkları çeşitli ölçme ve değerlendirme teknikleri ile psikoterapötik tedavi yöntemleri de ele alınacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Klinik psikolojinin tanımının 1900'lerin başından günümüze kadar geçirdiği evrimi betimlemek
2) Klinik psikologların mevcut mesleki faaliyetlerini ve istihdam ortamlarını özetlemek
3) Klinik psikolojideki güncel sorunları ele almak için etik stratejiler önermek
4) Farklı değerlendirme ve teşhis sistemlerini karşılaştırmak
5) Klinik görüşme türleri arasında ayrım yapabilmek
6) Farklı psikoterapi yaklaşımlarını karşılaştırmak ve bunların etkililiği üzerine tartışmak
7) Klinik psikolojideki başlıca teorileri ve uygulamaları analiz etmek ve eleştirmek
8) Gelecekte psikolojik hizmetlerin sunumunda teknolojinin nasıl kullanılabileceğini tartışmak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Hazırlayan ve Tarih FULYA ÖZCANLI , November 2023
Ders Koordinatörü SENA CÜRE ACER
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi SENA CÜRE ACER

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Klinik Psikoloji: Tanımı ve Eğitimi
2) Klinik Psikolojinin Evrimi Klinik Psikolojide Güncel Tartışmalar ve Yönelimler
3) Klinik Psikolojide Çeşitlilik ve Kültürel Sorunlar Klinik Psikolojide Etik ve Mesleki Konular
4) Klinik Psikolojide Araştırma Yapmak
5) Tanı ve Sınıflandırma Sorunları: DSM-5 ve Daha Fazlası Klinik Görüşme
6) Entelektüel ve Nöropsikolojik Değerlendirme Kişilik Değerlendirmesi ve Davranış Değerlendirmesi
7) Vize sınavı
8) Psikodinamik Psikoterapi
9) Humanist ve Varoluşçu Psikoterapi
10) Davranışçı Psikoterapi
11) Bilişsel Psikoterapi ve Farkındalık Temelli Terapiler
12) Aile Terapisi
13) Şema Terapi
14) Gözden geçirme
15) Final sınav haftası
16) Final sınav haftası
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarPomerantz, A. M. (2019). Clinical psychology: Science, practice, and diversity. Thousand Oaks, CA: Sage. Haftalık olarak Blackboard üzerinden okumalar ve videolar paylaşılacaktır.
Öğretme TeknikleriBu ders tamamen ters yüz formatında verilecektir. Eğitmen, her haftanın içeriğini önceden sunacak ve öğrencilerin ders öncesinde ilgili bilgileri edinmeleri beklenecektir. Sınıf süresi, akranlarla etkileşim (tartışma, rol oynama vb.) yoluyla kavramları ve fikirleri pratiğe dökme ve uygulama amacıyla kullanılacaktır.
Ödev ve ProjelerDerse Ön Hazırlık Katılımı: Öğrencilerin, ders öncesi materyalleri okumaları/izlemeleri ve çevrimiçi bir mesaj panosuna dersle ilgili konular hakkında mesajlar yazarak birbirleriyle tartışmaları beklenecektir. Her hafta belirlenen bir öğrenci grubu, yüksek kaliteli tartışma soruları oluşturarak tartışmayı yönlendirecektir. Ödev: Öğrenciler, klinik psikolog olarak rol oynayarak, kurgusal bir psikolojik bozukluk sergileyen simüle bir müşteri (örneğin, bir sınıf arkadaşı, arkadaş) ile bir seans gerçekleştirmekle yükümlüdür. Her öğrenci, belirli bir sorunu ele almak için kanıta dayalı tedavi kullanarak kısa bir video (maksimum 5-6 dakika) hazırlamak üzere bir terapötik teknik/müdahale (örneğin, maruz kalma terapisi, istek yüzme, motivasyonel görüşme) seçmelidir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerSınıf İçi Katılım: Sınıf içi katılım, klinik rol oynama ve terapötik iletişim becerilerini öğrenme üzerine yansımalar, test gösterimleri ve akran değerlendirmeleri gibi çeşitli görevlerden oluşmaktadır.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Uygulama 1 % 10
Ödev 1 % 30
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi ozcanlifu@mef.edu.tr

Dönem boyunca, öğrenciler duyuruları takip etmek, yüklenen materyaller üzerinde çalışmak ve her hafta Blackboard üzerindeki tartışmalara yanıt vermekle sorumludurlar. Derse hazırlıklı gelmek, dersi takip edebilmek ve sınıf içinde etkileşimde kalabilmek için zorunludur. Öğrenciler, resmi bir sağlık raporunu fakülte sekreterliğine sunmaları durumunda, erteleme tarihi olan bir ödev teslim edebilir ve telafi sınavlarına girebilirler. Telafi sınavlarının formatı, zamanında yapılan sınavdan farklı olabilir. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri ve her zaman öğretim ve öğrenim ortamına saygılı olmaları beklenmektedir. Akademik sahtekarlığa tolerans gösterilmeyecek ve bu durum sıkı bir şekilde cezalandırılacaktır. Akademik sahtekarlık; intihal veya sınav sırasında kopya çekme gibi her türlü aldatma, yalan söyleme ve hile yapmayı içermektedir. Öğrenciler, başkalarına veya diğer temsilcilere ait olan eserleri değil, kendi eserlerini teslim etmekle sıkı bir şekilde sorumludurlar. Başkalarının eserlerinin tam alıntısı gereklidir. Akademik sahtekarlık ve intihal: Yükseköğretim Kanunu Madde 54

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Uygulama 1 20 20
Sunum / Seminer 1 0 1 1
Ödevler 5 4 20
Ara Sınavlar 1 15 2 17
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü/25 5.7
AKTS 6