Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi |
Ders Kodu |
INT 301 |
Ders Adı İngilizce |
Interior Design III |
Ders Adı Türkçe |
İç Mimari Tasarım III |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Orta |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: - |
Okuma: - |
Laboratuvar : 12 |
Diğer: - |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 262 saat |
Ders Kredileri |
10 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
INT 202 - Interior Design II
|
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Dört yarıyıl tasarım stüdyosu |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece Lisans Öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Tarihsel ve toplumsal açıdan karmaşık ve çok katmanlı kentsel bağlamlarda yapılara uygulanan müdahaleleri öğrenmek. |
Ders Açıklaması |
Ders iç mimarinin form, ölçek, ışık, doğa, renk, yapı, malzeme, doku, detaylandırma, mobilya gibi farklı yönleriyle ilgili çoklu çözümleri ele almak üzere öğrencilerin tasarım becerilerinin geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlayan bir tasarım stüdyosudur. Birbirini takip eden proje derslerinin bu aşamasında, karmaşık programlı ilişkileri barındıran iç mekan tasarım projeleri için tasarım çözümleri araştırılmaktadır.
|
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) iç mimarlığın işlevsel, mekânsal, materyalist, psikolojik ve toplumsal konularını bir bütün olarak düşünmek;
2) fonksiyonel sorunları, ihtiyaçları ve mekansal kaygıları gözlemlemek, araştırmak ve analiz etmek için doğru yolları izlemek;
3) iç mimarinin çeşitli yönlerini içeren tasarım çözümleri önermek;
4) kavramsal tasarım ile mekânsal kalite arasındaki etkileşimi ve mekânsal kalitenin araçlarını anlamak;
5) iç mimari tasarımda malzemelerin ve detayların rolünü takdir etmek;
6) hem tasarım hem de sunum için bireysel yaklaşımlar doğrultusunda sunum becerilerini yönlendirmek.
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
|
|
|
|
|
|
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
|
|
|
|
|
|
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
|
|
|
|
|
|
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
|
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
|
|
|
|
|
|
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
|
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
|
|
|
|
|
|
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
|
|
|
|
|
|
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
|
|
|
|
|
|
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
|
|
|
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
|
|
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
N |
|
2) |
Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
N |
|
3) |
Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
N |
|
4) |
Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
N |
|
5) |
Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
N |
|
6) |
Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
N |
|
7) |
Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
N |
|
8) |
Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
H |
|
9) |
Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
H |
|
10) |
Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
H |
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
H |
|
Hazırlayan ve Tarih |
ASLI ŞENER , February 2020 |
Ders Koordinatörü |
AKTS1 |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
Dr. Öğr. Üyesi AHMET SEZGİN |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Giriş – temel kavramlar -diyagramlar ve analiz yöntemleri
Isınma Projesi / Değerlendirme 1 |
2) |
Konsept tasarım, iç tasarım prensiplerine giriş
Kavramsal Proje |
3) |
Yapılandırma ve İç Tasarım Proje Planı/ Kesit Çizimi
Kavramsal Proje Jürisi/Değerlendirme 2 |
4) |
Son Proje Özetlerinin Dağıtımı
Bina Gezileri
Verilen binaların mekansal potansiyelinin analizleri ve değerlendirmeleri |
5) |
Konsept Geliştirme, Yapı Programı, Senaryo |
6) |
Vaka çalışmaları ve mekansal keşifler yoluyla araştırma |
7) |
1/100 Planlar, Kesitler Eskizler – 1/100 Modeller |
8) |
Ön Jüri/Değerlendirme 3
1/50 Planlar, Kesitler Eskizler – 1/100 Modeller |
9) |
1/50 Kesitler, Perspektifler, 1/50 Modeller |
10) |
Malzemeler, renkler, detaylar, mobilya kullanımı, aydınlatma
Aydınlatma, iklim kontrolü vb. için güncel teknolojiler üzerine tartışmalar |
11) |
Mobilya ve oransal ilişkiler / Islak alanlar için tasarım hususları |
12) |
Sunum Yöntemleri |
13) |
1/20 Detay Çizimleri / Son jüri sunum listesinin ve gerekli çizimlerin açıklaması |
14) |
Final Jürisi/ Değerlendirme 4 |
15) |
Final Değerlendirme Dönemi |
16) |
Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | - Brown, Rachael, and Lorraine Farrelly. Materials and interior design. Laurence King, 2012.
- Ching, Francis DK, and Corky Binggeli. Interior design illustrated. John Wiley & Sons, 2012.
- Dunn, Nick. Architectural modelmaking. Laurence King, 2014.
- Godsey, Lisa. Interior design materials and specifications. A&C Black, 2012.
- Lewis, Karen. Graphic Design for Architects: A Manual for Visual Communication.
Routledge, 2015.
- Zumthor, Peter. Peter Zumthor: Atmospheres. Birkhäuser, 2006.
|
Öğretme Teknikleri | Stüdyo pratiğine ek olarak, kursta eğitmenin sunumları ve öğrencilerin kapsamlı tartışmaları yer alacaktır. Ders, tüm sunumların önceden kaydedildiği ve ders öncesinde öğrencilere sunulduğu 'Flipped classroom' modelini takip eder. |
Ödev ve Projeler | 3 Proje- 4 Değerlendirme |
Laboratuvar Çalışması | Evet(Stüdyo çalışması) |
Bilgisayar Kullanımı | Evet |
Diğer Aktiviteler | Pin-Up Proje Tartışmaları, Alan Gezileri, Atölyeler |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
1 |
% 25 |
Projeler |
1 |
% 75 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
senera@mef.edu.tr
-
Öğrencilerin stüdyo boyunca hem gruplar halinde hem de bireysel olarak çalışmaları beklenmektedir. Tasarım ve deney yoluyla keşfetmek, öğrenmenin ana stratejisi olacaktır. Gözlem, analiz, eleştirilen vaka çalışmaları dahil olmak üzere araştırma yapma, herhangi bir tasarım önerisinden önce her öğrenci tarafından yerine getirilmesi beklenmektedir.
Stüdyo dersi boyunca serbest elle çizim ve fikirleri sunmanın yaratıcı yolları, model yapımı, film çekimi, fotoğraf çekimi ve dijital araçlarla fikirlerin uygulanması da dahil olmak üzere beklenecektir.
Eğitmenlerle birlikte belirli yerlere vaka çalışması ziyaretleri, saha gezileri ve atölye gezileri yapılacaktır. Öğrenciler boş zamanlarında da araştırma gezileri yapacaklardır.
Stüdyoda aktif katılım, öğrenme için anahtar faktördür. Ders sırasında bire bir ve grup tartışmaları yapılacaktır. Herkes her stüdyo dersi gününe hazırlanmalı, fikirlerini eskizler, çizimler ve modeller aracılığıyla tartışmalıdır.
Sunum kalitesinde mükemmellik tercih edilecek bir şey olacaktır. Çizim kağıtları, eskiz kağıtları, eskiz defterleri, eskiz kalemleri, boyama malzemeleri, kalemler ve gerekli programların yüklendiği dizüstü bilgisayarlar gibi çizim araçları her öğrenci tarafından her stüdyo günü sağlanmalıdır.
Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YOK Disiplin Yönetmeliği |