Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ARC 425 | ||||
Ders Adı İngilizce | The Evolution of the City | ||||
Ders Adı Türkçe | Kentin Evrimi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | 4 yarıyıl tasarım stüdyosu | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | “Kent” kavramının köklerini ve evrimini anlamak ve doğa ile insanlık arasındaki diyalektik ilişkisini analiz etmek. | ||||
Ders Açıklaması | Ders kapsamında, kentlerimizi şekillendiren insan yapımı veya doğal dinamikler, etkiler, değişkenler irdelenecek ve tespit edilecektir. Aynı esnada, bu etkiler altında evrimleşen kentlerin, yönetimsel, askeri veya ekonomik güçlerle toplum arasında konumlanmış birer arayüz olarak, toplum ve insanlık üzerindeki dönüştürücü etkileri takip edilecektir. Günümüz ve tarihi kent coğrafyalarının şekillenmesine katkıda bulunan bu değişkenlerin tespiti, bize kentlerin geleceğini tasavvur etmemiz için temel oluşturacaktır. Farklı tarihlerin, farklı yörelerin kentsel coğrafyaları arasındaki benzerlik ve ayrımlar, kendi kurgusal yerleşimlerini kurup, dönem boyunca evrimleştirmeleri beklenecek öğrenciler için kılavuz işlevi görecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) fiziksel çevre ile sosyal dinamikler arasındaki yakın ilişkiyi anlamak; 2) toplumları ve kentleri şekillendiren temel değişkenleri belirlemek; 3) üretim yöntemlerindeki, inanç sistemlerindeki ve güç mücadelelerindeki değişimlerin tarih boyunca kentlerin fiziksel ve psikolojik topografyaları üzerindeki etkilerini tanımak; 4) güncel sosyal ve çevresel veriler temelinde kentlerin geleceğini hayal etmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Hazırlayan ve Tarih | ÇAĞRI KÜÇÜKAY , March 2020 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | BERNA GÖL |
Hafta | Konu |
1) | İçeride & Dışarıda / Sınırlar & Duvarlar; Mekânın Anlamı / Mekanın Üretimi; Kentin Kökleri & Fikri |
2) | İnsanın Gökyüzüne Hayranlığı (Göbeklitepe); Neolitik Devrim; Proto-Şehirler (Jericho-Çatalhöyük-Eridu) |
3) | Endüstriyel Öncesi Dönemde Kentleşme I |
4) | Endüstriyel Öncesi Dönemde Kentleşme II |
5) | Endüstriyel Dönemde Kentleşme I |
6) | Endüstriyel Dönemde Kentleşme II |
7) | Endüstriyel Dönemde Kentleşme III |
8) | Post-Endüstriyel Dönemde Kentleşme I |
9) | Post-Endüstriyel Dönemde Kentleşme II |
10) | Çağdaş Kentsel Coğrafyalar / Parçalı Şehirler |
11) | Çağdaş Kentsel Coğrafyalar / Savaş Alanı Olarak Kentler |
12) | Çağdaş Kentsel Coğrafyalar / Doğa vs. Kentler |
13) | Kentsel Gelecekleri Hayal Etmek I |
14) | Kentsel Gelecekleri Hayal Etmek II |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Norwich, J.J. (2014) Cities That Shaped the Ancient World, Thames & Hudson Norberg-Schulz, C. (1988) Architecture: Meaning and Space, Rizzoli International Publ. Soja, E.W. (2000) Postmetropolis: Critical Studies of Cities and Regions, Blackwell Press Bauman, Z. (1998) Globalization: The Human Consequences, Columbia University Press Picon, A. (2010) Digital Culture in Architecture, Princeton University Press Fitzpatrick, J. (2009) The Idea of the City: Early-Modern, Modern and Post-Modern Locations and Communities, Cambridge Scholars Publ. Koonings, K., Kruijt, D. (ed) (2007) Fractured Cities: Social Exclusion, Urban Violence and Contested Spaces, Zed Books Ltd. Sorkin, M. (ed) (2005) Against the Wall, The New Press | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Slayt gösterisi, film, tartışma ve okuma. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Eskiz Defteri Ödevleri, Ders Öncesi Hazırlık, Final Sunumu | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
kucukayc@mef.edu.tr - Devamsızlık, bu ders için esastır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |