Ders Açıklaması |
Bu ders matematik öğretim mesleğine giriş niteliğindedir. Ulusal ve uluslar arası müfredatı takip eden okulların
yanı sıra kamu ve özel okullar da dahil olmak üzere farklı okul ortamlarında matematik öğretimini neyin oluşturduğunu tartışacağız. Hedeflerin her bileşeni ile ilgili birçok okumaya sahip olup, tartışmalarla ilgili bir günlük tutacaksınız.
Ortaokullarda gerçek matematik derslerine girme şansımız olacak. Öğrenciler küçük grup öğretimine katkı
sağlayacak, günlüklerini ve final ödevleriniz bu tecrübelere dayanacak. Ayazağa Ortaokul 6- E sınıfında 9 haftalık bir öğretim deneyimi olacak. Öğretmen adayları, matematik öğretmek için iki veya üç 6. Sınıf öğrencileri ile eşleştirileceklerdir. Bu deneyim için dersi planlayan bir grubun üyesi olacaklar, öğrenci ders notları ve sınıftaki videoların tümü ELE 103 sınıfıyla paylaşılacaktır (Flipped Classroom Öğretim Projesi, 46 puan).
Öğrenciler, matematik öğretim ve öğrenimini gözlemledikleri 4 adet matematik dersi ziyaretine (MEF Ulusal ve Uluslararası Okul, Darüşşafaka Okulları) katılacaklar. 20 puanlık değerinde yazılar hazırlayacaksınız. Ayrıca, farklı deneyimlerden geçtikten sonra matematik öğretmeni olmayı seçen seçkin bir ziyaretçimiz/davetlimiz olan MeltemCeylan (Darüşşafaka Ortaokulu Akademik Koordinatörü) ile bir araya geleceksiniz.
Üniversite öğrencileri, farklı okul ortamlarında bir matematik öğretmeni olmanın anlamı ile ilgili araştırmalar yapacaklar. Üniversitede öğrenciler için tartışma yapacakları ve yansıtıcı gözlemlerini paylaşacakları düzenli, önceden belirlenmiş bir toplantı saati olacaktır.
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. |
S |
|
2) |
Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
N |
|
3) |
Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. |
N |
|
4) |
Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. |
S |
|
5) |
Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. |
N |
|
6) |
Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. |
N |
|
7) |
Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. |
N |
|
8) |
Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. |
N |
|
9) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
S |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
H |
|
11) |
Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
N |
|
12) |
Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N |
|
Hafta |
Konu |
1) |
Matematik öğretimi nedir? |
2) |
ABD Standartları ve MEB Müfredatı |
3) |
Profesyonellik |
4) |
Birebir öğretim
Ayazağa Ortaokulu
Bölüm 4 okuması |
5) |
Birebir öğretim
Ayazağa Ortaokulu
Bölüm 5 okuması |
6) |
Birebir öğretim
Ayazağa Ortaokulu
Bölüm 6 okuması |
7) |
Birebir Öğretim
Öğretmen Soru Türleri
Makale (The Importance, Nature and Impact of Teacher Questions) |
8) |
Darüşşafaka Okulları Ziyareti |
9) |
Birebir öğretim
Ayazağa Ortaokulu
Video hazırlama |
10) |
MEF Okulları / Sınıf öğretimi ziyareti |
11) |
MEF Okulları / Sınıf öğretimi ziyareti / Ulusal-Uluslararası |
12) |
Ayazağa Ortaokulu (Tekrar)
Finallere Hazırlık |
13) |
Ayazağa Ortaokulu (Tekrar)
Finallere Hazırlık |
14) |
Birebir öğretim
Ayazağa ortaokulu (ziyaret) |
15) |
Final |
16) |
Final |