Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||
Ders Kodu | IE 205 | |||||
Ders Adı İngilizce | Manufacturing Systems | |||||
Ders Adı Türkçe | Üretim Sistemleri | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Ders | |||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 133 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | - | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | - | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Üretim süreçlerinin temel bilgilerini öğrenmek ve programlama görevlerini analiz etmek. | |||||
Ders Açıklaması | Bu dersin amacı, öğrencilere metal kesim, otomotiv ve otomobil parçaları endüstrilerinde kullanılan ayrık üretim sistemlerinin temelini vermektir. Öğrenciler, otomasyon sistemleri, takım tezgahları için kod bazlı bilgisayarlı sayısal kontrol (CNC) programları uygulamaları yapabilecek, uygun endüstriyel robotları seçebilecek ve esnek üretim ortamları için taşıma ve depolama sistemlerini analiz edebileceklerdir. Grup teknolojisine dayanan üretim hücresi tasarımı, Akış&Atölye Tipi çizelgeleme uygulamaları, temel üretim stratejilerinden Yalın üretim ve tam zamanında üretim metotları incelenecek ve bunların üretim kaynakları planlaması ve kurumsal kaynak planlamas (MRP, MRP II, ERP) ile entegrasyonu analiz edilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Kesikli üretim (discrete manufacturing) sistemlerinin temellerini kavrar; 2) Belirli endüstriyel uygulamalara bağlı olarak uygun robot manipülatörlerini seçer ve ekonomik gerekçelerini değerlendirir; 3) Takım tezgahı ana konfigürasyonlarını açıklar, işleme parametrelerini seçer ve temel Bilgisayarlı Sayısal Kontrol (CNC) programlarını kodlar; 4) Esnek Üretim Hücresi (Flexible Manufacturing Cell ) ve Sistem konfigürasyonlarını, üretimdeki tipik Akış Mağazası (Flow Shop) ve İş Mağazası (Job Shop) programlama problemlerini analiz eder; 5) Sürekli Üretim (Lean Manufacturing) ve Just-in-Time (JIT) üretimin önemini ve işletim prensiplerini tanımlar; 6) Üretim alanının kurumsal entegrasyonunu genel olarak analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH , November 2023 |
Ders Koordinatörü | MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH |
Hafta | Konu |
1) | Üretim sistemlerinin temel kavramları; üretim endüstrisinin ana kavramları ve önemi; üretim sistemleri, sınıflandırma ve otomasyon seviyeleri; esnek üretim sistemleri ve bilgisayarla entegre üretim; otomatik üretim sistemlerinin uygulamaları; endüstriyel robotlar; giriş, serbestlik dereceleri ve manipülatör konfigürasyonları |
2) | Endüstride robotların uygulamaları; robotların ekonomik gerekçesi; robot manipülatörlerinin doğrudan ve ters kinematiği; endüstriyel robot programlamasının temelleri |
3) | Takım tezgahları ve Bilgisayarlı Sayısal Kontrol (CNC) programlama; makine aletlerinin sınıflandırılması ve eksenlerin tanımlanması; işleme parametrelerinin seçimi |
4) | CNC için G kodu programlama: frezeleme işlemleri |
5) | CNC için G kodu programlama: tornalama işlemleri |
6) | Esnek Üretim (Flexible Manufacturing) Sistemlerinin analiz ve tasarım prensipleri; esnek üretim sistemlerinin tasarım prensipleri; ekonomik olarak kârlı parçaların üretime atanması |
7) | Grup Teknolojisi ve üretim parçalarının sınıflandırılması; süreç planlama ve makine aletlerinin seçimi |
8) | Üretim hücresi (Manufacturing cell) tasarım prensipleri; taşıma ve depolama sistemlerinin işletim prensipleri; konveyörlerin analizi ve işletim prensipleri |
9) | Üretim sistemlerinin operasyonel kontrolü ve programlanması; parçaların ve aletlerin atanması; Akış Mağazası (Flow Shop) üretim sistemlerinin programlanması |
10) | İş Mağazası (Job Shop) üretim sistemlerinin programlanması |
11) | Üretimdeki ana üretim stratejilerinin işletim prensipleri; Sürekli Üretim (Lean Manufacturing) |
12) | Just-in-Time (JIT) |
13) | Malzeme İhtiyaç Planlaması (MRP); Üretim Kaynakları Planlaması (MRP II) |
14) | Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Automation, Production Systems, and Computer-Integrated Manufacturing: International Edition, Mikell P. Groover, 3rd Edition, Pearson International Edition, 2020 (required) Recommended readings: Manufacturing Systems Modeling and Analysis. Guy L. Curry, Richard M. Feldman. Springer, 2nd edition 2011 Computer Integrated Manufacturing. James A. Rehg, Henry W. Kraebber. Prentice Hall, 3rd edition 2004 Design and Analysis of Lean Production Systems. Ronald G. Askin, Jeffrey B. Goldberg. John Wiley, 2001 | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | "Tersyüz derslik" aktif öğrenme tekniği ile dersler/görüşme saatleri | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | - | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | - | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
salehm@mef.edu.tr 558 Katılım kuralları: Flipped Classroom uygulamaları sırasında devamsızlık alınır. Minimum %70 katılım zorunludur. Flipped Classroom uygulamaları için kurallar: Kaçırılan Flipped Classroom uygulama quizleri sıfır not alır. Takım çalışması sırasında hatalı veya bireysel işbirliği tutumu eksik olan katılım quizleri bir puan alır. Başarılı katılım quizleri ve bireysel işbirliği tutumu gösterenler iki puan alır. Ara sınavı kaçırma kuralları: Bölüm tarafından onaylanmış geçerli bir mazeret sunulması şartıyla, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav final sınavı notu ile değerlendirilecektir. Geçerli mazeretleri olan öğrenciler, normal sınav tarihinden bir hafta sonra telafi sınavı yapma hakkına sahip olacaktır. Final sınavına girebilmek için minimum not: Final sınavına girebilmek için tatmin edici Flipped Classroom uygulamaları ve ara sınav notları ile en az %70 katılım zorunludur. Minimum geçer notla ilgili değerlendirme politikaları derslerin ilk haftasında açıklanacaktır. Final sınavını kaçırma: Fakülte düzenlemeleri. Sınıf içi davranış kuralları hatırlatması, öğrenci davranış yönetmeliği: YÖK Düzenlemeleri. Akademik dürüstsüzlük ve intihal: YÖK Düzenlemeleri. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Final | 1 | 25 | 2 | 27 | |||
Toplam İş Yükü | 133 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.3 | ||||||
AKTS | 5 |