COMP 305 Database Management SystemsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu COMP 305
Ders Adı İngilizce Database Management Systems
Ders Adı Türkçe Veritabanı Yönetim Sistemleri
Öğretim Dili EN
Ders Türü Alıştırma,Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 138 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul COMP 106 - Object-Oriented Programming | COMP 110 - Object-Oriented Programming (JAVA)
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Nesneye yönelik programlama
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi To learn the fundamentals of database technology.
Ders Açıklaması Dersin amacı öğrencilerin bir bilgi sisteminin temelini oluşturan veri tabanının mantıksal ve fiziksel olarak nasıl modellendiğini, nasıl yönetildiğini, ve özellikle verinin bilgiye dönüştürülmesi safhalarında yapacakları müdahaleleri öğrenmeleridir. Öğrencilerin bu veri tabanı yönetim sistemini kullanarak veri tabanı yönetimi konusunda da uzmanlaşması beklenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) İlişkisel veritabanı yönetim sistemlerinin temel unsurlarını tanımlar
2) İlişkisel veri modeli, varlık-ilişki modeli, ilişkisel veritabanı tasarımı, ilişkisel cebir ve SQL'in temel kavramlarını açıklar
3) ER-modeli tasarlar
4) ER-modeli ilişkisel tablolara dönüştürür
5) Bir takım içerisinde yeni bir VTYS tasarlar
6) VTYS projesini topluluk önünde sunar
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih İLKER BEKMEZCİ , January 2021
Ders Koordinatörü İLKER BEKMEZCİ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. ADEM KARAHOCA

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Varlık İlişki Diyagramı 1
3) Varlık İlişki Diyagramı 2
4) İlişkisel Cebir
5) İlişkisel Model
6) Normalizasyon
7) SQL Sorgulama -DDL
8) VTYS gerçekleme
9) Proje Sunum- 1
10) SQL Sorgulama– DML
11) SQL Sorgulamalar – İleri DML -1
12) SQL Sorgulamalar – İleri DML -2
13) VTYS Uygulama Geliştirme
14) Kaydedılen prosedürler
15) Final Sınavı/Proje/Sunum dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarDatabase management systems, by Raghu Ramakrishnan and Johannes Gehrke. 3rd edition, McGraw-Hill.
Öğretme TeknikleriDersler, sınıf içi alıştırmalar, dönem projesi
Ödev ve ProjelerSınıfda alıştırmalar, 1 dönem ödevi
Laboratuvar ÇalışmasıNone
Bilgisayar KullanımıVeritabanı tasarlamak sorgulamak ve yönetmek
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 10 % 15
Ödev 1 % 35
Projeler 1 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi bekmezcii@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Proje 1 15 1 16
Ödevler 2 4 3 14
Ara Sınavlar 2 16 3 38
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü/25 5.5
AKTS 6