Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||
Ders Kodu | IE 100 | |||||
Ders Adı İngilizce | Introduction to Industrial Engineering | |||||
Ders Adı Türkçe | Endüstri Mühendisliğine Giriş | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Ders | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 85 saat | |||||
Ders Kredileri | 3 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Endüstri mühendisliği mesleğini, ana konularını ve yaklaşımlarını öğrenmek. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders, endüstri mühendisliğinin esas kavramları ve yaklaşımları hakkında bilgi veren bir giriş dersidir. Ders, şu konu başlıklarını içermektedir: endüstri mühendisliğinin tanımı & tarihi; yöneylem araştırmasının (YA) tanımı ve tarihi; bir YA modelinin bileşenleri; YA modeli kurma ve YA tekniklerinin sınıfları;doğrusal ve doğrusal olmayan programlama farkları, deneylerin örnek uzayları & olayları; karşılıklı dışlamalı & birlikte kapsayıcı olaylar; koşullu olasılık; bağımsız olaylar; toplam olasılık yasası; olasılık dağılımları; basit doğrusal regresyon; problem durumları; tablo & şemalar; Markov zincirleri; ekonomik sipariş miktarı modelleri; Bayes ağları; endüstri mühendisliğinde etik kavramlar; endüstri mühendisliğinde çağdaş konular. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Endüstri Mühendisliği (EM) programını ve sürekli gelişimini tanır; 2) Endüstri Mühendisliği/Yöneylem Araştırması (YA) prensiplerini açıklar; 3) bir durumu analiz eder ve problemleri çözmek için uygun EM/YA araçları ve tekniklerini kullanır; 4) mühendislik problemlerini modeller ve bu modellere temel çözüm yöntemleri uygular; 5) Endüstri Mühendisliği'nin çağdaş konularını ve uygulama alanlarını tanır; 6) bir endüstri mühendisinin mesleki ve etik sorumluluklarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Hazırlayan ve Tarih | HANDE KÜÇÜKAYDIN , October 2024 |
Ders Koordinatörü | HANDE KÜÇÜKAYDIN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi HANDE KÜÇÜKAYDIN |
Hafta | Konu |
1) | Endüstri mühendisliğinin tanımı, tarihi ve ana konuları |
2) | Endüstri mühendisliği programı ve sürekli gelişimi |
3) | Yöneylem araştırması (YA) tanımı ve tarihi, bir YA modelinin bileşenleri, YA modellerinin oluşturulması ve YA tekniklerinin kategorileri |
4) | Doğrusal fonksiyonlar, doğrusal eşitlikler ve eşitsizlikler, doğrusal ve doğrusal olmayan programlama ile bunların farkları |
5) | Endüstri mühendisliğinde etik kavramlar |
6) | Deneylerin örnek uzayı ve olayları, karşılıklı dışlamalı ve birlikte kapsayıcı olaylar, koşullu olasılık ve bağımsız olaylar dahil olasılık hesaplaması |
7) | Bayes teoremi, toplam olasılık yasası, olasılık dağılımları |
8) | Problem durumu, karar problemleri ve karar ağaçları |
9) | Markov zincirleri |
10) | Ekonomik sipariş miktarı modelleri |
11) | Bayes ağları |
12) | Basit doğrusal regresyon |
13) | Tablo ve şemalar |
14) | Endüstri mühendisliğindeki çağdaş konular |
15) | Final Sınavı/Proje/ Sunum dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/ Sunum dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Yok | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Aktif öğrenme tekniği olarak "ters yüz sınıf" kullanılarak dersler/iletişim saatleri | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | • Endüstri mühendisliğinde etik kavramlar ve çağdaş sorunlar hakkında iki kompozisyon | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | MS Excel | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Notlandırılmış katılımla ters yüz sınıf uygulaması | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
hande.kucukaydin@mef.edu.tr 212 3953631 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ödevler | 2 | 2 | 5 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 1 | 13 | |||
Final | 1 | 15 | 1 | 16 | |||
Toplam İş Yükü | 85 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.4 | ||||||
AKTS | 3 |