Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | COMP 472 | ||||
Ders Adı İngilizce | Parallel and Distributed Systems | ||||
Ders Adı Türkçe | Paralel ve Dağıtık Sistemler | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 137 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Programlamaya Giriş (temel C ve Python), Bilgisayar Mimarisinin temel anlayışı. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Lisans Son Sınıf Öğrencileri/Lisans Üst Sınıf Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Paralel ve dağıtılmış sistemlerin, veri işleme ve depolama teknolojilerinin temellerini öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders paralel ve dağıtılmış sistemlere giriş dersidir. Paralel hesaplama platformları, paralel programlama modelleri ve paralel algoritma tasarımı gibi temel kavramlar, paralel programların performansı ve dağıtık sistemlerde iletişimin temelleri ve GPU programlamanın temelleri tartışılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Paralel mimarilerin ve paralel programlama paradigmalarının temellerini bilir 2) paralel algoritmalar tasarlar ve uygular 3) Dağıtılmış sistemlerde iletişim konseptlerini tasarlar ve uygular 4) Farklı bilgi işlem platformlarında paralel algoritmaların performansının nasıl optimize edileceğini bilir 5) parallel programlama tekniklerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Hazırlayan ve Tarih | BUSE YILMAZ , February 2024 |
Ders Koordinatörü | BUSE YILMAZ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BUSE YILMAZ |
Hafta | Konu |
1) | Dağıtık ve Paralel Sistemlere Giriş |
2) | Paralel donanım ve yazılım |
3) | Paralel algoritma tasarımının ilkeleri |
4) | PThreads ile paylaşımlı hafıza sistemlerinde programlama |
5) | PThreads ile paylaşımlı hafıza sistemlerinde programlama devam |
6) | OpenMP ile paylaşımlı hafıza sistemlerinde programlama |
7) | OpenMP ile paylaşımlı hafıza sistemlerinde programlama devam |
8) | Veri bağımlılığı ve Görev paralelliği |
9) | MPI ile Dağıtılmış Bellek Programlama / ara sınav #1 |
10) | MPI ile Dağıtılmış Bellek Programlama devam |
11) | Paralel program yürütmelerinin analizi |
12) | Paralel algoritmalar |
13) | CUDA ile GPU Programlama |
14) | CUDA ile GPU Programlama devamı |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Peter Pacheco, Matthew Malensek - An Introduction to Parallel Programming (2nd Ed) – Elsevier, Paperback ISBN: 9780128046050, eBook ISBN: 9780128046180 Recommended: Ananth Grama, Anshul Gupta, George Karypis, Vipin Kumar - Introduction to Parallel Computing (2nd Ed), Addison-Wesley, ISBN: 978-0201648652 | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | 'Tersine çevrilmiş sınıf' kullanılarak dersler/iletişim saatleri | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | mini projeler, testler, sınıf içi ekip çalışması ödevleri | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Gerekli | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | makale/bildiri sunumu | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
yilmazbuse@mef.edu.tr 0212 395 3719 Eğitmenin iletişim adresi: - Ofis: 5. Kat, Oda 556 - Telefon numarası: 0212 395 3719 - E-posta adresi: yılmazbuse@mef.edu.tr Katılım kuralları: Zorunlu değil Geç teslim kuralları: Geç teslimlere yalnızca ödevler için izin verilir. İlk gün 10 puan, ikinci gün 20 ve üçüncü gün 30 puan. 3 gün sonra gönderim sıfır alacaktır. Sınavı kaçırma kuralları: Uygun belgelerin ibraz edilmesi koşuluyla, öğrencinin kaçırdığı her ara sınava, ilgili konularla ilgili diğer değerlendirmelerin notu verilecektir. Bütünleme sınavı yapılmayacaktır. Uygun sınıf davranışının hatırlatılması, öğrenci davranış kuralları: YÖK yönetmeliği. İntihal beyanı: İntihal veya herhangi bir türdeki etik suiistimal hoş görülmeyecektir. Daha fazla bilgi için ilgili YÖK yönetmeliğine bakınız. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2.5 | 63 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Ödevler | 3 | 7 | 21 | ||||
Küçük Sınavlar | 4 | 2 | 1 | 12 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 2 | 34 | |||
Toplam İş Yükü | 137 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.5 | ||||||
AKTS | 6 |