COMP 472 Parallel and Distributed SystemsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu COMP 472
Ders Adı İngilizce Parallel and Distributed Systems
Ders Adı Türkçe Paralel ve Dağıtık Sistemler
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: none Laboratuvar : none Diğer: none
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 137 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Programlamaya Giriş (temel C ve Python), Bilgisayar Mimarisinin temel anlayışı.
Kayıt Kısıtlamaları Lisans Son Sınıf Öğrencileri/Lisans Üst Sınıf Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Paralel ve dağıtılmış sistemlerin, veri işleme ve depolama teknolojilerinin temellerini öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders paralel ve dağıtılmış sistemlere giriş dersidir. Paralel hesaplama platformları, paralel programlama modelleri ve paralel algoritma tasarımı gibi temel kavramlar, paralel programların performansı ve dağıtık sistemlerde iletişimin temelleri ve GPU programlamanın temelleri tartışılacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Paralel mimarilerin ve paralel programlama paradigmalarının temellerini bilir
2) paralel algoritmalar tasarlar ve uygular
3) Dağıtılmış sistemlerde iletişim konseptlerini tasarlar ve uygular
4) Farklı bilgi işlem platformlarında paralel algoritmaların performansının nasıl optimize edileceğini bilir
5) parallel programlama tekniklerini öğrenir
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Ödev
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi H Sınav,Ödev
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi H Proje
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih BUSE YILMAZ , February 2024
Ders Koordinatörü BUSE YILMAZ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi BUSE YILMAZ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Dağıtık ve Paralel Sistemlere Giriş
2) Paralel donanım ve yazılım
3) Paralel algoritma tasarımının ilkeleri
4) PThreads ile paylaşımlı hafıza sistemlerinde programlama
5) PThreads ile paylaşımlı hafıza sistemlerinde programlama devam
6) OpenMP ile paylaşımlı hafıza sistemlerinde programlama
7) OpenMP ile paylaşımlı hafıza sistemlerinde programlama devam
8) Veri bağımlılığı ve Görev paralelliği
9) MPI ile Dağıtılmış Bellek Programlama / ara sınav #1
10) MPI ile Dağıtılmış Bellek Programlama devam
11) Paralel program yürütmelerinin analizi
12) Paralel algoritmalar
13) CUDA ile GPU Programlama
14) CUDA ile GPU Programlama devamı
15) Final Sınavı/Proje/Sunum
16) Final Sınavı/Proje/Sunum
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarPeter Pacheco, Matthew Malensek - An Introduction to Parallel Programming (2nd Ed) – Elsevier, Paperback ISBN: 9780128046050, eBook ISBN: 9780128046180 Recommended: Ananth Grama, Anshul Gupta, George Karypis, Vipin Kumar - Introduction to Parallel Computing (2nd Ed), Addison-Wesley, ISBN: 978-0201648652
Öğretme Teknikleri'Tersine çevrilmiş sınıf' kullanılarak dersler/iletişim saatleri
Ödev ve Projelermini projeler, testler, sınıf içi ekip çalışması ödevleri
Laboratuvar Çalışmasıyok
Bilgisayar KullanımıGerekli
Diğer Aktivitelermakale/bildiri sunumu
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 5 % 20
Ödev 3 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi yilmazbuse@mef.edu.tr
0212 395 3719
Eğitmenin iletişim adresi: - Ofis: 5. Kat, Oda 556 - Telefon numarası: 0212 395 3719 - E-posta adresi: yılmazbuse@mef.edu.tr Katılım kuralları: Zorunlu değil Geç teslim kuralları: Geç teslimlere yalnızca ödevler için izin verilir. İlk gün 10 puan, ikinci gün 20 ve üçüncü gün 30 puan. 3 gün sonra gönderim sıfır alacaktır. Sınavı kaçırma kuralları: Uygun belgelerin ibraz edilmesi koşuluyla, öğrencinin kaçırdığı her ara sınava, ilgili konularla ilgili diğer değerlendirmelerin notu verilecektir. Bütünleme sınavı yapılmayacaktır. Uygun sınıf davranışının hatırlatılması, öğrenci davranış kuralları: YÖK yönetmeliği. İntihal beyanı: İntihal veya herhangi bir türdeki etik suiistimal hoş görülmeyecektir. Daha fazla bilgi için ilgili YÖK yönetmeliğine bakınız.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 2.5 63
Sunum / Seminer 1 6 1 7
Ödevler 3 7 21
Küçük Sınavlar 4 2 1 12
Ara Sınavlar 2 15 2 34
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü/25 5.5
AKTS 6