Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||||
Ders Kodu | ME 476 | |||||||
Ders Adı İngilizce | Computer Control and Robotics | |||||||
Ders Adı Türkçe | Bilgisayar Kontrolu ve Robotik | |||||||
Öğretim Dili | EN | |||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Pratik,Proje | |||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||||
Dönem | Güz | |||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 160 saat | |||||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | |||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||||
Ön Koşul | Yok | |||||||
Yan Koşul | Yok | |||||||
Beklenen Ön Bilgi | Kontrol sistemleri modellemesi ve elektronik devrelerin temelleri | |||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Lisans öğrencileri | |||||||
Genel Eğitim Hedefi | Noktadan noktaya ve kontur modlarının sayısal kontrolünün (NC) temel prensiplerini ve robot manipülatörlerinin kinematiği ve dinamiğinin temellerini öğrenmek. | |||||||
Ders Açıklaması | Bu ders, bilgisayar kontrolü ve robotik temellerine giriş sağlamaktadır. İçerdiği konular: NC sistemlerinin tasarımı; Noktadan noktaya ve konturlama sistemleri için interpolatörler, mikrodenetleyici ve bileşenleri; robot koordinat sistemleri, direkt ve ters kinematik; robot manipülatörlerinin ters kinematiğ için Denavit-Hartenberg ve Jacobian yöntemleri; robot manipülatörlerinin dinamiği ve kontrolü; endüstriyel robotların programlanması. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Sayısal kontrol problemlerini ve üretimdeki uygulamalarını tanımlar, analiz eder, Robotikteki çağdaş sorunları analiz edip tartışır; 2) Noktadan noktaya ve konturlama sistemlerinde interpolasyonlar yapar, uygulamaları ile ilgili sorunları belirler, analiz eder ve çözer; 3) Koordinat sistemleri ve endüstriyel robot manipülatörleri için ana kinematik yöntemler üzerindeki sorunları tanımlar, analiz eder ve çözer, problem çözmek için mühendislik araçlarını uygular; 4) Robot manipülatörlerinin dinamikleriyle ilgili problemleri tanımlar, analiz eder, formüle etmek ve çözmek için matematik ve mühendislik bilgisini uygular; 5) Teknik şartname ve kısıtlamaları karşılayan bir prototip oluşturur; 6) Hedefleri, görevleri belirler ve son tarihlere uyar , ekiplerde etkili bir şekilde iletişim kurar ve çalışır; 7) Gerçek yaşam problemlerini çözer ve yaşam boyu öğrenme becerilerini gösterir; 8) Proje raporları yazar ve bunları sözlü olarak sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | DANTE DORANTES , May 2018 |
Ders Koordinatörü | ALİ ÇINAR |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. DANTE DORANTES |
Hafta | Konu |
1) | Sayısal Kontrolün Temelleri ve Üretim Uygulamaları. Robotik ve Otomasyonda Çağdaş Sorunlar |
2) | NC takım tezgahlarının ve bileşenlerinin tasarım hususları |
3) | Üretim sistemleri için interpolasyonlar |
4) | Noktadan noktaya ve konturlama görevleri |
5) | Kontrol sistemleri ve mikro denetleyiciler |
6) | Robotik ve endüstriyel robot manipülatörleri |
7) | Endüstriyel robot manipülatörlerinin koordinat sistemleri ve doğrudan kinematiği |
8) | Endüstriyel robot manipülatörlerinin ters kinematiği |
9) | Robot manipülatörlerinin kinematiği için Denavit-Hartenberg yöntemi |
10) | Robot manipülatörlerinin ters kinematiği için Jacobian yöntemi |
11) | Robot manipülatörlerinin dinamikleri |
12) | Robot manipülatörlerinin kontrolü. Endüstriyel robotların programlanması |
13) | Proje üzerinde çalışma |
14) | Proje üzerinde çalışma |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | • Robot Modelleme ve Kontrol, Mark W. Spong, Seth Hutchinson, and M. Vidyasagar, John Wiley & Sons, Inc. (textbook) Diğer Referanslar: • Robotik, Görüntü ve Kontrol. MATLAB'da Temel Algoritmalar, Peter Corke, Springer, 2nd Ed. (2017), ISBN: 978-3-319-54412-0, ISBN: 978-3-319-54413-7 • MATLAB için Robotik Araç Kutusu (Sürüm 6), Peter I. Corke, (2001) • Üretim Sistemlerinin Bilgisayar Kontrolü. Yoram Koren, McGraw-Hill International Editions (1983), ISBN-10: 0070353417, ISBN-13: 978-0070353411 • Üretimde Mikrobilgisayar Uygulamaları, A. Galip Ulsoy, Warren R. DeVries, John Wiley, 1 Ed. (1989), ISBN-10: 0471611891, ISBN-13: 978-0471611899 • Introduction to Robotics: Mechanics and Control, John J. Craig, Pearson Prentice Hall, 3rd Ed. (2004), ISBN-10: 0201543613, ISBN-13: 978-0201543612 • Robotics: Control, Sensing, Vision and Intelligence, C.S. George Lee, King-Sun Fu, Ralph Gonzalez, King-Sun Fu, McGaw-Hill International Editions (1987), ISBN-10: 0071004211, ISBN-13: 978-0071004213 • Mechatronics, Takemoto Isii, Isao Shimoyama, Hirotaka Inoue, Michitaka Hirose, Naomasa Nakajima, Mir Publishing (1988), ISBN: 5-03-000059-3 | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz eğitim | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Matlab ve Robotik Toolbox simülasyonu. Bilgisayar kontrollü bir robotun inşası. | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet. Matlab ve Robotik Araç ve Gereçleri | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
dorantesd@mef.edu.tr 0212 395 36 40 Öğretmen odası: 5. Kat ofis saatleri: Salı 13:00-15:00 e-posta adresi: dante.dorantes@mef.edu.tr Katılım kuralları: Flipped Classroom Uygulaması sırasında katılım alınır. Katılımın en az %70'i zorunludur. Flipped Classroom Uygulaması Kuralları: Kaçırılan Flipped Classroom Uygulaması sınavlarına sıfır not verilecektir. Kusurlu veya takım çalışması sırasında bireysel işbirliği tutumu eksikliği olan katılım sınavlarına bir not verilecektir. Başarılı katılım sınavlarına ve bireysel işbirliği tutumuna iki not verilecektir. Vizeye katılmama kuralları: Üniversite tarafından onaylanmış geçerli bir gerekçe sunulması koşuluyla, normal sınav tarihinden bir hafta sonra telafi sınavı verilecektir. Bütünleme sınavı yapılmayacaktır. Final sınavına (FZ) girebilmek için alınması gereken minimum not: Tatmin edici Ters Sınıf Uygulaması, Vize ve Proje notları ve final sınavına (sunum ve savunma) girebilmek için en az %70 katılım zorunludur. Final sınavına girememe: Fakülte yönetmeliği Uygun sınıf davranışı hatırlatıcısı, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmeliği İntihal hakkında açıklama: YÖK Yönetmeliği http://www.mef.edu.tr/Yonetmelikler |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 12 | 2 | 3 | 1 | 72 | ||
Proje | 1 | 8 | 18 | 26 | |||
Ödevler | 10 | 0 | 1 | 10 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 12 | 2 | 28 | |||
Final | 1 | 22 | 2 | 24 | |||
Toplam İş Yükü | 160 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.4 | ||||||
AKTS | 6 |