EE 471 Introduction to Embedded SystemsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu EE 471
Ders Adı İngilizce Introduction to Embedded Systems
Ders Adı Türkçe Gömülü Sistemlere Giriş
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Laboratuvar Çalışması
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: - Laboratuvar : 2 Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 155 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul EE 203 - Digital Systems Design
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Bu ders gömülü sistemlere giriş düzeyindedir. Aşağıdaki konular kapsanacaktır: gömülü sistemlerin tanıtımı, durum makinesi tasarımı ve algoritmik durum makinesi, gömülü sistemlerin donanım tasarımı ve gerçeklemesi, gömülü sistemlerin bazı donanım bileşenleri: FPGA, mikrodenetleyiciler, mikroişlemciler, sensör, eyleyici, bellek mimarileri, Verilog DTD ile FPGA programlama, FPGA ve mikroişlemci haberleşmesi için arayüz tasarımı. Öğrenciler mikroişlemci ve FPGA içeren bir gömülü sistem tasarımı projesi yürütecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) gömülü sistemin yapısını ve temel bileşenlerini anlar,
2) verilog HDL kullanarak gömülü sistem modelleri ve FPGA modülleri oluşturur,
3) gömülü sistem üzerinden FPGA'da bir yazılım işlemci gibi özel bir sistem kurar,
4) FPGA+yazılım işlemci tabanlı bir gömülü sistem tasarlar,
5) bir ekibin parçası olarak bireysel bileşenleri tasarlayarak bir sistemi derler,
6) tasarlanmış bir gömülü sistemi geniş bir kitleye rapor eder ve sunar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi S Sınav
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi H Sınav,Laboratuvar
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi S Proje
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi H Laboratuvar,Proje
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi H Laboratuvar,Proje
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi H Laboratuvar,Proje
Hazırlayan ve Tarih TUBA AYHAN , June 2019
Ders Koordinatörü TUBA AYHAN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi TUBA AYHAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Gömülü Sistemlerin Genel Görünümü,
2) FPGA Tabanlı Gömülü Sistemler ve Verilog HDL,
3) Verilog HDL ile FPGA Programlama,
4) Durum Makinesi Tasarımı ve Algoritmik Durum Makineleri (ASM),
5) Aygıtlar: Sensörler, Aktüatörler ve GPIO İşlemleri,
6) Hafıza Yapıları,
7) Programlanabilir Arabirim,
8) Seri Arabirim Protokolleri I2C, SPI, UART,
9) Hardcore/Softcore İşlemciler: ARM ve NIOS II,
10) FPGA'da NIOS II Gömme,
11) FPGA için Dahili Veri Yolu,
12) Proje Bölüm 1: NIOS II Üzerinde Yazılım Tasarımı,
13) Proje Bölüm 2: Gömülü NIOS II ile FPGA Üzerinde Donanım Tasarımı,
14) Proje Bölüm 3: Demo ve Sunum,
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi,
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi.
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Laboratuar 4 % 50
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 70
Laboratuvar 7 1 3 3 49
Proje 1 20 2 22
Ara Sınavlar 2 5 2 14
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü/25 6.2
AKTS 6