İnşaat Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||
Ders Kodu | EE 471 | |||||
Ders Adı İngilizce | Introduction to Embedded Systems | |||||
Ders Adı Türkçe | Gömülü Sistemlere Giriş | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Laboratuvar Çalışması | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 155 saat | |||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
EE 203 - Digital Systems Design |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | |||||
Genel Eğitim Hedefi | ||||||
Ders Açıklaması | Bu ders gömülü sistemlere giriş düzeyindedir. Aşağıdaki konular kapsanacaktır: gömülü sistemlerin tanıtımı, durum makinesi tasarımı ve algoritmik durum makinesi, gömülü sistemlerin donanım tasarımı ve gerçeklemesi, gömülü sistemlerin bazı donanım bileşenleri: FPGA, mikrodenetleyiciler, mikroişlemciler, sensör, eyleyici, bellek mimarileri, Verilog DTD ile FPGA programlama, FPGA ve mikroişlemci haberleşmesi için arayüz tasarımı. Öğrenciler mikroişlemci ve FPGA içeren bir gömülü sistem tasarımı projesi yürütecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) gömülü sistemin yapısını ve temel bileşenlerini anlar, 2) verilog HDL kullanarak gömülü sistem modelleri ve FPGA modülleri oluşturur, 3) gömülü sistem üzerinden FPGA'da bir yazılım işlemci gibi özel bir sistem kurar, 4) FPGA+yazılım işlemci tabanlı bir gömülü sistem tasarlar, 5) bir ekibin parçası olarak bireysel bileşenleri tasarlayarak bir sistemi derler, 6) tasarlanmış bir gömülü sistemi geniş bir kitleye rapor eder ve sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | S | Sınav |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | H | Sınav,Laboratuvar |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | S | Proje |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | H | Laboratuvar,Proje |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | H | Laboratuvar,Proje |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | H | Laboratuvar,Proje |
Hazırlayan ve Tarih | TUBA AYHAN , June 2019 |
Ders Koordinatörü | TUBA AYHAN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi TUBA AYHAN |
Hafta | Konu |
1) | Gömülü Sistemlerin Genel Görünümü, |
2) | FPGA Tabanlı Gömülü Sistemler ve Verilog HDL, |
3) | Verilog HDL ile FPGA Programlama, |
4) | Durum Makinesi Tasarımı ve Algoritmik Durum Makineleri (ASM), |
5) | Aygıtlar: Sensörler, Aktüatörler ve GPIO İşlemleri, |
6) | Hafıza Yapıları, |
7) | Programlanabilir Arabirim, |
8) | Seri Arabirim Protokolleri I2C, SPI, UART, |
9) | Hardcore/Softcore İşlemciler: ARM ve NIOS II, |
10) | FPGA'da NIOS II Gömme, |
11) | FPGA için Dahili Veri Yolu, |
12) | Proje Bölüm 1: NIOS II Üzerinde Yazılım Tasarımı, |
13) | Proje Bölüm 2: Gömülü NIOS II ile FPGA Üzerinde Donanım Tasarımı, |
14) | Proje Bölüm 3: Demo ve Sunum, |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi, |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi. |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | ||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | ||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | ||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | ||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
|
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Laboratuvar | 7 | 1 | 3 | 3 | 49 | ||
Proje | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 5 | 2 | 14 | |||
Toplam İş Yükü | 155 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.2 | ||||||
AKTS | 6 |