Kamu Hukuku (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 1.5 | Kredi Sayısı: 90 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||||
Ders Kodu | HUK 502 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Unfair Competition Law | ||||||
Ders Adı Türkçe | Haksız Rekabet Hukuku | ||||||
Öğretim Dili | TR | ||||||
Ders Türü | Ders,Ters-Yüz Öğrenme | ||||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||||
Dönem | Bahar,Güz | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 142 saat | ||||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul | Yok | ||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca yüksek lisans öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | Haksız rekabet hukukunun kanuni çerçevesini ve içtihatlarını öğrenmek. | ||||||
Ders Açıklaması | Derste özellikle Yargıtay kararları ışığında, haksız rekabet kavramının tanımı yapılacaktır; haksız rekabet hallerinin neler olduğu tespit edilecektir; haksız rekabetin gerçekleşmesi durumunda ileri sürülebilecek hukuki talepler tespit edilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Haksız rekabet hukukunun amacını tanır. 2) Haksız rekabet kavramının tanımını bilir. 3) Haksız rekabet teşkil eden ve kanunda sayılmış olan hallerin tamamını anlar. 4) Haksız rekabet teşkil eden bir halin gerçekleşmesi durumunda hangi davaların, kimler tarafından açılabileceğini kavrar. 5) Haksız rekabet durumunda talep edilebilecek olan ve kanunda özel olarak düzenlenmiş ihtiyati tedbirlerin neler olduğunu bilir. 6) Zamanaşımı kavramını ve hangi davalarda ne tür zamanaşımı sürelerinin uygulandığını bilir. 7) Haksız rekabet ile ilgili Yargıtay içtihatlarını bilir ve tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Kamu hukuku alanındaki konular ile ilgili olarak lisans eğitimi esnasında elde edilen kuramsal ve uygulamaya yönelik becerilerin geliştirilmesi. | |||||||
2) Yargı çözümleri ve yasal düzenlemelerdeki gelişmelere ilişkin güncel bilgi edinilmesi. | |||||||
3) Kamu hukuku alanında ortaya çıkan hukuksal uyuşmazlıkların kaynaklarının saptanması ve bu uyuşmazlıkların çözümü için kural ve düzenlemelerin uygulanması yeteneğinin kazanılması. | |||||||
4) Var olan düzenlemeleri ve kuramları eleştirel bir biçimde çözümleme ve kamu hukuku alanında ortaya çıkan eski ve yeni sorunlara yeni anlayışlar önerme yetkinliğinin sağlanması. | |||||||
5) Kamu hukuku alanındaki süreçleri ve kuramları ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı olarak anlatabilme becerisinin kazanılması. | |||||||
6) Kamu hukuku alanıyla ilgili tüm mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ilişkin ayrımındalık kazanılması. | |||||||
7) Avrupa Dil Portfolyosu B2 seviyesinde sözlü ve yazılı olarak İngilizce iletişim kurma becerisinin sağlanması. | |||||||
8) Yasama ve yargı erklerine ait önlemlerin ve kuramların toplumsal ve çevresel yönlerinin anlaşılması. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Kamu hukuku alanındaki konular ile ilgili olarak lisans eğitimi esnasında elde edilen kuramsal ve uygulamaya yönelik becerilerin geliştirilmesi. | N | |
2) | Yargı çözümleri ve yasal düzenlemelerdeki gelişmelere ilişkin güncel bilgi edinilmesi. | N | |
3) | Kamu hukuku alanında ortaya çıkan hukuksal uyuşmazlıkların kaynaklarının saptanması ve bu uyuşmazlıkların çözümü için kural ve düzenlemelerin uygulanması yeteneğinin kazanılması. | N | |
4) | Var olan düzenlemeleri ve kuramları eleştirel bir biçimde çözümleme ve kamu hukuku alanında ortaya çıkan eski ve yeni sorunlara yeni anlayışlar önerme yetkinliğinin sağlanması. | N | |
5) | Kamu hukuku alanındaki süreçleri ve kuramları ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı olarak anlatabilme becerisinin kazanılması. | N | |
6) | Kamu hukuku alanıyla ilgili tüm mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ilişkin ayrımındalık kazanılması. | N | |
7) | Avrupa Dil Portfolyosu B2 seviyesinde sözlü ve yazılı olarak İngilizce iletişim kurma becerisinin sağlanması. | N | |
8) | Yasama ve yargı erklerine ait önlemlerin ve kuramların toplumsal ve çevresel yönlerinin anlaşılması. | N |
Hazırlayan ve Tarih | FATMA BERİL ÖZCANLI , February 2025 |
Ders Koordinatörü | FATMA BERİL ÖZCANLI |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi FATMA BERİL ÖZCANLI |
Hafta | Konu |
1) | AÇILIŞ DERSİ-Haksız Rekabet (=HR) hukukunun tanıtılması |
2) | HR hükümlerinin amacı; Genel ilke (Tanım); HR hallerine genel bakış |
3) | Haksız rekabet halleri: Kötüleme; Yanlış ve/veya Yanıltıcı Açıklamalarla Kendini ya da Üçüncü Kişiyi Rekabette Öne Geçirmek; Kendini Üstün Yetenekli Göstermek; Gizlemek Suretiyle Yanıltmak |
4) | Haksız rekabet halleri: Karıştırılma |
5) | Haksız rekabet halleri: Karşılaştırma Yapmak |
6) | Haksız rekabet halleri: Tedarik Fiyatının Altında Satış Yapmak; Ek Edimlerle Sunumun Gerçek Değeri Hakkında Yanıltmak; Saldırgan Satış Yöntemleri Kullanmak |
7) | Haksız rekabet halleri: Kamuya Yapılan İlânlarda Eksik Açıklamalar Yapmak; Eksik veya Yanlış Bilgi İçeren Sözleşme Formülleri Kullanmak; Sözleşmeye Aykırı Davranmaya Yöneltmek; Sözleşmeyi Sona Erdirmeye Yöneltmek |
8) | Haksız rekabet halleri: Üçüncü Kişilerin Yardımcılarına Yarar (Menfaat) Sağlanması veya Önerilmesi; Üçüncü Kişilerin Yardımcılarını Üretim ve İş Sırlarını İfşa veya Ele Geçirmeye Yöneltmek; Başkalarının İş Ürünlerinden Yetkisiz Yararlanmak; Üretim veya İş Sırlarını Hukuka Aykırı Olarak İfşa Etmek |
9) | Haksız rekabet halleri: İş Şartlarına Uymamak |
10) | Haksız rekabet halleri: Dürüstlük Kuralına Aykırı Genel İşlem Koşulları (Şartları) Kullanmak |
11) | Davalar: Tespit Davası, Men Davası, Eski Hale İade Davası, Maddi ve manevi tazminat Davası |
12) | Davaya ilişkin: Davanın tarafları, Görevli ve Yetkili Mahkeme; Mahkeme Kararının İlânı; Mahkeme Kararının Üçüncü Kişiler Hakkında İcrası; |
13) | Davaya ilişkin: Zamanaşımı; İhtiyati Tedbirler |
14) | Milletlerarası Özel Hukuk (MÖHUK m.37) |
15) | Finaller |
16) | Finaller |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | İsteğe bağlı kitaplar: Füsun Nomer Ertan, Haksız Rekabet Hukuku, OnikiLevha Yayıncılık, İstanbul, 2016, Serhan Dinç, Türk Ticaret Kanununa Göre Haksız Rekabet Halleri ve Buna İlişkin Davalar, Seçkin Yayınevi, Ankara 2017 Ayhan Bakır, Türk Haksız Rekabet Hukukunda Dürüstlük Kuralına Aykırı Genel İşlem Şartı Kullanımı ve Yaptırımı, Yetkin Yayınevi, 2017 İlhami Güneş, Uygulamada Fikri ve Sınai Mülkiyet Hakları Haksız Rekabet Davaları, Seçkin Yayınevi, Ankara – 2017 Güzide Soydemir, İnternette Haksız Rekabetin Önlenmesi, Seçkin Yayınevi, Ankara - 2015 Remzi Tamer Pekdinçer, Haksız Rekabet ve Marka Hukukuna İlişkin Bilirkişi Raporları ve Mütalaalar - Yüksek Mahkeme Kararları ile Birlikte, Onikilevha Yayıncılık, İstanbul 2015 Sinan Sarıkaya, Haksız Rekabet Hukukunda Sözleşmeyi İhlale ve Sona Erdirmeye Yöneltme, Seçkin Yayınevi, Ankara - 2015 | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Öğretim üyesinin yönlendirmesi ve ders ile ilgili gerekli izahatı ve bilgilendirmesi sonrasında, öğrencilerin derse katılımını sağlanır. Öğrencilerin hazırladığı seminer ödevleri ve yaptıkları sunumlar çerçevesinde ders işlenir. Yargıtay kararları öğrenciler tarafından derse getirilir ve üzerinde tartışılır. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
ozcanlib@mef.edu.tr Derse devam zorunludur. Seminer ödevi hazırlanması ve sunum yapılması zorunludur. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 2 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Ödevler | 1 | 15 | 1 | 1 | 17 | ||
Rapor Teslimi | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
Toplam İş Yükü | 142 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.7 | ||||||
AKTS | 6 |