Uluslararası Güvenlik ve Strateji Çalışmaları (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 1.5 | Kredi Sayısı: 90 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||
Ders Kodu | UGS 508 | ||||
Ders Adı İngilizce | Studies in International Security and Terrorism II | ||||
Ders Adı Türkçe | Uluslararası Güvenlik ve Terörizm Çalışmaları II | ||||
Öğretim Dili | TR | ||||
Ders Türü | Seminer | ||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 148 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Yüksek Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Uluslararası ve Ulusötesi terörizmin küreselleşme şartları altında ne olduğu, karakteristiği ve terrorist grupların detaylı özellikleri ve çeşitli devletlerin bunlara yönelik politikalarını öğretmek | ||||
Ders Açıklaması | İdeolojik tartışmalardan uzak, sosyal bilimler paradigmalarına uygun ve tarafsız olarak Teknik analiz yapımını öğretmek. Örnek olay/vaka incelemesi yöntemi ve bu yöntemin teorik çerçeve oluşturmaya yönelik metodolojik uygulamaları kullanılacaktır. Dersin genel hedefi, uluslararası ve ulusötesi terörizmin küreselleşme şartları altında ne olduğu, karakteristiği ve terrorist grupların detaylı özellikleri ve çeşitli devletlerin bunlara yönelik politikalarını öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 1.Terörizmin ayrımına varmak-diğer şiddet biçimlerinden farkını göstermek 2) 2. Belli başlı terörist gruplarını ve özelliklerini öğrenmek 3) 3.Terörizmle mücadele unsurlarını tanımak 4) 4.Terörizmi makro jeopolitik düzleme yerleştirerek değerlendirme yapabilmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Uluslararasi güvenlik ve strateji alanında temel kavramları anlamak | ||||
2) Belirli devletlerin güvenlik ve savunma politikalarını ve stratejilerini analiz edebilmek. | ||||
3) Dış politika ve güvenlik politikalarının oluşturulmasını yönlendiren etik değerlerin farkındalığına sahip olmak | ||||
4) Küresel yönetişim ve dünya siyasetini şekillendiren uluslararası kuruluşlar hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. | ||||
5) Dünya olaylarının nedenleri ve sonuçları hakkında görüş ifade edebilmek. | ||||
6) Türkiye'nin dış ve güvenlik politikaları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | ||||
7) Uluslararası terörizm hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | ||||
8) Siyaset bilimi alanında öne çıkan düşünür ve filozoflara ilişkin literatür hakkında geniş bilgi sahibi olmak. | ||||
9) Avrupa güvenliğindeki belirli vakalar üzerinde araştırma yapabilme ve makale yazabilme becerisine sahip olmak. | ||||
10) Çevresel değişimin ve doğal kaynak kıtlığının uluslararası politikanın yürütülmesi üzerindeki etkisine dair farkındalık sahibi olmak. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Uluslararasi güvenlik ve strateji alanında temel kavramları anlamak | N | |
2) | Belirli devletlerin güvenlik ve savunma politikalarını ve stratejilerini analiz edebilmek. | N | |
3) | Dış politika ve güvenlik politikalarının oluşturulmasını yönlendiren etik değerlerin farkındalığına sahip olmak | N | |
4) | Küresel yönetişim ve dünya siyasetini şekillendiren uluslararası kuruluşlar hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. | N | |
5) | Dünya olaylarının nedenleri ve sonuçları hakkında görüş ifade edebilmek. | N | |
6) | Türkiye'nin dış ve güvenlik politikaları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | N | |
7) | Uluslararası terörizm hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | N | |
8) | Siyaset bilimi alanında öne çıkan düşünür ve filozoflara ilişkin literatür hakkında geniş bilgi sahibi olmak. | N | |
9) | Avrupa güvenliğindeki belirli vakalar üzerinde araştırma yapabilme ve makale yazabilme becerisine sahip olmak. | N | |
10) | Çevresel değişimin ve doğal kaynak kıtlığının uluslararası politikanın yürütülmesi üzerindeki etkisine dair farkındalık sahibi olmak. | N |
Hazırlayan ve Tarih | BARIŞ ÇAĞLAR , January 2024 |
Ders Koordinatörü | BARIŞ ÇAĞLAR |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BARIŞ ÇAĞLAR |
Hafta | Konu |
1) | -TANIŞMA -UGS 508 MASTER DERSİNİN YOL-HARİTASI -ULUSLARARASI İLİŞKİLER NEDİR? TERÖRİZM ÇALIŞMALARI NEDİR? BU DERS AKADEMİK LİTERATÜRDE NEREDE KONUMLANMAKTADIR? |
2) | -TERÖRİZM NEDİR -TANIM TARTIŞMALARI VE TARTIŞMANIN NEDENİ -21.YÜZYILIN BAŞLANGICINDA GÜVENLİK -TERÖRİZMİN GÜVENLİK SORUNU OLARAK GELİŞİMİ |
3) | NIZAMİ VE GAYRINİZAMİ SAVAŞIM VE TERÖRİZM |
4) | KÜRESEL TERÖRİZM VAKALARI: ÖRGÜTSEL VE YALNIZ KURT SALDILARI |
5) | GÜVENLİĞİN KAVRAMSAL VE TEORİK BOYUTLARI VE DÖNÜŞÜMÜ |
6) | 11 EYLÜL 2001 SALDIRILARI, KÜRESELLEŞME VE ULUSLARARASI GÜVENLİĞE ETKİLERİ: KAPSAMI, DOĞASI, ÖLÇEĞİ |
7) | El KAİDE VAKA ANALİZİ |
8) | ASALA VAKA ANALİZİ |
9) | İŞİD VAKA ANALİZİ |
10) | HAMAS, HİZBULLAH VE YPG VAKA ANALİZLERİ |
11) | EL KAİDEİYE KARŞI İŞBİRLİĞİ SORUNLARI |
12) | DEVLETLERİN TERÖRE KARŞI BİRLİKTE MÜCADELESİNİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLERDEN: ULUSLARARASI YAPI |
13) | DEVLETLERİN TERÖRE KARŞI BİRLİKTE MÜCADELESİNİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLERDEN: ULUSAL GÜVENLİK KÜLTÜRLERİ |
14) | DEVLETLERİN TERÖRE KARŞI BİRLİKTE MÜCADELESİNİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLERDEN: TEHDİDİN DOĞASI |
15) | TÜM KONULARI GÖZDEN GEÇİRME VE ANAHTAR KAVRAMLARIN ÖZETİ |
16) | TÜM KONULARI GÖZDEN GEÇİRME VE ANAHTAR KAVRAMLARIN ÖZETİ |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Doktor Öğretim Görevlisi tarafından Blackboard üzerinden sağlanacak yardımcı okumaların yanısıra, aşağıdaki kitaplar birincil okumalardır: -TERÖRİZMLE STRATEJİK MÜCADELE -TARİHİN 11 EYLÜL UĞRAĞI -ETNİK TERÖR VE TERÖRLE MÜCADELE STRATEJİLERİ -TÜRKİYE'NİN TERÖRLE SAVAŞI -GRİ TEHDİT TERÖRİZM | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Seminer dersi yapılmaktadır. Ders, aktif öğrenme pedagojisiyle ve ders-içi tartışmalar üzerinden yürütülmektedir. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yazılı dönem ödevi ve sunumu ve derse katılım değerlendirme notu verilecektir. | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Blackboard Kullanımı | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
caglarb@mef.edu.tr A Building Öğretim Üyesi Ofisi: 5. Kat - Oda No: 529 Çalışma saatleri: Günün herhangi bir saati (09:00-17:00) E-posta adresi: baris.caglar@mef.edu.tr Akademik sahtekarlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Hesaplama | |||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | |||||
Ders Saati | 32 | 224 | |||
Sunum / Seminer | 2 | 24 | |||
Rapor Teslimi | 2 | 48 | |||
Toplam İş Yükü | 296 | ||||
Toplam İş Yükü/25 | 11.8 | ||||
AKTS | 6 |