Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | INT 302 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Interior Design IV | ||||||
Ders Adı Türkçe | İç Mimari Tasarım IV | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||||
Dönem | Bahar | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 262 saat | ||||||
Ders Kredileri | 10 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul |
INT 301 - Interior Design III |
||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Beş yarıyıl tasarım stüdyosu | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | Tarihsel ve/veya toplumsal olarak katmanlı kentsel bir bağlamda yer alan tarihi iç mekana yapılan müdahaleyi anlamayı öğrenmek. | ||||||
Ders Açıklaması | Bu ders, öğrencilere tarihsel ve sosyolojik olarak katmanlı yapıdaki kentsel bağlamda konumlanan iç mekanları tanıtmayı amaçlar. Dönem boyunca çeşitli ödevler, seminerler, teorik bilgiler ile öğrenciler kompleks, hibrit programlar içeren tasarım stratejileri geliştireceklerdir. Stüdyo mekan analizleri ve planlamalarıyla çevresel, iç mimari ve mimari problemlere çözümlerin araştırılmasını içermektedir. Kullanıcı ihtiyaçlarının tanımlanması ile birlikte mobilya ve malzeme seçimleri/üretimleri tartışılacaktır. INT 302 stüdyosu, ikincil mekanlar ve donatı elemanları ile birlikte karmaşık, büyük ölçekli bir iç tasarım projesinin tasarımını ve sunumunu kapsar. Bütüncül bir iç ve dış mekân kurgusunun yanı sıra malzeme ve mobilya seçimi, teknik gereksinimlerin detaylandırılması, aydınlatma tasarımı, erişilebilirlik gibi konulara vurgu yapılmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) bir tasarım problemini anlamak ve inşa edilmiş bağlamın ve işlevsel iç mekansal planlamanın verdiği kısıtlamalarla ilişkili olarak bir özeti/programı eleştirel bir şekilde analiz etmek; 2) tarihi bir iç mekandaki karmaşık sorunları tanımlayıp incelemek ve tasarım sürecinin tüm yönlerini içeren yaratıcı çözümler önermek; 3) tarihi yapılara uygulanan güncel teknolojileri anlamak; 4) projenin daha geniş bir kentsel ölçekteki sosyal ve kentsel etkisini takdir etmek; 5) ergonomi ve evrensel tasarım prensiplerini kavramak; 6) mevcut başvuruları, detayları ve materyalleri göz önünde bulundurun ve gözden geçirmek; 7) tasarım fikirlerini çeşitli medya aracılığıyla etkili bir şekilde iletmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Homework,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Homework,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Homework |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Homework |
Hazırlayan ve Tarih | ASLI ŞENER , February 2020 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi AHMET SEZGİN |
Hafta | Konu |
1) | Ders ve Stüdyo Çalışma Formatına Giriş / Vaka Çalışmaları – Öğrenci Sunumları İlk proje sahasına saha gezisi ve bağlamın analizi. |
2) | Tasarım probleminin tanımı ve analizi, Verilen temanın araştırılması Eskizler, planlar vb. aracılığıyla ön tasarım geliştirme |
3) | Ön proje önerisi - Bireysel kritikler |
4) | Isınma Projesinin Son Kritikleri |
5) | Tasarım probleminin tanımı ve analizi İkinci proje sahasına saha gezisi ve bina ve bağlamın analizi. Saha Gezisi Çalışması Üzerine Bireysel Sunumlar (fotoğraf + eskizler) |
6) | Ön proje öneri, kavramsal geliştirme Gelecekteki kullanıcılarla toplantılar, programın analizi, ihtiyaçlar ve gereksinimler |
7) | Eskizler, planlar vb. aracılığıyla ön tasarım geliştirme - Bireysel Kritikler Ön Jüri 1 |
8) | Önerilerin geliştirilmesi - Bireysel Kritikler Verilen ölçekte planlar, kesitler, iç cepheler ve perspektifler |
9) | Önerilerin geliştirilmesi - Bireysel Kritikler Verilen ölçekte planlar, kesitler, iç cepheler ve perspektifler |
10) | Önerilerin geliştirilmesi - Bireysel Kritikler 1.20 ölçekli çizimler, malzemeler, mobilya seçimi, perspektif çizimler Ön Jüri 2 |
11) | Önerilerin geliştirilmesi - Bireysel Kritikler 1.10 detay çizimleri, |
12) | Tekliflerin geliştirilmesi - Bireysel Kritikler 1.10 detay çizimleri, |
13) | Detay çizimleri ve konseptin revizyonu, pafta sunumları ve dokümantasyon teknikleri Bireysel Kritikleri |
14) | Detay çizimlerinin ve sunum tekniklerinin revizyonu Final Jürisi 2 – Portfolyo Teslimleri |
15) | Final Jürisi 1 – Portfolyo Teslimleri |
16) | Final Jürisi 2 – Portfolyo Teslimleri |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | - Brown, Rachael, and Lorraine Farrelly. Materials and interior design. Laurence King, 2012. - Ching, Francis DK, and Corky Binggeli. Interior design illustrated. John Wiley & Sons, 2012. - Dunn, Nick. Architectural modelmaking. Laurence King, 2014. - Godsey, Lisa. Interior design materials and specifications. A&C Black, 2012. - Lewis, Karen. Graphic Design for Architects: A Manual for Visual Communication. Routledge, 2015. - Zumthor, Peter. Peter Zumthor: Atmospheres. Birkhäuser, 2006. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Stüdyo pratiğine ek olarak, kursta eğitmenin sunumları ve öğrencilerin kapsamlı tartışmaları yer alacaktır. Kurs, tüm sunumların önceden kaydedildiği ve ders öncesinde öğrencilere sunulduğu 'Ters-Yüz Sınıf' modelini takip eder. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 2 Proje - 4 Değerlendirme | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Evet (Stüdyo çalışmaları) | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Pin-Up Proje Tartışmaları, Saha Gezileri, Atölyeler | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
senera@mef.edu.tr Aslı Şener Ofis: Aslı Şener Öğrencilerin stüdyo boyunca hem gruplar halinde hem de bireysel olarak çalışmaları beklenmektedir. Tasarım ve deney yoluyla keşfetmek, öğrenmenin ana stratejisi olacaktır. Gözlem, analiz, eleştirilen vaka çalışmaları dahil olmak üzere araştırma yapma, herhangi bir tasarım önerisinden önce her öğrencinin yerine getirmesi beklenmektedir. Stüdyo dersi boyunca serbest elle çizim ve fikirleri sunmanın yaratıcı yolları, model yapımı, film çekimi, fotoğraf çekimi ve dijital araçlarla fikirlerin uygulanması da dahil olmak üzere beklenecektir. Eğitmenlerle birlikte yapılacak belirli yerlere vaka çalışması ziyaretleri, saha gezileri ve atölye gezileri. Öğrenciler boş zamanlarında da araştırma gezileri yapacaklardır. Stüdyoda aktif katılım, öğrenme için anahtar faktördür. Ders sırasında bire bir ve grup tartışmaları yapılacaktır. Herkes her stüdyo ders gününe hazırlanmalı, fikirlerini eskizler, çizimler ve modeller aracılığıyla tartışmalıdır. Sunum kalitesinde mükemmellik tercih edilecek bir şey olacaktır. Çizim kağıtları, eskiz kağıtları, eskiz defterleri, eskiz kalemleri, boyama malzemeleri, kalemler ve gerekli programların yüklendiği dizüstü bilgisayarlar gibi çizim araçları her öğrenci tarafından her stüdyo gününde sağlanmalıdır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YOK Disiplin Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 12 | 2 | 210 | ||
Ödevler | 4 | 8 | 4 | 1 | 52 | ||
Toplam İş Yükü | 262 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 10.5 | ||||||
AKTS | 10 |