Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | POLS 224 | ||||
Ders Adı İngilizce | Comparative Social Policy | ||||
Ders Adı Türkçe | Karşılaştırmalı Sosyal Politika | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 120 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Sosyal politika alanındaki teorileri, ampirik araştırmaları ve politika deneyimlerini anlamak için analitik araçları uygulamayı öğrenmek | ||||
Ders Açıklaması | Bu dersin amacı sosyal politika alanında var olan temel teorilere ve ampirik konulara genel bir bakış sunmaktir. Dersin ikinci yarisinda farklı ülkeler tarafından uygulanan cesitli sosyal politika yaklaşımlari incelenecektir. Dersin bu bölümünün temel amacı, bölgesel duzeyde var olan sosyal politika yaklasim farklıliklarini açıklayan ideolojik ve politik faktörleri incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Karşılaştırmalı sosyal politika alanındaki temel teoriler, argümanlar ve konulara ilişkin başlıca tartışmaları anlamak 2) ülkelerin sosyal politikalarını şekillendiren ideolojik ve siyasi faktörleri analiz etmek 3) Dünyanın farklı bölgelerinde sosyal politika gelişimindeki başlıca eğilimleri tespit edebilmek 4) sosyal politika reformlarının tasarlanması için sosyal politika alternatifleri bilgisini uygulamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | EVRİM GÖRMÜŞ , December 2023 |
Ders Koordinatörü | EVRİM GÖRMÜŞ |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. EVRİM GÖRMÜŞ |
Hafta | Konu |
1) | Sosyal Politika Nedir? |
2) | Tarihsel Perspektifler: Refah Devleti Gelişimi |
3) | Refah Rejimi Tipolojileri |
4) | Refah Devletl Reformları ve Kısıtlama Politikaları |
5) | Sosyal Politika Sunumunda Gönüllü Aktörlerin Yükselişi |
6) | Feminist Sosyal Politika |
7) | Vıza |
8) | Doğu Asya'da Refah |
9) | Latin Amerika'da Refah |
10) | Film Gösterimi |
11) | Afrika'da Refah |
12) | Orta Doğu'da Refah |
13) | Orta Doğu'da Refah |
14) | Öğrenci Sunumları |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Clasen, J. (2004) “Defining Comparative Social Policy” in Kennett, P. (ed.) A Handbook of Comparative Social Policy, Cheltenham: Edward Elgar, pp. 91-102. Skocpol, T. &Amenta, E. (1986) “States and Social Policies”, Annual Review of Sociology 12, 131-157. Briggs, A. (1961).“The Welfare State in Historical Perspective”, Archives Européennes de sociologie, II , pp. 221-258. Esping-Andersen, G. 1(990), The Three Worlds of Welfare Capitalism , Cambridge, Polity Press.Chapter 1, 2 and 3. Arts, Will, Gelissen, J. (2002). “Three Worlds of Welfare Capitalism or More? A State-of-the-Art Aeport”, Journal of European Social Policy , 12:2, pp.137-158. Pierson, P. (2001) “Coping with Permanent Austerity: Welfare State Restructuring in Affluent Democracies” in Pierson, P. (ed.) The New Politics of the Welfare State, Oxford: Oxford University Press Jessop, B. (1999). “The Changing Governance of Welfare: Recent Trends in Primary Functions, Scale, and Modes of Coordination”, Social Policy and Administration, v. 33, n. 4, pp. 348-359. Orloff, A. S. (1993). Gender and The Social Rights of Citizenship: The Comparative Analysis of Gender Relations and Welfare States. American Sociological Review, 303-328. Kim, P. H. (2010). The East Asian Welfare State Debate and Surrogate Social Policy: An Exploratory Study on Japan and South Korea. Socio-Economic Review, 8(3), 411-435 Guan, X. (2005). China’s Social Policy: Reform and Development in The Context of Marketization and Globalization. In Transforming the Developmental Welfare State in East Asia (pp. 231-256). Palgrave Macmillan UK Barrientos, A., & Santibanez, C. (2009). Social Policy for Poverty Reduction in Lower‐income Countries in Latin America: Lessons and Challenges. Social Policy & Administration, 43(4), 409-424 Bangura, Y. (1994). Economic Restructuring, Coping Strategies and Social Change: Implications for Institutional Development in Africa. Development and Change, 25(4), 785-827. Cammett, M. (2014). How Hezbollah helps (and what it gets out of it). Islamist Social Services, 15-18 Tsourapas, G. (2013). The other Side of a Neoliberal Miracle: Economic Reform and Political De-Liberalization in Ben Ali's Tunisia. Mediterranean Politics, 18(1), 23-41 İ. Göçmen (2004), “Religion, Politics and Social Assistance in Turkey: The Rise of Religiously Motivated Associations”, Journal of European Social Policy, v. 24, n. 1, pp. 92-103. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Yoğun öğrenci katılımı ve dinamik multimedya oturumları ile profesör ders sunumları ile birlikte interaktif format. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Her öğrencinin seçilen bir ülkede uygulanan sosyal politika hakkında bir rapor yazması ve bunu sınıfta sunması gerekmektedir. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
gormuse@mef.edu.tr 02123953600 Akademik sahtekarlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 120 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.8 | ||||||
AKTS | 5 |