IR 424 Advanced International Relations TheoryMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu IR 424
Ders Adı İngilizce Advanced International Relations Theory
Ders Adı Türkçe İleri Uluslararasi İlişkiler Teorisi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi yok
Kayıt Kısıtlamaları sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Uluslararası ilişkilerdeki temel teorik yaklaşımlar hakkında ileri düzey bilgi edinmek.
Ders Açıklaması Bu ders, uluslararası ilişkiler (Uİ) teorilerine temel bir bilgi gerektiren ileri düzey bir teorik derstir. Günümüzdeki Uİ teorisindeki ana tartışmalar ve yaklaşımlar üzerine eleştirel bir keşif sunar. Klasik realizm, yeni realizm ve varyantları, neoliberal kurumsalcılık, rejim teorisi, iç-dış bağlantıları teorileştiren yaklaşımlar, demokratik barış teorisi ve yapılandırmacı perspektifler gibi Uİ teorilerindeki temel paradigmaların kapsamlı ve karşılaştırmalı bir analizini sunar. Ders, öğrencilere Uİ teorileri hakkında ileri düzey ve derinlemesine bilgi sağlamayı, böylece onları Uİ alanında lisansüstü çalışmalara hazırlamayı amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Uluslararası ilişkiler alanında başlıca tartışmaları teşhis etmek.
2) Kuramları ve kavramları uluslararası ilişkilerdeki güncel siyasi gelişmelere/olaylara uygulamak.
3) Uluslararası ilişkiler ve devletlere ilişkin açıklamaları temelinde uluslararası ilişkiler kuramlarını birbirleriyle kıyaslamak.
4) Uluslararası ilişkiler teorisyenleri tarafından sunulan orijinal bilimsel yazının güçlü ve zayıf yönlerini incelemek.
5) Teorik düşünme yetisini kanıtlamak.
6) Kuramları eleştirel olarak değerlendirme kapasitesini kanıtlamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih BEKEN SAATÇİOĞLU , January 2024
Ders Koordinatörü BEKEN SAATÇİOĞLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. BEKEN SAATÇİOĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse giriş
2) Uİ Teorisi üzerine düşünmek
3) Klasik realizm
4) Yapısal ve savunmacı realizm
5) Saldırgan realizm
6) Realizm ve eleştirileri
7) Neoliberal Kurumsalcılık ve Anarşi Altında İşbirliği
8) Neoliberal Kurumsalcılık ve Eleştirileri/Dersin İkinci Yarısında Ara Sınav
9) Rejim Teorisi
10) İç Politika ve Uluslararası Sonuçlar: İki Düzeyli Oyunlar
11) İkinci Görüntü Ters: Uluslararası Etkilerin İç Politikalara Etkis
12) Demokratik Barış Teorisi
13) Yapısalcı ve Sosyolojik Yaklaşımlar
14) Uluslararası İlişkilerde Normlar ve Uyum
15) final dönemi
16) final dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarStephen M. Walt (1998) “One World, Many Theories”, Foreign Policy, 110: 29-46. E.H. Carr (1964) The Twenty Years Crisis, (New York: Harper and Row), pp. 22-88. Hans Morgenthau (1993) “Six Principles of Realism”, Politics Among Nations: The Struggle for Power and Peace, pp. 4-15. Kenneth Waltz (1979) Theory of International Politics (Long Grove, IL: Waveland Press): Bölüm 1 “Laws and Theories” (pp. 1-18) Bölüm 3 “Systemic Approaches and Theories” (pp. 38-59) Bölüm 4 “Reductionist and Systemic Theories” (pp. 60-78) Bölüm 5 “Political Structures” (pp. 79-101) John J. Mearsheimer (2001) The Tragedy of Great Power Politics (New York: Norton): Bölüm 1 “Introduction” Bölüm 2 “Anarchy and the Struggle for Power” Bölüm 10 “Great Power Politics in the Twenty-First Century” Jeffrey Legro and Andrew Moravcsik (1999) “Is Anybody Still a Realist?”, International Security, 24 (2): 5–55. Evan Montgomery (2006) “Breaking Out of the Security Dilemma: Realism, Reassurance, and the Problem of Uncertainty”, International Security, 31(2): 151-185. Robert Keohane (1984) After Hegemony: Cooperation and Discord in World Political Economy (Princeton: Princeton University Press): Part 1 “Questions and Concepts” (p. 5-31) “Cooperation and International Regimes” (p. 49-65) “A Functional Theory of International Regimes” (p. 85-110) John Mearsheimer (1994/1995) “The False Promise of International Institutions”, International Security, 19 (3): 5–49. Robert Keohane & Lisa Martin (1995) “The Promise of Institutionalist Theory”, International Security, 20(1): 39-51. Robert O. Keohane (1982) “The Demand for International Regimes”, International Organization, 36(2): 325–355. Stephen Krasner (1982) “Regimes and limits of realism: regimes as autonomous variables”, International Organization, 36 (2): 497-510. Domestic Politics and International Outcomes: Two-level games Robert D. Putnam (1988) “Diplomacy and Domestic Politics: The Logic of Two–Level Games”, International Organization, 42 (3): 427–460. Peter Gourevitch (1986) Politics in Hard Times: Comparative Responses to International Economic Crises (Ithaca: Cornell University Press), Chapter 1 “The Politics of Economic Policy”, Chapter 2 “Explaining Policy Choices”. Robert Keohane & Helen Milner (eds.) (1996) Internationalization and Domestic Politics (New York: Cambridge University Press), Chapter 1 “Internationalization and Domestic Politics: An Introduction” (pp. 3-24). Michael Doyle (1986) “Liberalism and World Politics”, American Political Science Review, 80 (4): 1151–1169. John M. Owen IV (1997) Liberal Peace, Liberal War, (Ithaca: Cornell University Press), Part 1 “Why Liberal Peace and Liberal War” (pp. 3-22). Alexander Wendt (1992) “Anarchy is What States Make of It: The Social Construction of Power Politics”, International Organization, 46 (2): 391-425. Martha Finnemore (2004) “International Organizations as Teachers of Norms”, International Organization, 47(4): 565-598. Frank Schimmelfennig (2001) “The Community Trap: Liberal Norms, Rhetorical Action, and the Eastern Enlargement of the European Union”, International Organization, 55(1): 47–80. Jeffrey Checkel (2001) “Why Comply? Social Learning and European Identity Change”, International Organization, 55(3): 553-588.
Öğretme Teknikleriders anlatımı, sınıf tartışması, grup çalışması, ders videoları
Ödev ve ProjelerBlackboard ödevleri
Laboratuvar Çalışmasıyok
Bilgisayar Kullanımıyok
Diğer Aktiviteleryok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi beken.saatcioglu@mef.edu.tr
02123953678
• Öğrenciler sadece derse katılımına dayalı olarak notlandırılmaz, düzenli katılım göstermeleri beklenir ve notları sınıf katılımına göre verilir. • Kaçırılan sınavlar telafi edilemez. • Tüm öğrencilerin ara sınav ve final sınavlarını planlanan tarihlerde yapması gerekmektedir. Hastalık nedeniyle bir sınava katılamazlarsa, geçerli bir resmi doktor raporu sunmaları gerekmektedir. • Öğrencilerin profesöre ve diğer öğrencilere karşı tam saygı göstermeleri beklenmektedir. Sınıfta sürekli olarak uygunsuz davranan öğrenciler, sınıfı terk etmeye davet edilecektir. • Kopya çekmek ve intihal yapmak, dersten otomatik olarak F notu alınmasına neden olacaktır. Kopya çeken ve intihal yapan öğrenciler Dekan’a bildirilecek ve daha fazla disiplin cezası ile karşılaşma riski taşımaktadır. Herhangi bir uygunsuz davranış, akademik dürüstsüzlük veya intihal, YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabidir

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 2 56
Küçük Sınavlar 4 6 0.5 26
Ara Sınavlar 1 16 2 18
Final 1 28 2 30
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5