IR 426 Politics of Art and MigrationMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Bilgisayar Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu IR 426
Ders Adı İngilizce Politics of Art and Migration
Ders Adı Türkçe Sanat ve Göçün Politikası
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 132 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Güncel mülteci ve göç krizlerine dair sanatsal yansımaları incelemek ve anlamak, farklı teoriler ve çeşitli sanatsal pratikler aracılığıyla sanat ve siyaset arasındaki ilişkiyi keşfetmek.
Ders Açıklaması Kurs, mülteci ve güncel göç krizine dair sanatsal yansımaları inceler. Estetik rejimlerin, göçmen siyaseti aracılığıyla politik olanı nasıl hayal ettiklerini, tasavvur ettiklerini ve yarattıklarını inceleyeceğiz ve sanatsal pratikler ile medyadaki göçmen temsillerinin etik, hümanist kaygıları nasıl ifade edip tetiklediğine ve sanat izleyicisi için alternatif öznelik biçimlerinin nasıl oluştuğuna yakından bakacağız. Sinema, plastik sanatlar, fotoğrafçılık, karma medya yerleştirmeleri gibi çeşitli sanatsal pratikler ile kamusal performanslar, yerel ve uluslararası sergiler, çevrimiçi sanat blogları üzerinden sanat ve siyaset, temsil ve özgürleştirici düşünce arasındaki karşılıklı ilişkiyi ele alan teorik yaklaşımları keşfedeceğiz.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Göçün sosyo-politik bağlamı aracılığıyla estetik alanındaki anahtar kuramsal meseleleri tespit etmek.
2) Estetik ve siyasal kuramlar arasındaki karmaşık etkileşime odaklanacak olan yorumsal, analitik ve eleştirel becerileri icra etmek.
3) Temsil siyasetini, ve mültecilere ve zorunlu göçe ilişkin sanatın siyasetle ilişkisini eleştirel ve yaratıcı biçimde değerlendirmek.
4) Bağımsız araştırma projelerinde yaratıcı yazarlık becerileri göstermek.
5) Disiplinlerarası bir perspektiften zorunlu göç imgelemine dair güncel tartışmaları tespit etmek ve gerçekleştirmek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi N
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi H Sınav
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih BEKEN SAATÇİOĞLU , January 2024
Ders Koordinatörü BEKEN SAATÇİOĞLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. BALCA ARDA

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse Genel Bakış
2) Devlet, vatandaş, mülteci
3) Mülteci temsili
4) Kimlik politikaları ve göçmenin tasviri
5) Sanat ve mağduriyet I
6) Sanat ve mağduriyet II
7) Gözlemcinin algısı
8) Anlatılar, tür ve değişim
9) Mültecilerin anti-göçmen imgeleri
10) Sosyal medya, vatandaş gazeteciliği ve mülteci imgeleri
11) Direniş ve sanat I
12) Direniş ve sanat II
13) Sanat temelli araştırma tasarımı
14) Çağdaş sanatta muhalefet meselesi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar- Agamben, G. (1995). Homo Sacer: Sovereign Power and Bare Life. Introduction. - Arendt, H. (1951). The Origins of Totalitarianism. The Decline of the Nation-State and the End of the Rights of Man - Wendy B. (2010). Walled States, Waning Sovereignty - Rancière, J. (2009). Emancipated Spectator. Chapter 4: The Intolerable Image. Verso. - Demos, T. J. (2013) ‘Zones of Conflict’. In The Migrant Image:The Art and Politics of Documentary during Global Crisis. Duke University Press - Orton, L.(2009). A Case Study of PhotoVoice Project. Participatory Arts with Young Refugees. Oval House Theatre.
Öğretme TeknikleriÖğrenci çalışma biçimleri (bağımsız olarak ve/veya ekip halinde). Dış toplulukla çalışma – coğrafi veya endüstri sektörü.
Ödev ve Projelerİki ödev verilecektir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 25
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi beken.saatcioglu@mef.edu.tr
02123953678
ardab@mef.edu.tr Devamsızlıklar sadece hastalık veya gerçek acil durumlar gibi durumlarda izinlidir ve bunun için yazılı bildirimde bulunmanız gerekmektedir. Dönem boyunca belge gerektirmeyen 2 devamsızlık hakkınız bulunmaktadır. Tüm derslere katılırsanız (veya 2 dersten fazla kaçırmazsanız), otomatik olarak %10 kazanırsınız. Aktif katılım ve okumaları takip etmek zorunludur. Öğrencilerin üniversitenin akademik dürüstlük ile ilgili yönetmeliklerini bildiği varsayılmaktadır. Oxford Sözlüğü, akademik dürüstlükten yoksunluğu, başkalarının düşüncelerini, yazılarını veya buluşlarını alıp kendine mal etmek olarak tanımlamaktadır. Aşağıdakilerin tümü intihal olarak kabul edilir: başkasının çalışmasını kendi çalışmanız olarak teslim etmek; bir başkasının kelimelerini veya fikirlerini ona atıfta bulunmadan kopyalamak; bir alıntıyı tırnak işaretine almamak; bir alıntının kaynağı hakkında yanlış bilgi vermek; kelimeleri değiştirmek ancak bir kaynağın cümle yapısını kopyalamak ve atıfta bulunmamak; ve bir kaynaktan o kadar fazla kelime veya fikir kopyalamak ki bu çalışmanızın çoğunu oluşturur, atıf yapsanız da yapmasanız da. Lütfen intihalin birçok ülkede "dolandırıcılık" olarak kabul edildiğini ve ağır durumlarda okuldan atılma da dahil olmak üzere çeşitli cezai/önleyici tedbirlere yol açabileceğini unutmayın. Ancak, intihal vakalarının çoğu kaynakları doğru bir şekilde atıfta bulunarak önlenebilir. Basitçe, belirli materyalin ödünç alındığını kabul etmek ve izleyicilere o kaynağı bulmaları için gerekli bilgiyi sağlamak, genellikle intihali önlemek için yeterlidir. Akademik sahtekarlık ve intihal**: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 3 112
Proje 1 9 1 10
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü/25 5.3
AKTS 5