Bilgisayar Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | IR 426 | ||||
Ders Adı İngilizce | Politics of Art and Migration | ||||
Ders Adı Türkçe | Sanat ve Göçün Politikası | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 132 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Güncel mülteci ve göç krizlerine dair sanatsal yansımaları incelemek ve anlamak, farklı teoriler ve çeşitli sanatsal pratikler aracılığıyla sanat ve siyaset arasındaki ilişkiyi keşfetmek. | ||||
Ders Açıklaması | Kurs, mülteci ve güncel göç krizine dair sanatsal yansımaları inceler. Estetik rejimlerin, göçmen siyaseti aracılığıyla politik olanı nasıl hayal ettiklerini, tasavvur ettiklerini ve yarattıklarını inceleyeceğiz ve sanatsal pratikler ile medyadaki göçmen temsillerinin etik, hümanist kaygıları nasıl ifade edip tetiklediğine ve sanat izleyicisi için alternatif öznelik biçimlerinin nasıl oluştuğuna yakından bakacağız. Sinema, plastik sanatlar, fotoğrafçılık, karma medya yerleştirmeleri gibi çeşitli sanatsal pratikler ile kamusal performanslar, yerel ve uluslararası sergiler, çevrimiçi sanat blogları üzerinden sanat ve siyaset, temsil ve özgürleştirici düşünce arasındaki karşılıklı ilişkiyi ele alan teorik yaklaşımları keşfedeceğiz. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Göçün sosyo-politik bağlamı aracılığıyla estetik alanındaki anahtar kuramsal meseleleri tespit etmek. 2) Estetik ve siyasal kuramlar arasındaki karmaşık etkileşime odaklanacak olan yorumsal, analitik ve eleştirel becerileri icra etmek. 3) Temsil siyasetini, ve mültecilere ve zorunlu göçe ilişkin sanatın siyasetle ilişkisini eleştirel ve yaratıcı biçimde değerlendirmek. 4) Bağımsız araştırma projelerinde yaratıcı yazarlık becerileri göstermek. 5) Disiplinlerarası bir perspektiften zorunlu göç imgelemine dair güncel tartışmaları tespit etmek ve gerçekleştirmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | N | |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | H | Sınav |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | BEKEN SAATÇİOĞLU , January 2024 |
Ders Koordinatörü | BEKEN SAATÇİOĞLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. BALCA ARDA |
Hafta | Konu |
1) | Derse Genel Bakış |
2) | Devlet, vatandaş, mülteci |
3) | Mülteci temsili |
4) | Kimlik politikaları ve göçmenin tasviri |
5) | Sanat ve mağduriyet I |
6) | Sanat ve mağduriyet II |
7) | Gözlemcinin algısı |
8) | Anlatılar, tür ve değişim |
9) | Mültecilerin anti-göçmen imgeleri |
10) | Sosyal medya, vatandaş gazeteciliği ve mülteci imgeleri |
11) | Direniş ve sanat I |
12) | Direniş ve sanat II |
13) | Sanat temelli araştırma tasarımı |
14) | Çağdaş sanatta muhalefet meselesi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | - Agamben, G. (1995). Homo Sacer: Sovereign Power and Bare Life. Introduction. - Arendt, H. (1951). The Origins of Totalitarianism. The Decline of the Nation-State and the End of the Rights of Man - Wendy B. (2010). Walled States, Waning Sovereignty - Rancière, J. (2009). Emancipated Spectator. Chapter 4: The Intolerable Image. Verso. - Demos, T. J. (2013) ‘Zones of Conflict’. In The Migrant Image:The Art and Politics of Documentary during Global Crisis. Duke University Press - Orton, L.(2009). A Case Study of PhotoVoice Project. Participatory Arts with Young Refugees. Oval House Theatre. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Öğrenci çalışma biçimleri (bağımsız olarak ve/veya ekip halinde). Dış toplulukla çalışma – coğrafi veya endüstri sektörü. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | İki ödev verilecektir. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
beken.saatcioglu@mef.edu.tr 02123953678 ardab@mef.edu.tr Devamsızlıklar sadece hastalık veya gerçek acil durumlar gibi durumlarda izinlidir ve bunun için yazılı bildirimde bulunmanız gerekmektedir. Dönem boyunca belge gerektirmeyen 2 devamsızlık hakkınız bulunmaktadır. Tüm derslere katılırsanız (veya 2 dersten fazla kaçırmazsanız), otomatik olarak %10 kazanırsınız. Aktif katılım ve okumaları takip etmek zorunludur. Öğrencilerin üniversitenin akademik dürüstlük ile ilgili yönetmeliklerini bildiği varsayılmaktadır. Oxford Sözlüğü, akademik dürüstlükten yoksunluğu, başkalarının düşüncelerini, yazılarını veya buluşlarını alıp kendine mal etmek olarak tanımlamaktadır. Aşağıdakilerin tümü intihal olarak kabul edilir: başkasının çalışmasını kendi çalışmanız olarak teslim etmek; bir başkasının kelimelerini veya fikirlerini ona atıfta bulunmadan kopyalamak; bir alıntıyı tırnak işaretine almamak; bir alıntının kaynağı hakkında yanlış bilgi vermek; kelimeleri değiştirmek ancak bir kaynağın cümle yapısını kopyalamak ve atıfta bulunmamak; ve bir kaynaktan o kadar fazla kelime veya fikir kopyalamak ki bu çalışmanızın çoğunu oluşturur, atıf yapsanız da yapmasanız da. Lütfen intihalin birçok ülkede "dolandırıcılık" olarak kabul edildiğini ve ağır durumlarda okuldan atılma da dahil olmak üzere çeşitli cezai/önleyici tedbirlere yol açabileceğini unutmayın. Ancak, intihal vakalarının çoğu kaynakları doğru bir şekilde atıfta bulunarak önlenebilir. Basitçe, belirli materyalin ödünç alındığını kabul etmek ve izleyicilere o kaynağı bulmaları için gerekli bilgiyi sağlamak, genellikle intihali önlemek için yeterlidir. Akademik sahtekarlık ve intihal**: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 3 | 112 | ||
Proje | 1 | 9 | 1 | 10 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Toplam İş Yükü | 132 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.3 | ||||||
AKTS | 5 |