BUS 332 Start-up LawMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Elektrik Elektronik MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Elektrik Elektronik Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu BUS 332
Ders Adı İngilizce Start-up Law
Ders Adı Türkçe Girişimcilik Hukuku
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 127 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Günümüz küresel iş dünyasında, bir girişimin kurulması sırasında ve öncesinde ortaya çıkabilecek hukuki sorunları ve olası çözüm yollarını, ilgili mevzuat hükümleriyle birlikte anlayabilme becerisini edinmek.
Ders Açıklaması Bu ders girişimciliğe başlarken hukuki konular hakkında ilk defa kurucu tarafında yer alanlar tarafından gözardı edilen veya yanlış anlaşılan alanlara ilişkin bir vizyon ve kavrayış geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders süresince tetkik edilecek temel konular term sheet, şirket seçimi ve hukuki yapısı, şirketin idaresi, sermaye ve sulandırma, işlem dökümanları, sorumluluğun dağılması ve hissedar sözleşmeleri dahil kurucu/yatırımcı ilişkilerine dair konular, çalışanların iş sözleşmeleri ve hisse opsiyonları ile fikri mülkiyet koruması şeklindedir. Bu amaçla, ders ayrıca yatırımdan çıkış stratejileri, avukata “karışıklığın giderilmesi” için yüklü ödeme yapmak zorunda kalmamak adına yapılması gereken ön işlemler ve yatırımcıların yatırım yapmak için beklentileri üzerinde yoğun olarak durulacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) girişimciler için yatırım prosedürlerinin yasal yönlerini anlamak
2) özellikle girişim operasyonlarını etkileyen yasaların temel prensiplerini anlamak
3) işlem belgelerini incelerken, müzakere ederken ve/veya taslaklarını hazırlarken kritik konuları keşfetmek
4) girişimlere ilişkin farklı çıkarları ve yasal mekanizmaları özetlemek;
5) girişimcilik ekosisteminde yer alan etik ve uyum kurallarını anlamak;
6) girişim sektöründe ortaya çıkabilecek ekonomik, politik ve sosyal durumlara ilişkin hukuki ilkeleri ilişkilendirmek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi S Derse Katılım
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi S Derse Katılım
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi S Derse Katılım
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi S Derse Katılım
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi S Derse Katılım
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi S Derse Katılım
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih HANDE KARADAĞ , May 2023
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. BURCU ÖZSEVİNÇ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) • Girişimcilik Ekosisteminin Genel Bakışı o Girişimciliğe Giriş o Şartlar Sayfası ve Gizlilik Sözleşmesi: İçerik, Yasal Nitelik ve Bağlayıcılık
2) • Şirket Kuruluşu o Gerektiğinde? o Tüzel kişiliğin seçimi o Kuruluş belgelerinin yapılandırılması
3) Bireysel İş Hukuku
4) Bireysel İş Hukuku
5) •Hedef Şirkette Durum Tespiti o Kurumsal belgeler o Finansman, Sermaye ve Hissedarlar o Lisanslar ve Uyumluluk o İstihdam o Anlaşmazlıklar ve Davalar o Gayrimenkul o Sözleşmeler o Bilgi Teknolojileri o Fikri Mülkiyet o Rekabet o Sigorta o Diğer Konular
6) Ara Sınav
7) • İşlem Belgelerinin Taslağı ve Müzakeresi o Şirket Ana Sözleşmesi o Hissedarlar Sözleşmesi o Hisse Senedi Abonelik Sözleşmesi o Hisse Senedi Opsiyon Sözleşmesi o Emanet Sözleşmesi o Yönetim Kurulu Kararları o Genel Kurul Belgeleri o Fikri Mülkiyet Devir/Lisans Sözleşmeleri
8) • İşlem Belgelerinin Taslağı ve Müzakeresi o Şirket Ana Sözleşmesi o Hissedarlar Sözleşmesi o Hisse Senedi Abonelik Sözleşmesi o Hisse Senedi Opsiyon Sözleşmesi o Emanet Sözleşmesi o Yönetim Kurulu Kararları o Genel Kurul Belgeleri o Fikri Mülkiyet Devir/Lisans Sözleşmeleri
9) • Sözleşmelerin Yorumlanması o Hissedarlar Sözleşmesi o Hisse Senedi Opsiyon Sözleşmesi
10) • Sözleşmelerin Yorumlanması o Hissedarlar Sözleşmesi o Hisse Senedi Opsiyon Sözleşmesi
11) • İmzalama o Sadece imzalar mı? o Tüm tarafları bir araya getirme o Çözülmesi gereken zorluklar
12) • Devlet Kurumlarına Başvuru ve Kapanış Koşulları o Rekabet Kurumu o Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kurumu o Diğer ilgili makamlar o Ön Koşulların Yerine Getirilmesi o Kapanış
13) • Girişimciler ve Danışmanlar Arasındaki İşbirliği o Danışmanların Gerekliliği: Mali Danışman ve Hukuk Danışmanı o Hukuk danışmanıyla nasıl çalışılmalıdır? o Doğru zamanda doğru soruları sormak • Yatırımcıların Yatırım Beklentileri o Yatırımcıların yatırım öncesinde aradığı temel unsurlar o Girişimci bir fikri ortaya atmak için ipuçları o Etkili sunumlar
14) • Deneyimleri Paylaşma o Hatalardan ders çıkarmanın basamakları o Başarılı bir girişim yaratma yolundaki tuzaklar o Başarısızlıktan kaçınma önerileri o Çıkış stratejileri
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarBu ders için bir okuma listesi öğrencilere dönem boyunca sağlanacaktır. Diğer yararlı okumalar (ancak zorunlu değildir) şunlardır: • The Lean Startup – Eric Ries • Outliers – Malcolm Gladwell • Zero to One – Peter Thiel • The Hard Thing About Hard Things – Ben Horowitz • Mor İnek Farklılaştırarak İşinizi Dönüştürün – Seth Odin
Öğretme TeknikleriBu ders, aktif ve işbirlikçi bir öğrenme algısından geliştirilmiştir. Aktif öğrenme perspektifi, öğrencilerin mevcut bilgi birikimlerine aktif olarak dahil oldukları işbirlikçi, sorgulamaya dayalı, öğrenci merkezli öğretim yaklaşımına dayanmaktadır. Ders, temel terminoloji ve teorik yapıyı, ilişkili pratik çıkarımlarla birlikte ele alacaktır. Kullanılacak yöntemler, genel olarak yasal kavramlara giriş, vaka çalışmaları ve sınıf içi tartışmalardır.
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel Bilgisayar
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi ozsevincb@mef.edu.tr

Öğretim elemanı sınıf/grup tartışmalarında kolaylaştırıcı olarak görev alabilir ve her öğrencinin tartışılan konuya nasıl katkı sağladığını/değer kattığını gözlemleyebilir. Konu, önceki materyali kapsayabilir veya videolardan ve kitap bölümlerinden yeni materyal atanabilir. Verilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Geç teslim kabul edilmeyecektir. Bu, her öğrencinin önceden verilen materyali okuması ve videoları izlemesi, dersi ve Blackboard'u takip etmesi ve aktif olarak katılmasının beklendiği ters çevrilmiş bir derstir. Sınav günü hasta olmanız durumunda, üniversite mevzuatı gereği mazeretinizin sınava girmenize engel olduğunu açıkça belirten yasal bir doktor raporu sunmanız gerekmektedir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Sunum / Seminer 3 8 3 33
Final 1 8 2 10
Toplam İş Yükü 127
Toplam İş Yükü/25 5.1
AKTS 5