MKTG 333 Digital MarketingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MKTG 333
Ders Adı İngilizce Digital Marketing
Ders Adı Türkçe Dijital Pazarlama
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul
Yan Koşul MKTG 201 - Marketing
Beklenen Ön Bilgi Pazarlamanın temel kavramları.
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Dijital pazarlamayı anlamayı ve bunu markalar için nasıl bir faydaya dönüştürebileceğinizi öğrenmek.
Ders Açıklaması Dijital Pazarlama dersinin amacı, öğrencilere dijital pazarlamanın iş avantajları ve pazarlama başarısı için önemi hakkında bilgi vermektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Kapsamlı dijital pazarlama stratejileri ve planları geliştirmek, değerlendirmek ve yürütmek
2) dijital pazarlama çabalarının nasıl ölçüleceğini ve yatırım getirisinin nasıl hesaplanacağını anlamak
3) en yeni dijital reklam teknolojilerini anlamak
4) Daha büyük bir pazarlama ve/veya medya stratejisi kapsamında dijital pazarlamanın birden fazla hedef için nasıl ve neden kullanılacağını anlamak
5) Başlıca dijital pazarlama kanallarını belirlemek - çevrimiçi reklamcılık: Dijital ekran, video, mobil, arama motoru ve sosyal medya
6) Dijital pazarlama stratejisinin temel unsurlarını kavramak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi N
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi S Derse Katılım
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi S Derse Katılım
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi S Derse Katılım
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih RÜYA YÜKSEL , January 2019
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi RÜYA YÜKSEL

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Dijital Pazarlama ve Anahtar Kelimeler
3) Dijital Pazarlama ve İletişim Stratejileri
4) Dijital Dünyada Medya Planlama
5) Kullanıcı Tecrübeleri
6) İçerik Pazarlama ve Video Pazarlama
7) Ara Sınav
8) Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
9) Sosyal Ağ ve Medya Pazarlama
10) E-Ticaret ve Dijital Pazarlama
11) Görüntülü Reklamcılık
12) Yapay Zeka ve Büyük Veri
13) Final Değerlendirmesi
14) Final Değerlendirmesi
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarDigital Marketing: Strategy, Implementation and Practice 5th Edition, Chaffey, D., Ellis-Chadwick, F., Pearson.
Öğretme TeknikleriHer oturuma ait videolar, PowerPoint sunumları, vakalar ve grup projeleri. Öğrencilerin her oturuma ders materyalini okuyup izlemiş olarak gelmeleri beklenmektedir. Ders vakaları ve projeleri içermektedir; öğrencilerin sınıf tartışmasına katılmaları ve edindikleri bilgileri bir takım ortamında uygulamaları beklenmektedir.
Ödev ve ProjelerÖğrenciler dersin sonunda grup halinde bir sunum yapacaklardır. Gruplar oluşturulacak ve projelerin detayları eğitmen tarafından daha sonra duyurulacaktır. Her grupta en fazla 5 üye bulunacak ve her ekip üyesi bireysel olarak kendi rolünü sunacaktır. Sunumlardan önce grup projelerinin öğretim elemanı tarafından belirlenen süre içerisinde PPT dosyası olarak teslim edilmesi gerekmektedir. Geç teslim edilen ödevlere tam puan verilmeyecektir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıHer oturum Blackboard kullanımını gerektirir; bu nedenle bilgisayar kullanımı şarttır.
Diğer Aktivitelerİlgili teorik kavramların pratik yönlerini vermek üzere konuk konuşmacılar davet edilecektir.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi yukselzeh@mef.edu.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 12 2 14
Ara Sınavlar 2 7 2 18
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5