FIN 432 Financial Statement AnalysisMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu FIN 432
Ders Adı İngilizce Financial Statement Analysis
Ders Adı Türkçe Finansal Tablo Analizi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 134 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul
ACCT 201 - Financial Accounting
Yan Koşul FIN 202 - Finance
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Mali tablo verilerini kullanarak iş analizi ve değerleme çerçevesini anlamak.
Ders Açıklaması Bu ders, finansal kararları finansal karar vermede yardımcı olarak analiz etme becerisi geliştirmeyi amaçlamaktadır. Vurgu, firmanın yatırımcıları, güvenlik analistleri ve alacaklılar gibi çeşitli gruplar için bilginin yararına olacaktır. Oran analizi, kesitsel ve zaman serisi analizi, istatistiksel tahmin modelleri gibi temel finansal tablo analiz araçları ele alınacaktır. Bu dersin bir kısmı, finansal tablo bilgilerinin varlık fiyatlandırması, sermaye piyasalarının etkinliği, borç derecelendirme ve kurumsal yeniden yapılanma üzerindeki etkisine ilişkin araştırma ve deneysel kanıtlara ayrılacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Temel iş faaliyetlerini ve stratejisini görmek için mali tablolardan ve diğer açıklamalardan ilgili bilgileri çıkarmak;
2) firma performansını ve riskini değerlendirmek;
3) Finansal bilgilerin raporlanmasında yönetimsel stratejik güdülerin ve bu güdülere göre ayarlama yapmanın yollarının değerlendirilmesi
4) firmanın gelecekteki performansını tahmin etmek
5) firmaya veya projeye değer vermek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. S Derse Katılım
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek S Derse Katılım
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak S Derse Katılım
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. H Proje
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. S Proje
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). N
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. N
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. N
Hazırlayan ve Tarih SEMEN SON TURAN , May 2023
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. SEMEN SON TURAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse Erişim ve Kişisel Yönelim, Analiz ve Değerleme Çerçevesi
2) Mali Tablolara ve Analizlere Genel Bakış
3) Finansal Raporlama ve Analiz
4) Finansman Faaliyetlerinin Analizi
5) 1. Ara Sınav
6) Yatırım Faaliyetlerinin Analiz Edilmesi
7) Yatırım Faaliyetlerinin Analizi: Şirketlerarası Yatırımlar
8) Operasyonel Faaliyetlerin Analiz Edilmesi
9) Nakit Akış Analizi
10) 2. Ara Sınav
11) Yatırılan Sermayenin Getirisi ve Kârlılık Analizi
12) Prospektif Analiz
13) Kredi analizi
14) Hisse Analizi ve Değerleme
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarFinancial Statement Analysis, 11th Edition, By K. R. Subramanyam, Mc Graw Hill ISBN10: 0078110963 ISBN13: 9780078110962 Copyright: 2014
Öğretme TeknikleriAnlatım (ters-yüz öğrenme), quiz, katılım, sınav
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel Bilgisayar
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 2 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi sons@mef.edu.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 12 2 14
Ara Sınavlar 2 9 2 22
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5