Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | FIN 432 | ||||
Ders Adı İngilizce | Financial Statement Analysis | ||||
Ders Adı Türkçe | Finansal Tablo Analizi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 134 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ACCT 201 - Financial Accounting |
||||
Yan Koşul |
FIN 202 - Finance |
||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Mali tablo verilerini kullanarak iş analizi ve değerleme çerçevesini anlamak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, finansal kararları finansal karar vermede yardımcı olarak analiz etme becerisi geliştirmeyi amaçlamaktadır. Vurgu, firmanın yatırımcıları, güvenlik analistleri ve alacaklılar gibi çeşitli gruplar için bilginin yararına olacaktır. Oran analizi, kesitsel ve zaman serisi analizi, istatistiksel tahmin modelleri gibi temel finansal tablo analiz araçları ele alınacaktır. Bu dersin bir kısmı, finansal tablo bilgilerinin varlık fiyatlandırması, sermaye piyasalarının etkinliği, borç derecelendirme ve kurumsal yeniden yapılanma üzerindeki etkisine ilişkin araştırma ve deneysel kanıtlara ayrılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Temel iş faaliyetlerini ve stratejisini görmek için mali tablolardan ve diğer açıklamalardan ilgili bilgileri çıkarmak; 2) firma performansını ve riskini değerlendirmek; 3) Finansal bilgilerin raporlanmasında yönetimsel stratejik güdülerin ve bu güdülere göre ayarlama yapmanın yollarının değerlendirilmesi 4) firmanın gelecekteki performansını tahmin etmek 5) firmaya veya projeye değer vermek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | S | Derse Katılım |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | S | Derse Katılım |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | S | Derse Katılım |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | H | Proje |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | S | Proje |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | N | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | N |
Hazırlayan ve Tarih | SEMEN SON TURAN , May 2023 |
Ders Koordinatörü | CEYHAN MUTLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. SEMEN SON TURAN |
Hafta | Konu |
1) | Derse Erişim ve Kişisel Yönelim, Analiz ve Değerleme Çerçevesi |
2) | Mali Tablolara ve Analizlere Genel Bakış |
3) | Finansal Raporlama ve Analiz |
4) | Finansman Faaliyetlerinin Analizi |
5) | 1. Ara Sınav |
6) | Yatırım Faaliyetlerinin Analiz Edilmesi |
7) | Yatırım Faaliyetlerinin Analizi: Şirketlerarası Yatırımlar |
8) | Operasyonel Faaliyetlerin Analiz Edilmesi |
9) | Nakit Akış Analizi |
10) | 2. Ara Sınav |
11) | Yatırılan Sermayenin Getirisi ve Kârlılık Analizi |
12) | Prospektif Analiz |
13) | Kredi analizi |
14) | Hisse Analizi ve Değerleme |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Financial Statement Analysis, 11th Edition, By K. R. Subramanyam, Mc Graw Hill ISBN10: 0078110963 ISBN13: 9780078110962 Copyright: 2014 | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Anlatım (ters-yüz öğrenme), quiz, katılım, sınav | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel Bilgisayar | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
sons@mef.edu.tr Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 9 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 134 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |