EE 474 Wireless CommunicationsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Elektrik Elektronik MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Elektrik Elektronik Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu EE 474
Ders Adı İngilizce Wireless Communications
Ders Adı Türkçe Kablosuz Haberleşme
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 143 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul EE 204 - Signals and Systems
MATH 224 - Probability and Statistics for Engineering
MATH 211 - Linear Algebra
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Vektör analiz, olasılık teorisi, lineer cebir ve sinyaller ve sistemler konusunda ön bilgiye sahip olunması beklenmektedir.
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi İlk ve son sistemlerde kullanılan kablosuz iletişim prensiplerinin temellerini öğrenmek ve kablosuz iletişim sistemlerinin analizini ve tasarımını öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders kablosuz haberleşme sistemlerinin ve tekniklerinin temellerine yönelik kapsamlı bir giriş sağlamaktadır. Derste işlenen konular arasında: radyo yayılımı, yol kaybı ve gölgeleme, çok yollu kanal modelleri, kablosuz kipleme teknikleri, kablosuz kanallarda kipleme tekniklerinin performansı, kablosuz kanallarda kodlama, çeşitlilik birleştirme, çoklu erişim yöntemleri, hücresel sistemler ve tasarımı, frekans geri kullanımı, kablosuz ağların evrimi ve gelecek nesil sistemler bulunmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) kablosuz iletişim sistemlerinin ve tekniklerinin temellerini açıklar;
2) Radyo yayılım modellerini tanımlar;
3) Kablosuz modülasyon tekniklerinin performansını analiz eder;
4) Kablosuz kanallara kanal kodlama ve çeşitlilik tekniklerini uygular;
5) Hücresel sistemlerin temel parametrelerini tasarlar;
6) Kablosuz iletişim sistemlerini ve standartlarını tanımlar;
7) Gelecek nesil kablosuz iletişimde kullanılacak sistemleri yaratır.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Ödev,Proje
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi H Sınav,Ödev,Proje
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi S Sunum
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi S Sınav,Ödev,Proje
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi H Sınav,Ödev,Proje
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi H Sınav,Ödev,Proje
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi H Sınav,Ödev,Proje
Hazırlayan ve Tarih ONUR ÖZMEN , April 2018
Ders Koordinatörü EGEMEN BİLGİN
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. KORHAN CENGİZ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Kablosuz İletişimin Evrimi
2) Radyo Dalgası Yayılımı, Yol Kaybı ve Gölgelenme
3) Çoklu Yol Kanalları
4) Kablosuz Kanalların Kapasitesi
5) Dijital Modülasyon ve Algılama
6) Kablosuz Kanallar Üzerinden Dijital Modülasyonun Performansı
7) Alıcı ve Verici Çeşitliliği
8) Kanal Kodlama
9) Çoklu Antenler
10) Eşitleme
11) Çoklu Taşıyıcı Modülasyonu
12) Çoklu Erişim Teknikleri
13) Hücresel Sistemler ve Tasarım
14) Yeni Nesil Kablosuz Ağlar
15) Proje/Sunum Dönemi
16) Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarGerekli: Kablosuz İletişim, Andrea Goldsmith, 2005, Cambridge Tavsiye edilen: Kablosuz İletişim: İlkeler ve Uygulama, Theodore S. Rappaport, 2. Baskı , Prentice Hall
Öğretme TeknikleriAktif öğrenme tekniği olarak “ters yüz eğitim” kullanılarak dersler/görüşme saatleri
Ödev ve Projeler3-5 ödev
Laboratuvar Çalışmasıyok
Bilgisayar Kullanımıyok
Diğer Aktiviteleryok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 12 % 15
Ödev 5 % 15
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 2 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

Öğretmen Odası : 5. Kat ofis saatleri: TBA e-posta adresi: cengizk@mef.edu.tr Devam Kuralları: Ders içi pratikler toplam notun %15'ini oluşturur. Ara Sınava Girememe : Mazeret belgelerinin usulüne uygun olarak sunulması halinde ara sınav için telafi sınavı imkanı sağlanacaktır. Final eksik : Fakülte yönetmeliği. Sınıfta uygun davranış kurallarının hatırlatılması, öğrenci davranış kuralları : YÖK Yönetmeliği İntihal hakkında açıklama : YÖK Yönetmeliği http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 12 2 3 1 72
Proje 1 20 3 23
Ödevler 5 0 4 20
Ara Sınavlar 2 12 2 28
Toplam İş Yükü 143
Toplam İş Yükü/25 5.7
AKTS 6