Elektrik Elektronik Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | EE 474 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Wireless Communications | ||||||
Ders Adı Türkçe | Kablosuz Haberleşme | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||||
Dönem | Bahar | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 143 saat | ||||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul |
EE 204 - Signals and Systems MATH 224 - Probability and Statistics for Engineering MATH 211 - Linear Algebra |
||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Vektör analiz, olasılık teorisi, lineer cebir ve sinyaller ve sistemler konusunda ön bilgiye sahip olunması beklenmektedir. | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | İlk ve son sistemlerde kullanılan kablosuz iletişim prensiplerinin temellerini öğrenmek ve kablosuz iletişim sistemlerinin analizini ve tasarımını öğrenmek. | ||||||
Ders Açıklaması | Bu ders kablosuz haberleşme sistemlerinin ve tekniklerinin temellerine yönelik kapsamlı bir giriş sağlamaktadır. Derste işlenen konular arasında: radyo yayılımı, yol kaybı ve gölgeleme, çok yollu kanal modelleri, kablosuz kipleme teknikleri, kablosuz kanallarda kipleme tekniklerinin performansı, kablosuz kanallarda kodlama, çeşitlilik birleştirme, çoklu erişim yöntemleri, hücresel sistemler ve tasarımı, frekans geri kullanımı, kablosuz ağların evrimi ve gelecek nesil sistemler bulunmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) kablosuz iletişim sistemlerinin ve tekniklerinin temellerini açıklar; 2) Radyo yayılım modellerini tanımlar; 3) Kablosuz modülasyon tekniklerinin performansını analiz eder; 4) Kablosuz kanallara kanal kodlama ve çeşitlilik tekniklerini uygular; 5) Hücresel sistemlerin temel parametrelerini tasarlar; 6) Kablosuz iletişim sistemlerini ve standartlarını tanımlar; 7) Gelecek nesil kablosuz iletişimde kullanılacak sistemleri yaratır. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Ödev,Proje |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | H | Sınav,Ödev,Proje |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | S | Sunum |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | S | Sınav,Ödev,Proje |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | H | Sınav,Ödev,Proje |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | H | Sınav,Ödev,Proje |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | H | Sınav,Ödev,Proje |
Hazırlayan ve Tarih | ONUR ÖZMEN , April 2018 |
Ders Koordinatörü | EGEMEN BİLGİN |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. KORHAN CENGİZ |
Hafta | Konu |
1) | Kablosuz İletişimin Evrimi |
2) | Radyo Dalgası Yayılımı, Yol Kaybı ve Gölgelenme |
3) | Çoklu Yol Kanalları |
4) | Kablosuz Kanalların Kapasitesi |
5) | Dijital Modülasyon ve Algılama |
6) | Kablosuz Kanallar Üzerinden Dijital Modülasyonun Performansı |
7) | Alıcı ve Verici Çeşitliliği |
8) | Kanal Kodlama |
9) | Çoklu Antenler |
10) | Eşitleme |
11) | Çoklu Taşıyıcı Modülasyonu |
12) | Çoklu Erişim Teknikleri |
13) | Hücresel Sistemler ve Tasarım |
14) | Yeni Nesil Kablosuz Ağlar |
15) | Proje/Sunum Dönemi |
16) | Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Gerekli: Kablosuz İletişim, Andrea Goldsmith, 2005, Cambridge Tavsiye edilen: Kablosuz İletişim: İlkeler ve Uygulama, Theodore S. Rappaport, 2. Baskı , Prentice Hall | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Aktif öğrenme tekniği olarak “ters yüz eğitim” kullanılarak dersler/görüşme saatleri | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 3-5 ödev | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
Öğretmen Odası : 5. Kat ofis saatleri: TBA e-posta adresi: cengizk@mef.edu.tr Devam Kuralları: Ders içi pratikler toplam notun %15'ini oluşturur. Ara Sınava Girememe : Mazeret belgelerinin usulüne uygun olarak sunulması halinde ara sınav için telafi sınavı imkanı sağlanacaktır. Final eksik : Fakülte yönetmeliği. Sınıfta uygun davranış kurallarının hatırlatılması, öğrenci davranış kuralları : YÖK Yönetmeliği İntihal hakkında açıklama : YÖK Yönetmeliği http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 12 | 2 | 3 | 1 | 72 | ||
Proje | 1 | 20 | 3 | 23 | |||
Ödevler | 5 | 0 | 4 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 12 | 2 | 28 | |||
Toplam İş Yükü | 143 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.7 | ||||||
AKTS | 6 |