ARC 412 Representing IstanbulMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu ARC 412
Ders Adı İngilizce Representing Istanbul
Ders Adı Türkçe İstanbul'un Temsili
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi 4 yarıyıl tasarım stüdyosu
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca 3. ve 4. sınıf lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Kenti - İstanbul'u - farklı görsel, işitsel ve dokunsal temsil teknikleriyle keşfetmek ve analog/dijital, mevcut ve yeni temsil tekniklerini denemek.
Ders Açıklaması Bu ders, kenti – İstanbul’u – keşfetmek, anlamak, hayal etmek ve yorumlamak için mimarlıkta çeşitli temsil tekniklerine odaklanmaktadır ve serbest ve teknik çizimin birlikteliğiyle mimarlıkta temsili anlama, üretme ve anlaşma aracı olarak ele almaktadır. Mimarlıkta görünenin, algılananın ve deneyimlenenin görsel temsili ve mimari iletişimde kentsel ve mimari mekanın sosyal ve düşünsel boyutunu tartışabilmek amacıyla mimarlığın ve diğer disiplinlerin temsil araçları; eskiz, çizim, kolaj, boyama, fotoğraf, film, canlandırma, haritalama, vb. keşfedilecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) bir yeri, mekanı veya sistemi kavramsallaştırmak ve yorumlamak;
2) deneysel teknikler aracılığıyla anlamak, kaydetmek ve temsil etmek;
3) kentin -İstanbul'un- bedensel deneyimini mimari bir temsile dönüştürmek;
4) kenti -İstanbul'u- mimari temsil yoluyla yeniden düşünmek ve yeniden keşfetmek;
5) literatür araştırması yapmak ve analog ve dijital mimari temsil tekniklerini eleştirel olarak değerlendirmek;
6) işbirlikleriyle kamusal alanı üretmenin potansiyellerini anlamak ve araştırmak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih OZAN AVCI , March 2020
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi OZAN AVCI

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Mimarlıkta görsel iletişim teknikleri, teori ve uygulama
2) Kolaj, montaj, çoğaltma, tekrarlama, çıkarma
3) El, göz ve beynin koordinasyonu; kör kontur çizimi
4) Tek çizgi çizimi, eskiz, yerinde çizim
5) Çizgi, nokta, doku, mürekkep ile temsil
6) Hareketi çizme, mekân ve zamanı görsel olarak ifade etme
7) Kesit, kolaj-kesit, katmanlı kesit
8) Plan, katmanlı plan
9) Renk, boyama, sulu boya teknikleri
10) Animasyon, film, hareket yoluyla iletişim teknikleri
11) Haritalama, algı, deneyimleme
12) Işık, gölge, kurşun kalemle çizim, silme teknikleri
13) Perspektif, çoklu bakış açısı, altüst edici perspektif
14) Detay çizimi
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarJuhanni Pallasmaa, The Thinking Hand (Londra: John Wiley and Sons, 2009) John Berger, Berger on Drawing (2007) John Berger, Bento’s Sketch Book (2011) Alberto Perez-Gomez, Architectural Representation and the Perspective Hinge (ABD: MIT Press, 2000)
Öğretme TeknikleriOkuma, tartışma ve çizim
Ödev ve ProjelerOkumaları ve fikirleri yerinde çizimlerle ilişkilendirmek ve dijital üst üste bindirilmiş görüntüler, videolar veya modeller üretmek
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar KullanımıEvet
Diğer AktivitelerSaha Gezileri
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 70
Final 1 % 20
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi avcio@mef.edu.tr
514
Öğrencinin tasarım stüdyosuna katılımı esastır. Final değerlendirmesi de dahil olmak üzere tüm değerlendirme oturumlarına katılmak, nihai not için kritik unsurlardır. Geç teslimler kabul edilmeyecektir. Başarılı bir sonuç için %80 devam zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 4 56
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5