İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | |||||
Ders Kodu | ARC 412 | |||||
Ders Adı İngilizce | Representing Istanbul | |||||
Ders Adı Türkçe | İstanbul'un Temsili | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | İleri | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | 4 yarıyıl tasarım stüdyosu | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca 3. ve 4. sınıf lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Kenti - İstanbul'u - farklı görsel, işitsel ve dokunsal temsil teknikleriyle keşfetmek ve analog/dijital, mevcut ve yeni temsil tekniklerini denemek. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders, kenti – İstanbul’u – keşfetmek, anlamak, hayal etmek ve yorumlamak için mimarlıkta çeşitli temsil tekniklerine odaklanmaktadır ve serbest ve teknik çizimin birlikteliğiyle mimarlıkta temsili anlama, üretme ve anlaşma aracı olarak ele almaktadır. Mimarlıkta görünenin, algılananın ve deneyimlenenin görsel temsili ve mimari iletişimde kentsel ve mimari mekanın sosyal ve düşünsel boyutunu tartışabilmek amacıyla mimarlığın ve diğer disiplinlerin temsil araçları; eskiz, çizim, kolaj, boyama, fotoğraf, film, canlandırma, haritalama, vb. keşfedilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) bir yeri, mekanı veya sistemi kavramsallaştırmak ve yorumlamak; 2) deneysel teknikler aracılığıyla anlamak, kaydetmek ve temsil etmek; 3) kentin -İstanbul'un- bedensel deneyimini mimari bir temsile dönüştürmek; 4) kenti -İstanbul'u- mimari temsil yoluyla yeniden düşünmek ve yeniden keşfetmek; 5) literatür araştırması yapmak ve analog ve dijital mimari temsil tekniklerini eleştirel olarak değerlendirmek; 6) işbirlikleriyle kamusal alanı üretmenin potansiyellerini anlamak ve araştırmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | OZAN AVCI , March 2020 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi OZAN AVCI |
Hafta | Konu |
1) | Mimarlıkta görsel iletişim teknikleri, teori ve uygulama |
2) | Kolaj, montaj, çoğaltma, tekrarlama, çıkarma |
3) | El, göz ve beynin koordinasyonu; kör kontur çizimi |
4) | Tek çizgi çizimi, eskiz, yerinde çizim |
5) | Çizgi, nokta, doku, mürekkep ile temsil |
6) | Hareketi çizme, mekân ve zamanı görsel olarak ifade etme |
7) | Kesit, kolaj-kesit, katmanlı kesit |
8) | Plan, katmanlı plan |
9) | Renk, boyama, sulu boya teknikleri |
10) | Animasyon, film, hareket yoluyla iletişim teknikleri |
11) | Haritalama, algı, deneyimleme |
12) | Işık, gölge, kurşun kalemle çizim, silme teknikleri |
13) | Perspektif, çoklu bakış açısı, altüst edici perspektif |
14) | Detay çizimi |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Juhanni Pallasmaa, The Thinking Hand (Londra: John Wiley and Sons, 2009) John Berger, Berger on Drawing (2007) John Berger, Bento’s Sketch Book (2011) Alberto Perez-Gomez, Architectural Representation and the Perspective Hinge (ABD: MIT Press, 2000) | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Okuma, tartışma ve çizim | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Okumaları ve fikirleri yerinde çizimlerle ilişkilendirmek ve dijital üst üste bindirilmiş görüntüler, videolar veya modeller üretmek | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Saha Gezileri | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
avcio@mef.edu.tr 514 Öğrencinin tasarım stüdyosuna katılımı esastır. Final değerlendirmesi de dahil olmak üzere tüm değerlendirme oturumlarına katılmak, nihai not için kritik unsurlardır. Geç teslimler kabul edilmeyecektir. Başarılı bir sonuç için %80 devam zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |