LAW 227 Administrative LawMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 227
Course Title in English Administrative Law
Course Title in Turkish Administrative Law
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 112 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge Students are expected to know the basic principles and concepts of law.
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective Students will learn the general principles and concepts of administrative law and discuss related cases.
Course Description To cover general principles and concepts of administrative law and to discuss the legal issues within related cases.
Course Description in Turkish İdare hukukunun genel esasları ve kavramlarının incelenmesi ve ilgili mahkeme kararlarında hukuki sorunların tartışılması.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Türk idari teşkilatının bir şemasını çizmek
2) Kamu personeli kavramını tanımlamak ve kamu personeli türlerini belirlemek.
3) Kamu mülkiyetinin durumunu özel mülkiyet ile karşılaştırmak.
4) İdari işlem, eylem ve sözleşme kavramlarını açıklayabilmek.
5) İdari sorumluluğa ilişkin farklı gerekçeler arasında ayrım yapabilme.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. H Exam,HW,Participation,Presentation
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. H Exam,HW,Participation,Presentation
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. H Exam,HW,Participation,Presentation
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. H Exam,HW,Participation,Presentation
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. H Exam,HW,Participation,Presentation
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. H Exam,HW,Participation,Presentation
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. H Exam,HW,Participation,Presentation
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. S Exam,HW,Participation,Presentation
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S Exam,HW,Participation,Presentation
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. S Exam,HW,Participation,Presentation
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. H Exam,HW,Participation,Presentation
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. H Exam,HW,Participation,Presentation
Prepared by and Date HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ , January 2024
Course Coordinator HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Türk İdari Teşkilatı I
3) Türk İdari Teşkilatı II
4) Türk İdari Teşkilatı II
5) İdari Personel I
6) İdari Personel II
7) Kamu Malları
8) Vize sınavları
9) İdari Faaliyetler I: Kamu Hizmetleri
10) İdari Faaliyetler II: Kolluk Faaliyetleri
11) İdari İşlemler, Eylemler ve Sözleşmeler
12) İdari Sorumluluk
13) Sunumlar
14) Sunumlar
Required/Recommended ReadingsS. Güran, “Administrative Law” in Introduction to Turkish Law, eds. T. Ansay – D. Wallace, Kluwer Law International – Seçkin Yayıncılık, latest edition.
Teaching MethodsFlipped learning, Lectures, watching videos, team work, discussions, case studies
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 30
Küçük Sınavlar 1 % 30
Sunum 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration ensaris@mef.edu.tr
0-212-395 3621
MEF University Office (5th Floor)

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 4 84
Küçük Sınavlar 2 14 28
Total Workload 112
Total Workload/25 4.5
ECTS 4