Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | CE 483 | ||||
Ders Adı İngilizce | Earthquake Resistant Structural Design | ||||
Ders Adı Türkçe | Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Ders,Proje | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 131 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Önceden betonarme yapıların analizi ve tasarımı konusunda bilgi sahibi olunması beklenir. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Lisans & Lisansüstü Öğrenciler | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Farklı yapıların sismik analizi ve tasarımının temel kavramlarını, ilkelerini ve uygulamalarını kavrar. | ||||
Ders Açıklaması | Bu derste farklı yapı sistemlerinin deprem yükleri altında tasarımı konusu şu başlıklar altında çalışılacaktır: yapı dinamiğinin temelleri, depreme dayanıklı yapı tasarımının esasları, deprem yönetmelikleri, performansa yönelik tasarım, iyileştirme ve güçlendirme, sismik izolasyon, mevcut yapıların değerlendirilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Farklı yapı sistemlerinin deprem yükleri altındaki davranışını analiz etmek; 2) Farklı yapı sistemleri için sismik tasarım prensiplerini kavramak 3) Yapısal tasarımda ileri mühendislik teknolojilerini ve araçlarını uygulamak 4) Bir analiz yazılımı ile hesaplama becerilerini geliştirmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Hazırlayan ve Tarih | BAHADIR ŞADAN , November 2023 |
Ders Koordinatörü | GÖRKEM AKYOL |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BAHADIR ŞADAN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş. |
2) | Yer Hareketi (TBDY2018 - Bölüm 2) |
3) | Depreme Dayanıklı Tasarım Prensipleri (TBDY2018 - Bölüm 3) |
4) | Modelleme ve Analiz Yöntemleri (TBDY2018 - Bölüm 4) |
5) | Kapasite Tasarımı, Sismik Detaylandırma ve Donatı Tasarımı (TBDY2018 - Bölüm 4&7) |
6) | Çerçeve Taşıyıcı Sistem Sahip Bir Binanın Deprem Tasarımı Örnek Çalışması |
7) | Mevcut Binaların Değerlendirmesi ve Güçlendirilmesi (TBDY2018 - Bölüm 15) |
8) | Mevcut Binaların Değerlendirmesi ve Güçlendirilmesi (TBDY2018 - Bölüm 15) |
9) | Mevcut Binaların Değerlendirmesi ve Güçlendirilmesi Örnek Çalışması |
10) | Sismik İzolasyona Giriş / Sismik İzolatörler (TBDY2018 - Bölüm 14) |
11) | Sismik İzolasyona Giriş / Sismik İzolatörler (TBDY2018 - Bölüm 14) |
12) | Sismik İzolatörlü Bina Tasarımı Örnek Çalışması |
13) | Depreme Dayanıklı Bina Tasarımında Çeşitli Konular |
14) | Depreme Dayanıklı Bina Tasarımında Çeşitli Konular |
15) | Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Gerekli: • Turkish Seismic Code for Buildings (Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği), 2018 • Turkish Seismic Code for Design of Highway Bridges and Viaducts (Deprem Etkisi Altında Karayolu ve Demiryolu Köprü ve Viyadükleri Tasarımı için Esaslar), 2020 Önerilen: • Earthquake Engineering from Engineering Seismology to Performance Based Design, Y. Bozorgnia, V.V. Bertero • Displacement Based Design of Structures, M.J. N. Priestly, G.M. Calvi, M.J. Kowalsky • Seismic Design of Reinforced Concrete Buildings, J. Moehle • Seismic Design and Retrofit of Bridges, M.J.N. Priestley, F. Seible, G.M. Calvi • Principles of Passive Supplemental Damping and Seismic Isolation, C. Christopoulos, A. Filiatrault • Design of Isolated Structures - From Theory to Practice, F. Naeim, J.M. Kelly | |||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler, aktif öğrenme yöntemi "ters-yüz öğrenme" kullanılarak gerçekleştirilecektir. | |||||||||
Ödev ve Projeler | Dönem Projeleri ve Ödevler | |||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Öğrencilerin ödevlerindeki çözümlerini doğrulamak için bir analiz yazılımı kullanmaları teşvik edilir. | |||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||
Ders Yönetimi |
sadanb@mef.edu.tr Öğretim Üyesi ofisi: 544 Ofis saatleri: Belirlenecek E-posta adresi: sadanb@mef.edu.tr Devamsızlık kuralları: YÖK Yönetmelikleri. Ödev/quiz kaçırma: Geçerli mazeret belgeleri sunulması koşuluyla kaçırılan quiz değerlendirmeden çıkarılacaktır. Geçerli mazeret belgesi sunulmadan kaçırılan her quiz, geçersiz olarak değerlendirilecektir. Ara sınav/ödev kaçırma: Geçerli mazeret belgeleri sunulması durumunda, kaçırılan ara sınav için telafi sınavı verilecektir. Ödev teslim tarihinin kaçırılması durumunda gecikme kuralları uygulanacaktır. Geçerli mazeret belgesi sunulmadan ara sınavı kaçırma durumu geçersiz olarak değerlendirilecektir. Final kaçırma: Fakülte yönetmelikleri. Sınıf içi davranış kuralları hatırlatması, öğrenci disiplin yönetmeliği: YÖK Yönetmelikleri. Plagiarizm ile ilgili bildirim: YÖK Yönetmelikleri. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Ödevler | 2 | 15 | 30 | ||||
Küçük Sınavlar | 3 | 5 | 1 | 18 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 25 | 2 | 27 | |||
Toplam İş Yükü | 131 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |