BDA 552 Model Building and ValidationMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Büyük Veri Analitiği (İngilizce) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Büyük Veri Analitiği (İngilizce) (Tezsiz)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu BDA 552
Ders Adı İngilizce Model Building and Validation
Ders Adı Türkçe Model Kurma ve Doğrulama
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Yaz Okulu
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 185 saat
Ders Kredileri 7.5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Yüksek Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Bu ders öğrencilere verileri kullanarak gerçek dünyayla ilgili soruları yanıtlamaya sıfırdan nasıl başlayabileceklerini öğretecektir. Model oluşturma süreci, veri toplamanın yollarını oluşturmayı, ilgili iş sorularını yanıtlamak için verilerde neyin önemli olduğunu anlamayı ve bunlara dikkat etmeyi, anlayış kazanmak ve yapmak için istatistiksel, matematiksel veya bir simülasyon modeli bulmayı içerir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) QMV Sürecini Anlamak
2) Sorgulama Fazını Anlamak
3) Modelleme fazında model kurgulamaya giriş
4) Model Doğrulama Fazını Anlamak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Lisans derecesi sırasında edinilen beceriler üzerine inşa edilen, makine öğrenimiyle ilgili büyük veri analitiği alanında geliştirilmiş ve derinleştirilmiş bir uzmanlık düzeyi.
2) Makine öğrenimiyle ilgili istatistik, hesaplama ve bilgisayar bilimi alanlarında derinlemesine teorik ve pratik bilgi uygulanmıştır.
3) Makine öğreniminde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ve bunların sınırlamaları hakkında kapsamlı bilgi.
4) Analitik, modelleme ve deneye dayalı keşifsel araştırma tasarlama ve gerçekleştirme; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumlara çözümler üretme ve sonuçları yorumlama becerisi.
5) Analitik süreci ve sonuçlarını makine öğrenimi alanı içinde veya dışında ulusal ve uluslararası platformlarda hem sözlü hem de yazılı olarak tanımlayabilme.
6) Makine öğrenimi, işleme, kullanım, yorumlama ve yayma aşamaları ve ilgili tüm mesleki faaliyetlerle ilgili sosyal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olma.
7) Makine öğrenimi alanındaki yeni ve ortaya çıkan uygulamalar hakkında profesyonel farkındalık ve bunların kullanımlarını gösterme becerisi.
8) Çok disiplinli takımlarda lider olarak hareket etme, karmaşık durumlara büyük veri odaklı çözümler geliştirme yeteneği; sorumluluk almak.
9) Avrupa Dil Portföyü Genel Seviye B2'de hem sözlü hem de yazılı olarak İngilizce iletişim kurabilme yeteneği.
10) Makine öğrenimi uygulamalarının sosyal ve çevresel yönlerini anlama.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Lisans derecesi sırasında edinilen beceriler üzerine inşa edilen, makine öğrenimiyle ilgili büyük veri analitiği alanında geliştirilmiş ve derinleştirilmiş bir uzmanlık düzeyi. N
2) Makine öğrenimiyle ilgili istatistik, hesaplama ve bilgisayar bilimi alanlarında derinlemesine teorik ve pratik bilgi uygulanmıştır. N
3) Makine öğreniminde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ve bunların sınırlamaları hakkında kapsamlı bilgi. N
4) Analitik, modelleme ve deneye dayalı keşifsel araştırma tasarlama ve gerçekleştirme; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumlara çözümler üretme ve sonuçları yorumlama becerisi. N
5) Analitik süreci ve sonuçlarını makine öğrenimi alanı içinde veya dışında ulusal ve uluslararası platformlarda hem sözlü hem de yazılı olarak tanımlayabilme. N
6) Makine öğrenimi, işleme, kullanım, yorumlama ve yayma aşamaları ve ilgili tüm mesleki faaliyetlerle ilgili sosyal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olma. N
7) Makine öğrenimi alanındaki yeni ve ortaya çıkan uygulamalar hakkında profesyonel farkındalık ve bunların kullanımlarını gösterme becerisi. N
8) Çok disiplinli takımlarda lider olarak hareket etme, karmaşık durumlara büyük veri odaklı çözümler geliştirme yeteneği; sorumluluk almak. N
9) Avrupa Dil Portföyü Genel Seviye B2'de hem sözlü hem de yazılı olarak İngilizce iletişim kurabilme yeteneği. N
10) Makine öğrenimi uygulamalarının sosyal ve çevresel yönlerini anlama. N
Hazırlayan ve Tarih ,
Ders Koordinatörü ÖZGÜR ÖZLÜK
Dönem Yaz Okulu
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi ŞİRİN ÖZLEM

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Temel kavramlar (temel eda ve model doğrulama ile basit bir örnek)
2) Temel kavramlar (temel eda ve model doğrulama ile basit bir örnek)
3) Python ile Doğrusal Regresyon modeli oluşturma (eda, özellik mühendisliği ve çapraz doğrulama ile daha ayrıntılı bir örnek)
4) Python ile Doğrusal Regresyon modeli oluşturma (eda, özellik mühendisliği ve çapraz doğrulama ile daha ayrıntılı bir örnek)
5) Python ile Ağaç Tabanlı Regresyon modeli oluşturma (model ayarlama, model değerlendirme, zaman serisi verilerinin çapraz doğrulanması ile bir örnek)
6) Python ile Ağaç Tabanlı Regresyon modeli oluşturma (model ayarlama, model değerlendirme, zaman serisi verilerinin çapraz doğrulanması ile bir örnek)
7) Python ile Güçlendirilmiş Ağaç Sınıflandırıcı modeli oluşturma (roc_auc, metrikler, karışıklık matrisi ile bir örnek)
8) Python ile Güçlendirilmiş Ağaç Sınıflandırıcı modeli oluşturma (roc_auc, metrikler, karışıklık matrisi ile bir örnek)
9) Python ile MLP modeli oluşturma (sinir ağlarıyla temel bir uygulama örneği)
10) Python ile MLP modeli oluşturma (sinir ağlarıyla temel bir uygulama örneği)
11) Değerlendirmesi, Yorumlanması ve Açıklanabilirliği (özellik önemlerini, şeklini, farklı model çıktılarının karşılaştırılması ile bir örnek)
12) Değerlendirmesi, Yorumlanması ve Açıklanabilirliği (özellik önemlerini, şeklini, farklı model çıktılarının karşılaştırılması ile bir örnek)
13) Bir modeller topluluğu oluşturmak (çeşitlilik kontrolü, topluluklar, yığınlar)
14) Bir modeller topluluğu oluşturmak (çeşitlilik kontrolü, topluluklar, yığınlar)
15) Proje/Sunum Dönemi
16) Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarJames, G., Witten, D., Hastie, T., & Tibshirani, R. (2013). An introduction to statistical learning (Vol. 6). New York: springer. http://www-bcf.usc.edu/~gareth/ISL/ ● Stanford University Professor Andrew Ng’s Class Notes http://www.holehouse.org/mlclass/ ● Udacity Online Course : Model Building and Validation https://classroom.udacity.com/courses/ud919
Öğretme TeknikleriDersler okumalar ve powerpoint sunumları şeklinde biçimlendirilecektir; bunlar Blackboard veya Google Drive'da mevcut olacak
Ödev ve ProjelerÖdev ve projeler
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıGerekli
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 1 % 25
Ödev 1 % 25
Projeler 1 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi
02123953600

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 1.5 49
Laboratuvar 14 2 1.5 49
Proje 1 30 3 33
Ödevler 9 2 4 54
Toplam İş Yükü 185
Toplam İş Yükü/25 7.4
AKTS 7.5