Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi |
Ders Kodu |
MGMT 339 |
Ders Adı İngilizce |
Project Management |
Ders Adı Türkçe |
Proje Yönetimi |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Orta |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: |
Laboratuvar : |
Diğer: |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 136 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making)
|
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Yok |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece lisans öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Etkin planlama ve kontrol, ekipleri organize etme ve destekleme, etkili iletişim kurma gibi proje yönetimine yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmak. |
Ders Açıklaması |
Proje yönetimi son yıllarda özellikle PMI, ANSI gibi kurumların da yardımıyla kendi standartları, metotları, yaklaşımları ve uygulamaları olan ayrı bir disiplin olarak evrilmiştir. Her ne kadar standartlar bütün projeler için geçerli olsa da, projenin niteliğine ve türüne göre en uygun metot, artık tanımlanmış olan birçok metot arasından seçilmekte ve gerekli görüldüğünde hibrit metotlar uygulanabilmektedir.
Bu ders, öğrencilere proje yönetimi dünyasındaki temel tanım ve terimler, projelerin etkin yönetimi, proje ofisleri kurma ve yönetme, inşaat, yazılım, yeni ürün geliştirme ve kamu projeleri gibi değişik türde projeler için en uygun metodu seçme ve uygulama konuları hakkında bilgi birikimi kazandırmayı amaçlar. Dersin amaçları arasında öğrencilere proje planı oluşturma, etkin iletişim yönetimi ve paydaşların beklentilerini yönetme konularında beceri kazandırmak da yer almaktadır.
|
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Proje yönetiminde standart terim ve tanımları, hesaplamaları, teknikleri, yöntemleri ve yaklaşımları açıklayabilmek
2) Proje planlama, zaman ve maliyet tahmini, riskleri kontrol etme ve yönetme becerilerini göstermek
3) Ekipleri organize etme ve destekleme, etkili iletişim kurma ve paydaş beklentilerini yönetme zorluklarını kavramak
4) Proje yönetimi fonksiyonunun organizasyonlarda nereye uyduğunu ve kurumsal hedeflere nasıl hizmet ettiğini anlayabilmek
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
|
|
|
|
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
|
|
|
|
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
|
|
|
|
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
|
|
|
|
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
|
|
|
|
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
|
|
|
|
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
|
|
|
|
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
|
|
|
|
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
|
|
|
|
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
|
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
N |
|
2) |
Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
N |
|
3) |
Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
N |
|
4) |
Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
N |
|
5) |
Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
N |
|
6) |
Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
N |
|
7) |
Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
N |
|
8) |
Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
N |
|
9) |
Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
N |
|
10) |
Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
N |
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N |
|
Hazırlayan ve Tarih |
BURAK ULUOCAK , October 2024 |
Ders Koordinatörü |
CEYHAN MUTLU |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
Öğr. Gör. BURAK ULUOCAK |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Modern Proje Yönetimi |
2) |
Örgüt Stratejisi ve Proje Seçimi, Yapı ve Kültür |
3) |
Projeyi tanımlamak: Proje Kapsamı |
4) |
Projenin zaman ve maliyet tahminlemesi |
5) |
Proje HW 1 sunumları |
6) |
Proje Planı Hazırlamak
HW2 planı |
7) |
Ara dönem projesi |
8) |
Risk Yönetimi |
9) |
Kaynak ve Maliyetleri Planlamak
Proje süresini kısaltmak |
10) |
Etkin bir Proje Yöneticisi Olmak
Proje Ekiplerini Yönetmek |
11) |
Dışarıya ihale etmek: kurumlararası ilişkileri yönetmek |
12) |
İlerleme ve performans ölçümü
Değerlendirme |
13) |
Proje kapanışı,
Uluslararası projeler |
14) |
Çevik Proje Yönetimi |
15) |
Final Projeleri Dönemi |
16) |
Final Projeleri Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Zorunlu ders kitabı:
Project Management – The Managerial Process (7th Edition, 2018) by Erik W. Larson (Author), Clifford F. Gray (Author), McGraw-Hill Publications
Dersi doğru bir şekilde takip edebilmek için her öğrencinin kitaba ve erişim koduna sahip olması gerekecektir. |
Öğretme Teknikleri | Bu ders öğrencilere proje yönetimi dünyasındaki son gelişmeler ve eğilimler hakkında bilgi sağlamak için tasarlanmıştır. Öğrenim hedeflerine ulaşmak için derste aktif katılım, kısa sınavlar, sözlü sınavların yanı sıra takım halinde proje sunumları, ara sınav ve final sınavları da yer alacaktır.
En önemli konuların tüm katılımcılar tarafından gözden geçirilmesini ve hatırlanmasını sağlamak amacıyla, her ders oturumunun açılış etkinliği, işlenen konuların özeti olacaktır.
Ders boyunca kullanılacak yöntemler gerçek hayattan örnek olaylar, grup projeleri, sunumlar, sınıf içi tartışmalardır. Sınıfın her üyesinin bilgilerini, fikirlerini ve sorularını grupla hiçbir endişeye kapılmadan özgürce paylaşması beklenir. Her türlü öğretme-öğrenme faaliyetlerinde öğrenci katılımı, aktif öğrenme ve yaparak öğrenme esastır.
|
Ödev ve Projeler | Öğrenciler ders boyunca grup halinde iki sunum yapacaklardır. Gruplar oluşturulacak ve projelerin detayları eğitmen tarafından daha sonra duyurulacaktır. Her grupta en fazla 5 üye bulunacak ve her ekip üyesi bireysel olarak kendi kısmını sunacaktır.
|
Laboratuvar Çalışması | Yok |
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel bilgisayar |
Diğer Aktiviteler | Yok |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
1 |
% 20 |
Küçük Sınavlar |
1 |
% 10 |
Sunum |
1 |
% 35 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 15 |
Final |
1 |
% 20 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
uluocakb@mef.edu.tr
Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır.
Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir.
Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler.
Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |