İnşaat Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PHIL 201 | ||||
Ders Adı İngilizce | Philosophy of Science | ||||
Ders Adı Türkçe | Bilim Felsefesi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 134 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | "Bilim dediğimiz şey nedir?" sorusunun çeşitli yönlerini düşünmeyi ve bu soruya çeşitli cevaplar bulmayı öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bilimler, dünya hakkında en iyi bilgi kaynaklarımızdan biri olarak kabul edilir. Bu derste bilimsel bilginin doğasını ve konumunu araştıracağız. Bilim insanları tarafından kullanılmış metotların farklı yorumları üzerinde duracağız. Bu biliminsanları arasında Carnap, Popper ve Kuhn’u sayabiliriz. Bu derste aynı zamanda bilimin gerçekliği betimleyip betimleyemediğini de soracağız. Gerçek dünya gerçekten de, örneğin, elektron ve genleri içerir mi? |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Bilim felsefesindeki temel teorileri anlamak 2) Bilimsel ve felsefi makaleleri, kullanılan araştırma yöntemleri ve teorileri açısından değerlendirmek 3) İngilizceyi anlama ve bilimsel ve felsefi bir şekilde iletme konusunda kendine güven duymak 4) Psikolojik ve felsefi teorileri ve araştırmaları doğru etik formatta tartışmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | N | |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | S | Derse Katılım |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | S | Derse Katılım |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | S | Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | TUĞRUL ÖZKARACALAR , April 2022 |
Ders Koordinatörü | SENA CÜRE ACER |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. TUĞRUL ÖZKARACALAR |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Mantıksal ampirizm |
3) | Tümevarım ve doğrulama |
4) | Popper |
5) | Popper |
6) | Kuhn |
7) | Kuhn |
8) | Lakatos vd. |
9) | Ara Sınav |
10) | Bilim sosyolojisi |
11) | Feminizm; Bilim çalışmaları |
12) | Bilimsel gerçekçilik |
13) | Bilimsel gerçekçilik |
14) | Açıklama; Bayesçilik |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Çeşitli kaynaklardan derlenen gerekli okumaların yer aldığı okuma paketi. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders tamamen tersine çevrilmiş formatta öğretilecektir. Öğrencilere her hafta giriş niteliğinde bir çevrimiçi ders ve bir deneysel makale atanacaktır. Ders süresince, öncelikle öğrencilerin çevrimiçi dersten temel kavramları kavrayışlarını değerlendireceğim ve pekiştireceğim. Bunu takiben, öğrencilerden eğitmenin yardımıyla deneysel makaleleri İngilizce olarak tartışmaları istenecektir. Her hafta, bir dizi öğrenci makaleyle ilgili tartışma soruları oluşturmaktan sorumlu olacak ve makaleler araştırma metodolojileri ve teorik geçmişlerine göre tartışılacaktır. Öğrencilerin hazırlık materyallerine hakim olmak için yeterli zaman harcayarak derse hazırlanmaları beklenecektir. Ayrıca, sınıf tartışmalarına uygun şekilde katkıda bulunmaları ve diğer öğrencilerin öğrenmesine yardımcı olmaları beklenecektir. Eğitmen olarak, her sınıf için uygun, çok zor olmayan bir İngilizce seviyesinde yüksek kaliteli materyaller hazırlamayı ve seçmeyi taahhüt ediyorum. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden, Psychological Science'da yayınlanan bir makalenin zorunlu okuma ödevine dayalı olarak dersin tartışma oturumlarından birini koordine etmeleri istenecektir. Tartışma dersinden önce makaleleri okumaları ve tartışma soruları hazırlamaları istenecektir. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Öğrencilerden her haftanın ders oturumundan önce o haftanın kitap bölümünü ve makalesini okumaları istenecektir. Sınıf tartışmaları bu okumalara ve çeşitli videolara dayanacaktır. | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
tugrul.ozkaracalar@boun.edu.tr or ozkaracalart@mef.edu.tr Tüm derslere katılım zorunludur. Geç veya hazırlıksız gelen öğrenciler o dersten men edilecektir ve bu da sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Öğrenciler, planlanan bir sınavı kaçırmak için meşru, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret göstermelidir. Öğrenciler ara sınavı kaçırırsa telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. İntihal ve sınavlar sırasında kopyalama gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatma eylemlerinin gerçekleştirilmesi dürüstlük dışıdır ve hoş görülmeyecektir. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Küçük Sınavlar | 1 | 8 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 134 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |