HUM 313 Psychoanalysis and Literature IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu HUM 313
Ders Adı İngilizce Psychoanalysis and Literature I
Ders Adı Türkçe Psikanaliz ve Edebiyat I
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 136 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PSYC 101 - Introduction to Psychology
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Temel psikanalitik kavramları ve bu kavramların edebiyat ve diğer sanat formlarına nasıl uygulanabileceğini öğrenmek; psikoloji ile edebiyat arasındaki bağlantıyı daha iyi anlamak; yaratıcılığın dinamikleri, estetik teori, sanatın ne olduğu ve kendi yaratıcılığımıza karşı engeller hakkında daha iyi sorular sormayı öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders, öykü, oyun gibi edebiyat metinlerini psikanalitik bir perspektifle incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin istemesi halinde film ve romanlar da dersin analiz listesine dahil edilebilir; eğitmen, dersin okuma listesinde öğrencilerin istekleri doğrultusunda değişiklik yapmaya açık olacaktır. Yaratıcılık teorisi bu dersin önemli bir unsuru olup öğrencilerin kendi yaratıcı benlikleriyle daha sıkı irtibat kuracakları kendilerine özel yolculuk, ders süresince teşvik edilecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Bir fikre sahip olmak ile bir fikir yaratmak arasındaki farkı ayırt etmek; her sanat eserini bir fikrin somutlaşması olarak ele almak;
2) Çeşitli psikoanalitik fikirlerle yaratıcı bir şekilde oynamak ve bu fikirlerin yardımıyla sanat eserlerini ve edebi metinleri daha iyi anlayabilme becerisini geliştirmek.
3) Bir edebi metni veya herhangi bir sanat nesnesini bağımsız bir konu ve bağımsız bir psikoloji olarak görmek ve onlarla ilişki kurmanın çeşitli yöntemlerini geliştirmek;
4) Eylemlerin, tutumların ve sanat eserlerinin arkasındaki temel motivasyonları sorgulamak; bir edebi eserinin fiziksel bedenini (yani yatay metni) gizli bir dikey metin için bir ortam olarak görmek;
5) Edebiyat ve sanatın kullanımıyla ilgili daha iyi sorular sormak; psikolojinin edebi metinleri yaratıcı bir şekilde okumamıza nasıl yardımcı olabileceği ve edebiyatın psikoanalitik kavramları anlamamıza nasıl katkıda bulunabileceği üzerine düşünmek; ayrıca her sanatçının neden varoluşsal bir filozof olarak görülmesi gerektiği konusunda sorgulamalar yapmak;
6) Bir edebi metni psikoanaliz etmenin ne anlama gelebileceğine dair bazı fikirler oluşturmak:
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi N
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi S Derse Katılım,Proje
Hazırlayan ve Tarih BANU FEMİR GÜRTUNA , April 2022
Ders Koordinatörü BANU FEMİR GÜRTUNA
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. NİHAN KAYA

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse giriş
2) Edebiyatı gerçekten bir sanat biçimi yapan nedir?
3) Yaratıcılığın kaynağına dair sorular; zevk ve estetik zevk arasındaki bağlantılar; bir metin ile yaratılmış bir metin arasındaki farklar.
4) Yaratıcı bir yazar olmak, yaratıcı bir okur olmak, yaratıcı bir birey olmak ve bunların nasıl ilişkili olduğu.
5) Olmak ve sanat.
6) Yaşam, ölüm ve yaratıcılık.
7) Yaratıcı yazmanın psikolojik dinamikleri ve metnin kendisinin psikolojik dinamikleri.
8) İzolasyon ve edebiyat.
9) Yaratıcı enerji
10) Sanat neden öz ifade veya kendisi dışında başka bir şeyin ifadesi değildir?
11) Sanattan bir dünya yaratmak.
12) Yazar ve metin
13) “Evren hikayelerden oluşur, atomlardan değil.” - Muriel Rukeyser
14) “Gerçek, keşfettiğimiz şey değil, yarattığımız şeydir.” - Saint-Exupéry
15) Final
16) Final
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalarİki önemli okuma vardır: May, Rollo (1975) The Courage to Create, New York: Bantam Books, 1978. (128 pages) Storr, Anthony (1972) The Dynamics of Creation, New York: Atheneum, especially “The Conscious Motives of the Artist” (p. 29-39), “New Models of the Universe” (p. 61-74), “The Creative Ego and its Opposites” (p. 188-202), “Genius and Madness” (p. 203-216), “The Quest for Identity” (p. 217-228).
Öğretme TeknikleriBu sınıfta "yanlış" yorumlar yoktur; her türlü geçmişe sahip öğrencilerden her türlü katkı memnuniyetle karşılanır. Bu ders, kendi özgün yolunuzla kendini geliştirme üzerine bir derstir; öğrencilerden, eğitmenin ya da diğer öğrencilerin değil, kendi standartlarına göre gelişmeleri beklenir. Ben, eğitmen olarak, yoklama almayacağım, ancak sizin katılımınız ve katılma şekliniz (yine, kendi tarzınızda) benim asıl ilgilendiğim konu olacaktır. Diğer derslerden kaynaklanan iş yükü nedeniyle zaman sıkıntısı çekebileceğinizi, hayatta çeşitli meselelerle iniş çıkışlar yaşayabileceğinizi anlıyorum; ancak hayata dair her şey bu dersin içeriği ile de ilişkilidir, bu yüzden sizi ne sıkıntı veriyorsa onunla birlikte derse gelmenizi rica ediyorum ve bu meseleyi birlikte nasıl dönüştürebileceğimizi keşfetmeye çalışalım. Niyetimde, dersin yapılacağı sınıf, yaşayan, etkileşimli bir şekilde yaratıcı -ve aynı zamanda bir yaratım alanı- bir ortamdır, bu yüzden öncelikle sizin varlığınıza ihtiyacım var. Eğer mutsuzsanız, mutsuzluğunuzu sınıfa getirin, nasıl sınıf tartışmamızı etkileyeceğini ve birlikte neler yapabileceğimizi görelim.
Ödev ve Projelerİki yazılı proje olacaktır. Detaylar öğrencilerle birebir görüşülecektir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 15
Projeler 2 % 85
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi nihanka@gmail.com or kayan@mef.edu.tr

Tüm derslere katılım zorunludur. 15 dakika geç gelen öğrenciler, o derse kabul edilmeyecektir. Bir sınava katılamama durumunda, öğrenciler kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Kaçırılan sınavlar için telafi sınavı yapılacaktır. Öğrencilerin, üniversite personeline ve diğerlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir. Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınav sırasında kopyalama gibi davranışlar tolere edilmeyecek ve YÖK ile üniversite düzenlemelerine göre cezalandırılacaktır. Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 3 112
Proje 2 12 24
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5