EE 475 Renewable Energy SystemsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu EE 475
Ders Adı İngilizce Renewable Energy Systems
Ders Adı Türkçe Yenilenebilir Enerji Sistemleri
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 146 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PHYS 104 - Physics II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yenilenebilir enerji kaynakları, uygulamalar, yeni gelişmeler, çevre problemleri üzerindeki etkiler konusunda temel bilgiler.
Kayıt Kısıtlamaları Asgari üçüncü sınıftaki mühendislik öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Güneş, rüzgar, biyokütle, jeotermal ve hidrojen ile biyoyakıtlar benzeri ikincil temiz enerji yakıtları gibi enerji kaynakları hakkında bilgi edinmek.
Ders Açıklaması Bu ders yenilenebilir enerjiler hakkında tam olarak bilgi sağlamaktadır. Aşağıdaki konular kapsanacaktır: Dünyada ve Türkiye’ de enerji kullnaıman genel bakış, termal ve fotovoltaik güneş enerjisi, güneşle ısıtma ve soğutma, rüzgar enerjisinde yeni gelişmeler, rüzgar çiftliği kurulumda yer seçimi, rüzgar türbinleri alanında yeni gelişmeler, biyokütle enerjisi, biyokütleden elde edilen yakıtlar, enerji ormanları ve bitkileri, jeotermal enerji, gel-git ve dalga enerjileri,hidroelektrik enerjisi, hidrojen enerjisi, yenilenebilir enerji kullanımının çevreye faydalı etkileri, nükleer enerji, yenilenebilir enerjilerin fosil yakıtlarla karşılaştırılması.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Enerji terimlerinin temellerini, küresel enerji kullanımını ve yenilenebilir enerjilerin faydalarını tanır;
2) Yenilenebilir enerji sorunlarını, çözümlerini ve uygulama alanlarını tanımlar;
3) Güneş, rüzgar gibi tüm yenilenebilir enerji kaynaklarının çalışma prensiplerini bilir;
4) Güneş enerjisi kullanarak projeler tasarlar;
5) Yenilenebilir enerji tasarım projelerini değerlendirerek teknik raporlar ve sözlü sunumlar hazırlar;
6) Enerji sektöründe çalışan mühendislerin mesleki ve etik sorumluluklarını tanımlar;
7) Tasarım projelerinde takım çalışması yapar;
8) Gerekli olduğunda uygun öğrenme stratejileri kullanarak yeni bilgileri edinir ve uygular.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Proje
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi S Proje
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi S Sunum,Proje
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi S Ödev
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi S Proje
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi S Proje
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi S Proje
Hazırlayan ve Tarih , December 2018
Ders Koordinatörü MEHMET FEVZİ ÜNAL
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. CANFUAD DELALE

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş; dünya ve Türkiye'de enerji kaynakları ve enerji kullanımı, enerjinin dönüştürülmesi
2) Yenilenebilir enerji kaynakları, güneş termal enerjisi ve uygulamaları, pasif sistemler, güneş evleri
3) Güneş termal enerjisi, Stirling motorları, elektrik üretimi için güneş enerji santralleri, termal güneş soğutma
4) Güneş fotovoltaikleri, p-n eklem güneş hücreleri, PV üretimi
5) Solar PV applications, air-conditions, solar farms, small scale applications
6) Rüzgar enerjisi, mikro yerleşim, türbinler, yeni gelişmeler, yunuslama kontrolü vb.
7) Biyokütle enerjisi, enerji ormanları ve bitkileri, biyokütle enerji santralleri, biyokütleden elde edilen yakıtlar
8) Jeotermal enerji, pasif ve aktif jeotermal, jeotermal enerji santralleri, avantajlar ve dezavantajlar
9) Gelgit ve dalga enerjileri, yeni gelişmeler
10) Hidroelektrik enerji, küçük ve büyük hidro sistemler, avantajlar ve dezavantajlar
11) Nükleer enerji, radyasyonlar ve çevresel
12) Hidrojen enerjisi, hidrojen üretimi, güvenlik, yakıt hücreleri, uygulamalar
13) Yenilenebilir enerjilerin fosil yakıtlarla karşılaştırılması, fosil yakıtların sosyal maliyeti
14) Yenilenebilir enerjilerin faydaları, uygulamalar. Elektrikli ve hidrojenli araçlar
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarZorunlu: Bent Sørensen, Renewable Energy, 5th Edition, Academic Press Önerilen: Godfrey Boyle, Renewable Energy: Power for a Sustainable Future Third Edition, Oxford University Press
Öğretme TeknikleriAktif bir öğrenme yöntemi olarak Tersyüz Derslik ve görüşçme saatleri.
Ödev ve Projeler2 ödev verilecektir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar Kullanımıİnternet üzerinden bilgi edinmek için.
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 70
Ödevler 2 0 10 20
Ara Sınavlar 2 15 2 34
Final 1 20 2 22
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü/25 5.8
AKTS 6