Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | ME 475 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Industrial Automation and Robotics | ||||||
Ders Adı Türkçe | Endüstriyel Otomasyon ve Robotik | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Pratik,Proje | ||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||||
Dönem | Güz | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 93 saat | ||||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul |
EE 201 - Circuit Analysis I | EE 212 - Electrical and Electronic Circuits |
||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Elektrik ve Elektronik Devreler | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | Elektro-pnömatik/hidrolik otomasyonların ve programlanabilir mantık denetleyicilerinin analiz ve tasarımında kullanılan ardışık mantığın temel prensiplerini ve endüstriyel robot manipülatörlerinin kinematiği ve dinamiğinin temellerini öğrenmek. | ||||||
Ders Açıklaması | Bu ders, robot koordinat sistemlerinin yanı sıra sıralı mantık sistemlerinin, elektro-pnömatik ve elektro-hidrolik otomatizmlerin ve programlanabilir lojik kontrolörlerin temellerine bir giriş sağlar, robot koordinat sistemleri, direkt ve ters kinematik; robot manipülatörlerinin ters kinematiğ için Denavit-Hartenberg ve Jacobian yöntemleri; robot manipülatörlerinin dinamiği ve kontrolü; endüstriyel robotların programlanması. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Endüstriyel otomasyon ve robotik alanındaki güncel konuları tartışır; 2) Programlanabilir mantık denetleyicileri ile endüstriyel mantık sistemlerini analiz eder ve uygular; 3) Endüstriyel robot manipülatörleri için kinematik ve dinamik yöntemlerin analizini yapar ve uygular; 4) PLC deneysel uygulamaları geliştirir, yürütür, verilerin analizini yapar ve sonuçlara ulaşır; 5) Mühendislik tasarımını kodlar ve gerçekçi özellikleri karşılamak için SIEMENS PLC veya 2 serbestlik dereceli robot kolu kullanarak endüstriyel bir uygulama projesini fiziksel olarak geliştirir; 6) Bir projeyi geliştirir ve profesyonel bir şekilde nihai raporunu yazar, hedefler belirler, görevleri tamamlar ve son teslim tarihlerine uyar ve bir ekipte iletişim kurar ve işbirliği yapar; 7) Yaşam boyu öğrenme becerisi olarak kendi kendine öğrenmeyi ve yeni bilgiyi kendi imkânlarıyla öğrenir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Hazırlayan ve Tarih | DANTE DORANTES , November 2023 |
Ders Koordinatörü | ALİ ÇINAR |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. DANTE DORANTES |
Hafta | Konu |
1) | Endüstriyel otomasyonun temelleri. Sayısal Sistemler |
2) | Mantık kapıları. Boolean cebiri ve Karnaugh haritaları |
3) | Kombinasyonel ve ardışık devreler. Durum diyagramları ve ardışık tasarım |
4) | Otomasyonlar. Otomasyon için pnömatik sistemlerin analizi ve tasarımı |
5) | Otomasyon için elektro-pnömatik sistemlerin analizi ve tasarımı |
6) | Programlanabilir mantık denetleyicileri (PLC'ler) için merdiven diyagramları |
7) | Programlanabilir mantık denetleyicileri (PLC'ler) için SIMATIC ortamı |
8) | PLC'ler için program indirme ve çalıştırma. |
9) | Endüstriyel robotiğe giriş. Üretim uygulamaları |
10) | Manipülatörlerin koordinat sistemleri. Doğrudan ve ters kinematik problemleri |
11) | Küçük bozulmalar yöntemi. Homojen matrisler yöntemi |
12) | Robot manipülatörlerinin dinamikleri |
13) | Robot manipülatörlerinin dinamikleri |
14) | Proje Sunumu |
15) | Savunmalar |
16) | Savunmalar |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | • Dijitalleşmenin Temelleri, Thomas L. Floyd, Prentice Hall. (ders kitabı) Other references: • Dijital Tasarım, John F. Wakerly, Prentice Hall. • Dijital Sistemler, Prensipleri ve Uygulamalar, Ronald J. Tocci, Prentice Hall. • Dijital Mantık ve Bilgisayar Tasarımı, Morris Mano, Prentice Hall. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz eğitim | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Proje: Programlanabilir Mantık Denetleyici tabanlı bir endüstriyel otomasyon sürecinin tasarımı ve uygulanması. | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Matlab Robot Uygulamaları ve özel otomasyon tasarım yazılımı. | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
dante.dorantes@mef.edu.tr 0212 395 36 40 Değerlendirme: Tersine sınıf uygulaması (FCP) etkinlikleri, çevrimiçi ders saati sırasında (20-40 dakika), daha önce çözülmüş benzer bir alıştırmayı çözerek, ancak rastgele oluşturulmuş 3-4 öğrenci takımıyla çalışarak ve çözüm fotoğraflarını dersin sonunda eğitmene e-postayla göndererek gerçekleştirilir. FCP kanıtı ayrıca öğrencinin sınıfa katılımı olarak sayılır. Katılım kuralları: Katılım, Tersine Sınıf Uygulaması sırasında alınır. Katılımın en az %70'i zorunludur. Tersine Sınıf Uygulaması Kuralları: Kaçırılan Tersine Sınıf Uygulaması sıfır notu alacaktır. Ekip çalışması sırasında kusurlu veya bireysel işbirliği tutumu eksikliği olan katılım sınavlarına bir not verilecektir. Başarılı tersine sınıf katılımına iki not verilecektir. Vizeyi kaçırma kuralları: Üniversite tarafından geçerli bir gerekçenin onaylanması ve sunulması koşuluyla, normal vize tarihinden bir hafta sonra telafi sınavı verilecektir. Final sınavına (FZ) girebilmek için alınması gereken asgari not: Tatmin edici Ters Sınıf Uygulaması, Vize ve Proje notları ve final sınavına girebilmek için en az %70 katılım zorunludur. Final sınavına girememe: Fakülte yönetmeliği Uygun sınıf davranışı hatırlatıcısı, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmeliği İntihal hakkında açıklama: YÖK Yönetmeliği http://www.mef.edu.tr/Yonetmelikler |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 5 | 2 | 4 | 1 | 35 | ||
Proje | 1 | 20 | 30 | 6 | 56 | ||
Ödevler | 4 | 0 | 0.5 | 2 | |||
Toplam İş Yükü | 93 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.7 | ||||||
AKTS | 6 |