Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | ME 475 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Industrial Automation and Robotics | ||||||
Ders Adı Türkçe | Endüstriyel Otomasyon ve Robotik | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Pratik,Proje | ||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||||
Dönem | Güz | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 93 saat | ||||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul |
EE 201 - Circuit Analysis I | EE 212 - Electrical and Electronic Circuits |
||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Elektrik ve Elektronik Devreler | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | Elektro-pnömatik/hidrolik otomasyonların ve programlanabilir mantık denetleyicilerinin analiz ve tasarımında kullanılan ardışık mantığın temel prensiplerini ve endüstriyel robot manipülatörlerinin kinematiği ve dinamiğinin temellerini öğrenmek. | ||||||
Ders Açıklaması | Bu ders, robot koordinat sistemlerinin yanı sıra sıralı mantık sistemlerinin, elektro-pnömatik ve elektro-hidrolik otomatizmlerin ve programlanabilir lojik kontrolörlerin temellerine bir giriş sağlar, robot koordinat sistemleri, direkt ve ters kinematik; robot manipülatörlerinin ters kinematiğ için Denavit-Hartenberg ve Jacobian yöntemleri; robot manipülatörlerinin dinamiği ve kontrolü; endüstriyel robotların programlanması. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Endüstriyel otomasyon ve robotik alanındaki güncel konuları tartışır; 2) Programlanabilir mantık denetleyicileri ile endüstriyel mantık sistemlerini analiz eder ve uygular; 3) Endüstriyel robot manipülatörleri için kinematik ve dinamik yöntemlerin analizini yapar ve uygular; 4) PLC deneysel uygulamaları geliştirir, yürütür, verilerin analizini yapar ve sonuçlara ulaşır; 5) Mühendislik tasarımını kodlar ve gerçekçi özellikleri karşılamak için SIEMENS PLC veya 2 serbestlik dereceli robot kolu kullanarak endüstriyel bir uygulama projesini fiziksel olarak geliştirir; 6) Bir projeyi geliştirir ve profesyonel bir şekilde nihai raporunu yazar, hedefler belirler, görevleri tamamlar ve son teslim tarihlerine uyar ve bir ekipte iletişim kurar ve işbirliği yapar; 7) Yaşam boyu öğrenme becerisi olarak kendi kendine öğrenmeyi ve yeni bilgiyi kendi imkânlarıyla öğrenir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | DANTE DORANTES , November 2023 |
Ders Koordinatörü | ALİ ÇINAR |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. DANTE DORANTES |
Hafta | Konu |
1) | Endüstriyel otomasyonun temelleri. Sayısal Sistemler |
2) | Mantık kapıları. Boolean cebiri ve Karnaugh haritaları |
3) | Kombinasyonel ve ardışık devreler. Durum diyagramları ve ardışık tasarım |
4) | Otomasyonlar. Otomasyon için pnömatik sistemlerin analizi ve tasarımı |
5) | Otomasyon için elektro-pnömatik sistemlerin analizi ve tasarımı |
6) | Programlanabilir mantık denetleyicileri (PLC'ler) için merdiven diyagramları |
7) | Programlanabilir mantık denetleyicileri (PLC'ler) için SIMATIC ortamı |
8) | PLC'ler için program indirme ve çalıştırma. |
9) | Endüstriyel robotiğe giriş. Üretim uygulamaları |
10) | Manipülatörlerin koordinat sistemleri. Doğrudan ve ters kinematik problemleri |
11) | Küçük bozulmalar yöntemi. Homojen matrisler yöntemi |
12) | Robot manipülatörlerinin dinamikleri |
13) | Robot manipülatörlerinin dinamikleri |
14) | Proje Sunumu |
15) | Savunmalar |
16) | Savunmalar |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | • Dijitalleşmenin Temelleri, Thomas L. Floyd, Prentice Hall. (ders kitabı) Other references: • Dijital Tasarım, John F. Wakerly, Prentice Hall. • Dijital Sistemler, Prensipleri ve Uygulamalar, Ronald J. Tocci, Prentice Hall. • Dijital Mantık ve Bilgisayar Tasarımı, Morris Mano, Prentice Hall. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz eğitim | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Proje: Programlanabilir Mantık Denetleyici tabanlı bir endüstriyel otomasyon sürecinin tasarımı ve uygulanması. | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Matlab Robot Uygulamaları ve özel otomasyon tasarım yazılımı. | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
dante.dorantes@mef.edu.tr 0212 395 36 40 Değerlendirme: Tersine sınıf uygulaması (FCP) etkinlikleri, çevrimiçi ders saati sırasında (20-40 dakika), daha önce çözülmüş benzer bir alıştırmayı çözerek, ancak rastgele oluşturulmuş 3-4 öğrenci takımıyla çalışarak ve çözüm fotoğraflarını dersin sonunda eğitmene e-postayla göndererek gerçekleştirilir. FCP kanıtı ayrıca öğrencinin sınıfa katılımı olarak sayılır. Katılım kuralları: Katılım, Tersine Sınıf Uygulaması sırasında alınır. Katılımın en az %70'i zorunludur. Tersine Sınıf Uygulaması Kuralları: Kaçırılan Tersine Sınıf Uygulaması sıfır notu alacaktır. Ekip çalışması sırasında kusurlu veya bireysel işbirliği tutumu eksikliği olan katılım sınavlarına bir not verilecektir. Başarılı tersine sınıf katılımına iki not verilecektir. Vizeyi kaçırma kuralları: Üniversite tarafından geçerli bir gerekçenin onaylanması ve sunulması koşuluyla, normal vize tarihinden bir hafta sonra telafi sınavı verilecektir. Final sınavına (FZ) girebilmek için alınması gereken asgari not: Tatmin edici Ters Sınıf Uygulaması, Vize ve Proje notları ve final sınavına girebilmek için en az %70 katılım zorunludur. Final sınavına girememe: Fakülte yönetmeliği Uygun sınıf davranışı hatırlatıcısı, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmeliği İntihal hakkında açıklama: YÖK Yönetmeliği http://www.mef.edu.tr/Yonetmelikler |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 5 | 2 | 4 | 1 | 35 | ||
Proje | 1 | 20 | 30 | 6 | 56 | ||
Ödevler | 4 | 0 | 0.5 | 2 | |||
Toplam İş Yükü | 93 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.7 | ||||||
AKTS | 6 |