Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ARC 461 | ||||
Ders Adı İngilizce | Landscape as Architecture | ||||
Ders Adı Türkçe | Mimarlık Olarak Peyzaj | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | 4 yarıyıl tasarım stüdyosu | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Mimarlıkla ilişkili olarak çağdaş peyzaj ve doğa kavramlarını keşfetmek | ||||
Ders Açıklaması | Peyzaj Olarak Mimarlık, mimarlık bağlamında peyzaja odaklanan bir seçmeli derstir. Dersin amacı, mimarlık öğrencilerine, peyzaja ilişkin teorik sunumlar, temsil denemeleri, proje gezisi ve davetli konuşmacılar aracılığıyla tasarım yaklaşımlarını yeniden düşündürmelerine olanak sunmaktır. Ders kapsamında tartışılacak ve paylaşılacak olan konular arasında topoğrafya, altyapı, ekoloji, terrain vague, psikocoğrafya, peyzaj şehirciliği, aynı zamanda da bahçe ve doğa kavramlarına yönelik değerlendirmeler yer almaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) arazi koşullarını, özelliklerini ve topoğrafya, bitki örtüsü, iklim, toprak gibi peyzaj bileşenlerini analiz etmek; 2) peyzaj olgusunu mimari ile ilişkilendirmek; 3) çağdaş peyzaj kentsel tasarımı ve altyapı söylemlerini yorumlamak; 4) mimari tasarıma peyzaj bakış açısıyla yaklaşmak; 5) peyzaj temsili tekniklerini kullanmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme |
Hazırlayan ve Tarih | ENISE BURCU DERINBOGAZ , June 2022 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | HALİME GÜHER TAN |
Hafta | Konu |
1) | Dersin tanıtımı, bellek ve peyzajlar üzerine tartışma |
2) | Konu 1: Peyzajın Algılanması ve Anlatımı |
3) | Konu 2: Tarihi Bahçeler |
4) | Konu 3: Kentsel Parklar: Modern Şehirde Park Kavramı |
5) | Konu 4: Peyzaj Analizi (Stüdyo projeleri üzerine tartışma) |
6) | Konu 5: Topoğrafya ve Derecelendirme |
7) | FADA Atölye Haftası |
8) | Konu 6: Peyzaj Deneyimi / Yürüyüş (Konuk konuşmacı: Nazlı Tümerdem, Istanbul Walkabouts) |
9) | Konu 7: Peyzaj Temsili ve Teknikleri (Stüdyo projeleri üzerine tartışmalar) |
10) | Konu 8: Peyzaj Kentsel Tasarımı ve Altyapı |
11) | Konu 9: Bitki Örtüsü (Alan gezisi: Alfred Heilbronn Botanik Bahçesi) |
12) | Konu 10: Enerji, Sürdürülebilirlik ve Yeşil Ekonomi (Konuk konuşmacı: EkoIQ Genel Yayın Yönetmeni Barış Doğru) |
13) | Bir Peyzaj Kitabı’ Atölyesi (derslerde toplanan eskizler, metinler, kolajlar) |
14) | ‘Bir Peyzaj Kitabı’nın final teslimi |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Belanger, P (2016) Landscape as Infrastructure Girot, Truniger (2012) Landscape Vision Motion Morton T (2016) Dark Ecology Waldheim C (2008) Landscape Urbanism Reader Wohlleben, P (2015) The Hidden Life of Trees | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Mimarlık Olarak Peyzaj, katılımcıların peyzaj algılarını ve hayal güçlerini güçlendirmelerini destekleyen seçmeli bir derstir. Bu beceri geliştirme yöntemi, teorik tartışmalar ve belirli projelerin ayrıntılı olarak açıklanması olacaktır. Ders, belirli konuları masaya yatırır ve katılımcıyı bunları kendi tasarım sorunları ve süreçleriyle ilişkilendirmeye teşvik eder. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 1 sunum, 1 ödev | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Saha Gezisi | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
derinbogazb@mef.edu.tr - Enise Burcu Derinboğaz E-posta: derinbogazb@mef.edu.tr Öğrenciler, kendilerine verilen 25 proje arasından birini seçeceklerdir. Seçtikleri projeyi ayrıntılı bir şekilde inceleyeceklerdir. Bu projeler her hafta dersin bir parçası olarak sunulacaktır. Final teslimi olarak öğrenciler, ders boyunca yaptıkları eskizler, metinler ve kolajların bir özetini içeren bir ‘Peyzaj Kitabı’ hazırlayacaklardır. Başarı için %80 devam zorunludur. Akademik Dürüstlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |