ARC 461 Landscape as ArchitectureMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (Yandal)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu ARC 461
Ders Adı İngilizce Landscape as Architecture
Ders Adı Türkçe Mimarlık Olarak Peyzaj
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi 4 yarıyıl tasarım stüdyosu
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Mimarlıkla ilişkili olarak çağdaş peyzaj ve doğa kavramlarını keşfetmek
Ders Açıklaması Peyzaj Olarak Mimarlık, mimarlık bağlamında peyzaja odaklanan bir seçmeli derstir. Dersin amacı, mimarlık öğrencilerine, peyzaja ilişkin teorik sunumlar, temsil denemeleri, proje gezisi ve davetli konuşmacılar aracılığıyla tasarım yaklaşımlarını yeniden düşündürmelerine olanak sunmaktır. Ders kapsamında tartışılacak ve paylaşılacak olan konular arasında topoğrafya, altyapı, ekoloji, terrain vague, psikocoğrafya, peyzaj şehirciliği, aynı zamanda da bahçe ve doğa kavramlarına yönelik değerlendirmeler yer almaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) arazi koşullarını, özelliklerini ve topoğrafya, bitki örtüsü, iklim, toprak gibi peyzaj bileşenlerini analiz etmek;
2) peyzaj olgusunu mimari ile ilişkilendirmek;
3) çağdaş peyzaj kentsel tasarımı ve altyapı söylemlerini yorumlamak;
4) mimari tasarıma peyzaj bakış açısıyla yaklaşmak;
5) peyzaj temsili tekniklerini kullanmak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
Hazırlayan ve Tarih ENISE BURCU DERINBOGAZ , June 2022
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) HALİME GÜHER TAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Dersin tanıtımı, bellek ve peyzajlar üzerine tartışma
2) Konu 1: Peyzajın Algılanması ve Anlatımı
3) Konu 2: Tarihi Bahçeler
4) Konu 3: Kentsel Parklar: Modern Şehirde Park Kavramı
5) Konu 4: Peyzaj Analizi (Stüdyo projeleri üzerine tartışma)
6) Konu 5: Topoğrafya ve Derecelendirme
7) FADA Atölye Haftası
8) Konu 6: Peyzaj Deneyimi / Yürüyüş (Konuk konuşmacı: Nazlı Tümerdem, Istanbul Walkabouts)
9) Konu 7: Peyzaj Temsili ve Teknikleri (Stüdyo projeleri üzerine tartışmalar)
10) Konu 8: Peyzaj Kentsel Tasarımı ve Altyapı
11) Konu 9: Bitki Örtüsü (Alan gezisi: Alfred Heilbronn Botanik Bahçesi)
12) Konu 10: Enerji, Sürdürülebilirlik ve Yeşil Ekonomi (Konuk konuşmacı: EkoIQ Genel Yayın Yönetmeni Barış Doğru)
13) Bir Peyzaj Kitabı’ Atölyesi (derslerde toplanan eskizler, metinler, kolajlar)
14) ‘Bir Peyzaj Kitabı’nın final teslimi
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarBelanger, P (2016) Landscape as Infrastructure Girot, Truniger (2012) Landscape Vision Motion Morton T (2016) Dark Ecology Waldheim C (2008) Landscape Urbanism Reader Wohlleben, P (2015) The Hidden Life of Trees
Öğretme TeknikleriMimarlık Olarak Peyzaj, katılımcıların peyzaj algılarını ve hayal güçlerini güçlendirmelerini destekleyen seçmeli bir derstir. Bu beceri geliştirme yöntemi, teorik tartışmalar ve belirli projelerin ayrıntılı olarak açıklanması olacaktır. Ders, belirli konuları masaya yatırır ve katılımcıyı bunları kendi tasarım sorunları ve süreçleriyle ilişkilendirmeye teşvik eder.
Ödev ve Projeler1 sunum, 1 ödev
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıEvet
Diğer AktivitelerSaha Gezisi
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 60
Sunum 1 % 10
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi derinbogazb@mef.edu.tr
-
Enise Burcu Derinboğaz E-posta: derinbogazb@mef.edu.tr Öğrenciler, kendilerine verilen 25 proje arasından birini seçeceklerdir. Seçtikleri projeyi ayrıntılı bir şekilde inceleyeceklerdir. Bu projeler her hafta dersin bir parçası olarak sunulacaktır. Final teslimi olarak öğrenciler, ders boyunca yaptıkları eskizler, metinler ve kolajların bir özetini içeren bir ‘Peyzaj Kitabı’ hazırlayacaklardır. Başarı için %80 devam zorunludur. Akademik Dürüstlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 4 56
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5