INT 437 Advanced Detail DesignMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu INT 437
Ders Adı İngilizce Advanced Detail Design
Ders Adı Türkçe İleri Detay Tasarımı
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: - Okuma: - Laboratuvar : 3 Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi 4 yarıyıl tasarım stüdyosu
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Üretim için yapısal kabuk detayını ve malzeme bilgisini anlamak.
Ders Açıklaması Ders saatleri içerisinde araştırma - tartışma - uygulama yapılarak ders yürütülecektir. İlk haftalarda öğrenciler mevcutta yapılan bir projenin strüktür birleşim yapısını kavrayarak diyagramlar, basit birleşim model / maketleri ile anlamaya çalışacak, ilerleyen haftalarda kendi dönem içi projelerinin sistem detayları üzerine çalışmalar yaparak projelerini strüktürel olarak çözümlemeye çalışacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) ileri yapısal birleşim detaylarını anlamak;
2) detay çözümleri yaratmak;
3) kendi projeleri için sistem detay alternatiflerini tasarlarlamak;
4) malzemeleri ve malzeme bağlantı detaylarını kavramak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Hazırlayan ve Tarih , February 2020
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. CANSIN YILMAZ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse giriş / Örnek proje araştırması
2) Araştırılan projelerin tartışılması ve örnek projelerin seçilmesi
3) FF&E projelerinin analizi.
4) Örnek projeler stüdyo çalışmaları, diyagram model / eskiz / dijital model çalışmaları
5) Örnek projeler stüdyo çalışmaları, diyagram model / eskiz / dijital model çalışmaları
6) Pin-up sunumları / FF&E projelerinin analizi.
7) Dönem stüdyo projelerinin tartışılması
8) Dönem stüdyo projelerinin tartışılması / Malzeme yaklaşımları
9) Dönem stüdyo projelerinin tartışılması / Yapısal yaklaşımlar
10) Detay tasarım ve ifade teknikleri
11) Detay tasarımı
12) Detay tasarım modeli ve ifade teknikleri
13) Detay tasarım modeli ve ifade teknikleri
14) Gönderiler (eskizler, diyagramlar, detay diyagramları, 3D modeller, planlar, kesitler (1/20 1/10 1/5), her türlü üç boyutlu ifade tekniği)
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar-Detail in Contemporary Residential Architecture (Virginia Mc Leod, 2007) - The Details of Modern Architecture (Edward R. Ford, 1991) - Architecture in Detail (Graham Bizley, 2008) -Architecture in the Digital Age, Design and Manufacturing ( Edited by Branko Kolarevic, 2003) *Zorunlu okumalar Blackboard'da yayınlanacaktır.
Öğretme TeknikleriDers, stüdyo çalışmalarının yanı sıra eğitmenin sunumları ve öğrencilerin kapsamlı tartışmalarıyla gerçekleştirilecektir.
Ödev ve Projeler2 Proje- 2 Jüri
Laboratuvar ÇalışmasıEvet (Stüdyo çalışmaları)
Bilgisayar KullanımıEvet (Rhino & AutoCAD & Sketchup)
Diğer AktivitelerPin-Up Proje Tartışmaları, Sunumlar
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Sunum 2 % 55
Juri 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi cansinyilmaz@gmail.com yilmazcan@mef.edu.tr

Öğrencilerin stüdyo boyunca hem gruplar halinde hem de bireysel olarak çalışmaları beklenmektedir. Gözlem, analiz, eleştirilen vaka çalışmaları dahil araştırma yapma, herhangi bir tasarım önerisinden önce her öğrenci tarafından yerine getirilmesi beklenmektedir. Dijital model yapımı, eskiz ve dijital araçlarla fikirlerin uygulanması dahil olmak üzere ders boyunca fikirleri sunmanın yaratıcı yolları beklenecektir. Ders sırasında bire bir ve grup tartışmaları yapılacaktır. Çizim kağıtları, eskiz kalemleri, boyama malzemeleri, kalemler ve gerekli programların (Rhino, Sketch up, Autocad) yüklendiği dizüstü bilgisayarlar gibi çizim araçları her öğrenci tarafından her ders günü sağlanmalıdır. Başarılı bir sonuç için %80 katılım zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YOK Disiplin Yönetmeliği

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Sunum / Seminer 14 4 56
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5