İç Mimarlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | INT 437 | ||||
Ders Adı İngilizce | Advanced Detail Design | ||||
Ders Adı Türkçe | İleri Detay Tasarımı | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | 4 yarıyıl tasarım stüdyosu | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Üretim için yapısal kabuk detayını ve malzeme bilgisini anlamak. | ||||
Ders Açıklaması | Ders saatleri içerisinde araştırma - tartışma - uygulama yapılarak ders yürütülecektir. İlk haftalarda öğrenciler mevcutta yapılan bir projenin strüktür birleşim yapısını kavrayarak diyagramlar, basit birleşim model / maketleri ile anlamaya çalışacak, ilerleyen haftalarda kendi dönem içi projelerinin sistem detayları üzerine çalışmalar yaparak projelerini strüktürel olarak çözümlemeye çalışacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) ileri yapısal birleşim detaylarını anlamak; 2) detay çözümleri yaratmak; 3) kendi projeleri için sistem detay alternatiflerini tasarlarlamak; 4) malzemeleri ve malzeme bağlantı detaylarını kavramak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | ||||
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | ||||
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | ||||
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | ||||
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | ||||
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | ||||
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | ||||
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | ||||
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | ||||
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | ||||
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | ||||
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | ||||
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | ||||
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | ||||
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | ||||
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | ||||
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | H | Derse Katılım |
2) | İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | S | |
3) | İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | S | |
4) | Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | S | |
5) | Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | H | Sunum |
6) | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | S | |
7) | Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | S | |
8) | Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | S | |
9) | Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | S | |
10) | Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | H | Sunum |
11) | Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | H | Sunum |
12) | Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | S | |
13) | İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | S | |
14) | Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | S | |
15) | Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | S | |
16) | Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | H | Sunum |
17) | Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. | S |
Hazırlayan ve Tarih | , February 2020 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. CANSIN YILMAZ |
Hafta | Konu |
1) | Derse giriş / Örnek proje araştırması |
2) | Araştırılan projelerin tartışılması ve örnek projelerin seçilmesi |
3) | FF&E projelerinin analizi. |
4) | Örnek projeler stüdyo çalışmaları, diyagram model / eskiz / dijital model çalışmaları |
5) | Örnek projeler stüdyo çalışmaları, diyagram model / eskiz / dijital model çalışmaları |
6) | Pin-up sunumları / FF&E projelerinin analizi. |
7) | Dönem stüdyo projelerinin tartışılması |
8) | Dönem stüdyo projelerinin tartışılması / Malzeme yaklaşımları |
9) | Dönem stüdyo projelerinin tartışılması / Yapısal yaklaşımlar |
10) | Detay tasarım ve ifade teknikleri |
11) | Detay tasarımı |
12) | Detay tasarım modeli ve ifade teknikleri |
13) | Detay tasarım modeli ve ifade teknikleri |
14) | Gönderiler (eskizler, diyagramlar, detay diyagramları, 3D modeller, planlar, kesitler (1/20 1/10 1/5), her türlü üç boyutlu ifade tekniği) |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | -Detail in Contemporary Residential Architecture (Virginia Mc Leod, 2007) - The Details of Modern Architecture (Edward R. Ford, 1991) - Architecture in Detail (Graham Bizley, 2008) -Architecture in the Digital Age, Design and Manufacturing ( Edited by Branko Kolarevic, 2003) *Zorunlu okumalar Blackboard'da yayınlanacaktır. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders, stüdyo çalışmalarının yanı sıra eğitmenin sunumları ve öğrencilerin kapsamlı tartışmalarıyla gerçekleştirilecektir. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 2 Proje- 2 Jüri | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Evet (Stüdyo çalışmaları) | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet (Rhino & AutoCAD & Sketchup) | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Pin-Up Proje Tartışmaları, Sunumlar | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
cansinyilmaz@gmail.com yilmazcan@mef.edu.tr Öğrencilerin stüdyo boyunca hem gruplar halinde hem de bireysel olarak çalışmaları beklenmektedir. Gözlem, analiz, eleştirilen vaka çalışmaları dahil araştırma yapma, herhangi bir tasarım önerisinden önce her öğrenci tarafından yerine getirilmesi beklenmektedir. Dijital model yapımı, eskiz ve dijital araçlarla fikirlerin uygulanması dahil olmak üzere ders boyunca fikirleri sunmanın yaratıcı yolları beklenecektir. Ders sırasında bire bir ve grup tartışmaları yapılacaktır. Çizim kağıtları, eskiz kalemleri, boyama malzemeleri, kalemler ve gerekli programların (Rhino, Sketch up, Autocad) yüklendiği dizüstü bilgisayarlar gibi çizim araçları her öğrenci tarafından her ders günü sağlanmalıdır. Başarılı bir sonuç için %80 katılım zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YOK Disiplin Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Sunum / Seminer | 14 | 4 | 56 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |