Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | IR 327 | ||||
Ders Adı İngilizce | Negotiation and Neurobiology | ||||
Ders Adı Türkçe | Müzakare ve Nörobiyoloji | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 134 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Nörobiyolojinin başlıca modern bulgularını anlamak ve bunları Uluslararası Müzakereler bağlamında kendi avantajlarına kullanmak. | ||||
Ders Açıklaması | u ders diplomasi ve müzakerenin temel kavramlarını tanımlayarak başlar. Ağırlıkla müzakere üzerinde durularak farklı müzakere ekol ve metotlarının yanı sıra beyin fonksiyonları ve insanın yargı ve karar verme mekanizmasını ne şekilde etkilediğine dair nörobilimin modern bilimsel bulguları işlenecektir. Ders, çok bilinen uluslararası müzakerelerden pratik somut örnekler üzerinden nörobiyolojik faktörlerin sonuçları nasıl etkilediğini inceler. Müzakere becerilerini geliştirme, müzakere stratejisine karar verme ve uygulama, nörobiyolojik faktörleri bu stratejiye dahil etme üzerine odaklanır. Öğrenciler sınıfta yapılacak, biri nörobiyolojik faktörler dahil edilmeden, biri nörobiyolojik faktörler dahil edilerek yapılacak iki simülasyon sayesinde becerilerini ve nörobiyolojinin müzakere stratejileri ve uygulanması üzerindeki katma değerini test etme imkanı bulurlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Müzakere ve Nörobiyoloji kavramlarını kavramak 2) farklı Müzakere düşünce ekollerini ayırt edebilme 3) Nörobiyoloji tarafından incelenen insan beyni işleyişinin yönlerini tanımlamak 4) Beyin fonksiyonlarının insanların karar verme ve müzakere etme biçimlerini nasıl etkilediğini ayırt etmek 5) Temel nörobiyolojik modern bulguları dikkate alarak etkili müzakere stratejileri hazırlamak ve uygulamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | |||||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | |||||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | |||||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | |||||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | |||||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | |||||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | |||||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | |||||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | N | |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | N | |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | N | |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | S | Derse Katılım,Laboratuvar,Ödev,Proje,Sınav,Sunum |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | S | Derse Katılım,Laboratuvar,Ödev,Proje,Sınav,Sunum |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | H | Derse Katılım |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | H | Derse Katılım |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | H | Derse Katılım |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | S | Derse Katılım,Laboratuvar,Ödev,Proje,Sınav,Sunum |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | S | Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | EVRİM GÖRMÜŞ , December 2023 |
Ders Koordinatörü | EVRİM GÖRMÜŞ |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. SPYROS ANTONELOS |
Hafta | Konu |
1) | Müzakerelere Giriş. Tanımlar ve pratik örnekler. |
2) | Nörobiyolojiye Giriş. Tanımlar ve pratik yönler. |
3) | Müzakere ana düşünce okulları ve bunların farklılıkları (1). Rekabetçi müzakereler |
4) | Müzakere ana düşünce okulları ve farklılıkları (2). İşbirlikçi müzakereler. |
5) | Nörobiyolojik değerlendirmeler olmadan sınıfta İlk Müzakereler simülasyonu |
6) | Nörobiyolojik temel araştırmalar ve modern bulgular (1) |
7) | Vize |
8) | Nörobiyolojik temel araştırmalar ve modern bulgular (2) |
8) | Nörobiyolojik temel araştırmalar ve modern bulgular (2) |
9) | Nörobiyolojik modern bulguların müzakereleri nasıl yönettiğimize ilişkin sonuçları (1). |
10) | Nörobiyolojik modern bulguların müzakereleri nasıl yönettiğimize ilişkin sonuçları (2). |
11) | Müzakereci becerileri ve bunların nörobiyolojik temelleri (1). |
12) | Müzakereci becerileri ve bunların nörobiyolojik temelleri (2). |
13) | Nörobiyoloji araştırma ve geliştirmesinde etik hususlar. |
14) | Nörobiyolojik değerlendirmelerin de katma değer kattığı sınıf içi İkinci Müzakere simülasyonu. |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Tüm ders materyalleri öğretim görevlisi tarafından sağlanmaktadır (ders müfredatında) | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | sunumlar, pratik alıştırmalar, videolar, tartışmalar ve simülasyonlar | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Blackboard Ödevleri | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
gormuse@mef.edu.tr 02123953600 Devam kuralları: Haftalık derslerde ve sınavlarda alınan devamsızlık Sınavı kaçırmak ders başarısızlığı anlamına gelir Öğrencilerin defterlerini getirmeleri bekleniyor Derse katılım, sınıfta bulunma ve Öğretim Elemanı ile etkileşim, alıştırmalara katılım, ders içeriğine ilişkin merak ve bilgi sergileme esaslarına göre değerlendirilir. Akademik sahtekarlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 3 | 84 | ||
Laboratuvar | 5 | 2 | 2 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 134 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |