Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi |
Ders Kodu |
FADA 105 |
Ders Adı İngilizce |
Design Encounters |
Ders Adı Türkçe |
Tasarım Karşılaşmaları |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Seminer |
Dersin Düzeyi |
Orta |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 1,5 |
Okuma: |
Laboratuvar : |
Diğer: |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 50 saat |
Ders Kredileri |
2 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
Yok |
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Yok |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece Lisans Öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Tasarımın günlük yaşamdaki rolünü, tasarım alanlarının çeşitliliğini, tasarımdaki araştırma ve süreçleri, tasarım üretimlerini anlamak |
Ders Açıklaması |
Ders, tasarım düşüncesinin ne olduğunun ve tasarımın gündelik hayattaki yerinin tartışılmasıyla başlar. Öğrencilerin gündelik hayatta karşılaştıkları tasarım örneklerinin farklı tasarım alanları üzerinden tartışılmasıyla devam eder. Tasarımın farklı alanlarından profesyonellerin kendi üretim süreçlerine dair seminerleri ve bu seminerler üzerinden gelişen tartışma ortamı dersin ana strüktürünü oluşturur. Öğrenciler, her seminer öncesi konuşmacı ile ilgili bir ön araştırma yapar ve bu araştırma sonucu hazırladıkları soru ve yorumları konuşmacıya yöneltir. Ders, dönem boyunca yapılan tartışmalar ışığında, İstanbul’da seçilmiş güncel mimarlık örneklerinin eleştirel bir değerlendirmesinin hazırlanması ve sunulması ile sonlanır.
|
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Tasarımın temel ilkelerini, tasarım alanlarının çeşitliliğini ve tasarım süreçlerini anlamak.
2) Tasarımın mesleki uygulama yöntemlerini ve bunların üretimlerini tartışabilmek.
3) Tasarım mekanizmalarına eleştirel yaklaşmak.
4) Yerel mimari mirası ve güncel uygulamaları kavramak.
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
|
|
|
|
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
|
|
|
|
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
|
|
|
|
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
|
|
|
|
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
|
|
|
|
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
|
|
|
|
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
|
|
|
|
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
|
|
|
|
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
|
|
|
|
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
|
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
N |
|
2) |
Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
N |
|
3) |
Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
N |
|
4) |
Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
N |
|
5) |
Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
N |
|
6) |
Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
N |
|
7) |
Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
N |
|
8) |
Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
H |
|
9) |
Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
H |
|
10) |
Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
H |
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
H |
|
Hazırlayan ve Tarih |
OZAN AVCI , June 2022 |
Ders Koordinatörü |
AKTS1 |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
Dr. Öğr. Üyesi OZAN AVCI |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Giriş / Tasarım nedir? |
2) |
T1 - grafik |
3) |
T2 - endüstriyel |
4) |
T3 - beden |
5) |
T4 - sinematografi |
6) |
T5 - doğa |
7) |
Belgesel Gösterimi: Helvetica |
8) |
P1 - Araştırma sunumları |
9) |
T6 - kentsel | kırsal |
10) |
T7 - teknoloji |
11) |
T8 - mutfak |
12) |
T9 - mimarlık // Belgesel Gösterimi: Bauhaus |
13) |
Tematik özet |
14) |
P2 - Final Sunumu |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Hays, K. M. (Ed.) 2000. Architecture theory since 1968. MIT Press.
Hays, K. M. 2010. Architecture's desire: reading the late avant-garde. MIT Press.
Leach, N. (Ed.) 1997. Rethinking architecture: a reader in cultural theory. Psychology Press. Nesbitt, K. 1996. Theorizing a New Agenda for Architecture: An Anthology of Architectural Theory 1965-1995. Princeton Architectural Press.
Ockman, J. (Ed.) 2005. Architecture Culture: 1943-1968: A Documentary Anthology. Rizzoli. Yürekli, H., and Yürekli, F. 2004. Mimarlık: bir entellektüel enerji alanı. Yapı Endüstri Merkezi.
|
Öğretme Teknikleri | Farklı programlar ve becerilerle ilgili sınıf içi uygulamalar, ödevler ve öğrenci sunumları. Metodoloji, dijital iletişimin kullanımını tasarım sürecinin en erken aşamalarından itibaren katılımcı bir manipülasyon tasarımına dahil etmeyi vurgulamaktadır. Teknik çizim ve modelleme tekniklerinin yanı sıra, dijital iletişim görüntü ve grafik sunumunun render alma ve post-proses aşamalarını da incelemektedir. Modelleme, çizim, render alma ve grafik tasarım gibi çeşitli görsel temsiller aracılığıyla, bu yöntemler fikirlerin ve bilgilerin okunabilir ya da gözlemlenebilir biçimlerde iletimini tanımlamaktadır. |
Ödev ve Projeler | Haftalık ödevler, final sunumu |
Laboratuvar Çalışması | - |
Bilgisayar Kullanımı | Var |
Diğer Aktiviteler | Research work, discussions |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Küçük Sınavlar |
1 |
% 10 |
Ödev |
1 |
% 60 |
Final |
1 |
% 30 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
avcio@mef.edu.tr
514
Planlanan ders saatinin tamamına devam ve katılım zorunludur. Öğrenciler, ders öncesi etkinlik olarak davet edilen öğretim elemanları hakkında ön araştırma yapmak ve soru sormak veya yorum yapmakla sorumludurlar. Öğrenciler sorgulama ve tartışmayla meşgul olmalıdır; Derslerin %90'ına devam etmek zorundadırlar.
Akademik Dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |