Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | FADA 211 | ||||
Ders Adı İngilizce | Digital Communication I | ||||
Ders Adı Türkçe | Dijital İletişim I | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 154 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | To learn how to bring architectural representation techniques into the computer realm | ||||
Ders Açıklaması | Görsel iletişim çalışmaları mimari tasarım için güçlü bir süreçtir. İçerisinde eskiz yapma ve maket teknikleri, mekansal ilişkiler, etkiler, çevresel ve sosyal stratejiler de olmak üzere kurgulanan bir katmanlar seçkisi, tasarım konusunda farkındalık yaratacak bir takım çalışmalar oluşturmaktadır. Tasarım farkındalığında erişilmeye çalışılan nokta, kişinin hızlıca üretebileceği bir tür analiz biçimidir. Bu analiz, geometrilerin, malzemelerin, renklerin, hareketin; modelleri, diagramları, eskizleri vs. üzerine odaklanır ve bunları üretir. Bu temsiller, mekanın bileşenlerinin sadece ölçülebilir özellikleri üzerine değil aynı zamanda kalitesi üzerinedir. Ders boyunca 2 boyutlu ve 3 boyutlu hem üretim hem de anlatım teknikleri dijital platformlar üzerinden gösterilmiştir. Autocad üzerinden teknik çizim, Rhinoceros üzerinden 3 boyutlu modelleme ve görselleştirme, Photoshop ve Illustrator programları üzerinden de görsel üretme ve işleme teknikleri ile öğrencilere dijital tekniklere çok yönlü bir giriş dersi olarak planlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Mimari temsilde dijital iletişim tekniklerinin güçlü rolünü anlamak; 2) Mevcut çevreyi, diyagramlar, haritalama, modelleme, render ve grafik sunumlarla niteliksel ve niceliksel olarak temsil etmek; 3) Fikirleri dijital grafiksel yöntemler aracılığıyla ifade etmek; 4) Teknik çizimler üretmek; 5) Render ve grafik görselleştirmeleri dijital ortamda hibrit temsiller aracılığıyla kullanmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Hazırlayan ve Tarih | TURAN ALTINTAŞ , December 2023 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. TURAN ALTINTAŞ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Dijital Teknik Çizim 1 - Temel Terminoloji, Arayüz, Çizim Araçları |
3) | Dijital Teknik Çizim 2 - Çizimleri Değiştirme ve Manipüle Etme |
4) | Dijital Teknik Çizim 3 - Çizimleri Yönetme ve Çizim Çıktısı Alma |
5) | 3B Modelleme - Temel Terminoloji, Arayüz, Çizim Araçları |
6) | 3B Modelleme - 2B'den 3B'ye |
7) | 3B Modelleme - Temel modelleme |
8) | 3B Modelleme- Modelleme, dönüşümler ve modifikasyonlar |
9) | 3B Modelleme - Gelişmiş Modelleme Araçları |
10) | Öğrenci Sunumları |
11) | Modelleri dışa aktarma, çizim ve diyagramlama |
12) | Render alma - Temel Render alma araçları, Clay Render |
13) | Render Alma - Atmosfer çalışmaları ve post-prodüksiyon |
14) | Post-prodüksiyon ve poster tasarımı |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Önerilen Okuma: Schwartz, L (2004) Adobe Photoshop for VFX Artists, Course Technology PTR, New York. Alspach, T (2009) Illustrator CS4 bible, Wiley Pub., Indianapolis. R McNeel & Associates, (2006) Rhinoceros Level 1 Training Manual, Robert McNeel & Assoc, Seattle. R McNeel & Associates, (2006) Rhinoceros Level 2 Training Manual, Robert McNeel & Assoc, Seattle. Chiang C. and Alomar D., (2009), Rendering Plugin For Designers, ASGVIS, U.S.A. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Sınıf içi uygulamalar, ödevler ve farklı programlar ve becerilerle ilgili öğrenci sunumları. Yöntem, Dijital İletişim kullanımını, tasarım sürecinin en erken aşamalarından itibaren kavramsal bir manipülasyon olarak ortaya koymaktadır. Teknik çizim ve modelleme tekniklerinin kullanımıyla dijital iletişim, ayrıca görsel ve grafik sunumun render ve post-prodüksiyon aşamalarını inceler. Modelleme, çizim, render ve grafik tasarım gibi görsel temsillerin geniş bir yelpazesinde, yöntemler fikirlerin ve bilgilerin okunabilir veya izlenebilir formlarda iletilmesini açıklar. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 6 ödev ve 1 final teslimi | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
altintast@mef.edu.tr Öğrenci katılımı, görsel iletişim stüdyosu için çok önemlidir. Hem ara sunumlar hem de Final Portföy Sunumu'na katılım, final notu için kritik unsurlardır. Geç teslimatlar kabul edilmeyecektir. Başarılı bir sonuç için %70 devamsızlık zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 6 | 8 | 2 | 1 | 66 | ||
Final | 1 | 15 | 2 | 1 | 18 | ||
Toplam İş Yükü | 154 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.2 | ||||||
AKTS | 6 |